Mistä tietää et supistukset on säännöllisiä? Juu tyhmä kysymys....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinttu"

Vieras
Mistä ihmeestä mä tiedän milloin supistukset on säännöllisiä?

Polttelua ja supistelua on ollu jo useampana päivänä. Sairaalassakin olin jo muutama viikko sitten, mut noi polttelut ei ollu saanu mitään aikaan silloin.

Nyt mietin et missä vaiheessa sairaalassa katsotaan et supparit on säännöllisiä? Kauanko niitä pitää tulla? Millasilla väleillä?

Tyhmä kysymyshän tää on, varsinkin on yks synnytys takana jo...

supistukset tulevat alle 10min välein ja siis useemmin kuin 2 tai 3. Yleensä synnytyksen lähestyessä väli pienenee, eli alkuun itsellä väli oli 8-10min, sitä muutama tunti, sit tiheni noin 5min ja sit ei mennytkään enää montaa tuntia.

Niin ja oikeasti ärsyttää tää oma epävarmuus...

Tuntuu et pari kertaa on sairaalaan menny ihan turhaan kun kuitenkaan ei supistuksilla mitään tehoa ole ollut. Nyt tosin nää on paljon voimakkaampia ja kipeämpiä ku aikasemmin.

Esikoinen synty 37+4 ja tän kans mennään nyt viikolla 36, eli kyllä tästä varmaan kohta lähtö tulee...

[QUOTE="sinttu";23079839]Just tuota sairaalan lähtöä mä tässä mietin... Matkaa kun meiltä on yli 100 kilsaa, eli ambulanssillakin saa vähintään tunnin varata talvikelillä :([/QUOTE]

no millainen sun eka synnytys oli? Sanoisin, että jos olet edellisellä kerralla lähtenyt supistuksilla, niin kun ne alkaa, niin sä muistat kyllä heti sen tunteen ja osaat lähteä. Itsellä oli kesällä vähän sama juttu, eka synnytys oli nopea ja käynnistyi vielä vesien menolla. Sairaalaan matkaa noin 40min. Supistuksilla lähti tää toinen ja minä osasin lähteä kotoa. Kyllä säkin osaat:)

[QUOTE="gen";23079862]Minkä takia pitää ambulanssilla mennä? Eikö teillä oo omaa autoa??[/QUOTE]

Juu siis en mä ihan ensimmäisenä ole menossa lanssilla, se vaihtoehto pitää vaan pitää mielessä kun näin kaukana asutaan sairaalasta. Jos vedet menee kotona, niin ainoa vaihtoehto on lanssi. Esikoisella meno vesien menosta vajaa puol tuntia syntymiseen...

Toivotaan että sen tietää sit kans ku pitää olla menossa. Esikoiselta supistukset alko melkein puoltoista vuorokautta aiemmin, tällaisena poltteluna kuin nytkin on ollu.

Niin ja tosiaan ku on tullu pari tuntia säännöllisiä supistuksia (huom kivuliaita!) niin sitten lähtö synnärille. Vaikka olis vieläkin 10minuutin välein. Tietty aikasemmin lähtö jos 5 min välein. Varsinki tuon matkan takia

Kannataa lähteä hyvissä ajoin, heti kun tuntuu että supistuksia tulee tasaisesti 10-8 minuutin välein ja korkeintaan parin tunnin ajan.

Uudelleen synnyttäjällä se loppu saattaa mennä erittäinkin nopeasti! Itse en ehtinyt kotoa lähteä tai ambulanssia odotella, kun toinen lapsi syntyi (ja asumme siis 10 km päässä sairaalasta)..

toisinpäin? Ei minusta.

Uudelleen synnyttäjillä on paikat jo hieman venähtäneet, joten synnytyskin voi olla nopeampi.. Siitä syystä kannattaa lähteä aiemmin jo sairaalaan. Eikö? :O

Näinpä juuri. Omasta kokemuksesta... Menin sairaalaan suuripiirtein samoihin aikoihin supistusten perusteella kuin ekastakin. Ekan kohdalla ehdittiin olemaan sairaalassa kolme tuntia ennenkuin vauva syntyi, toisesta alle puolitoista :)

Yhteistyössä