tuota... lasagneohjeesta, ihmetyttää... *turhis!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k0tit0NttU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

k0tit0NttU

Jäsen
01.02.2011
46
0
6
mä olen keskiverto kotikokki, sovellan ja sävellän, en juurikaan katso ohjeita. tosin heikkona kohtana esim.nesteiden määrät laatikoissa yms... mutta siis, oon tässä surffannu netissä ja etsinyt kaikenlaisia ruokaohjeita ja "törmäsin" sitten tällaiseen lasagneohjeeseen:

Reseptit > ruokaohje: Lasagne - Kotikokki.net

ja mua ihmetyttää suuresti kaksi asiaa...

1) "Lasagnen tekeminen yksin vaatii täydellistä keskittymistä, varsinkin jos teet juustokastikkeen samalla kun haudutat jauhelihaa."

2) "Kannattaa tehdä kaverin kanssa, koska tekemistä ja pilkkomista riittää molemmille. "

mä teen aina sen juustokastikkeen sillä aikaa kun jauhelihakastike hautuu.. ja ei musta sitä pilkkomista nyt niin paljon ole? :O ainahan se on mukavampi kaksin kokata, mutta musta tossa ohjeessa annetaan kamalan haastava kuva lasagnesta...? ei se nyt noin vaikeeta ole...?? :snotty:

Mulla on aina jauhelihasoosi tulella kun teen justokastiketta, yleensä vielä raastan sitä juustoa samalla, kun suurus sakenee. Eikä tapahdu katastrofia, jos sattuu, että muksu tahtoo yhtäkkiä jotakin tai puhelin soi. Hellaa voi aina vääntää pienemmälle.

Kauhean moni kyllä pitää lasagnea vaikeana ruokana, en oikein ymmärrä miksi. Kun ei kuitenkaan tarvitse tehdä muuta kuin kaksi simppeliä soosia ja latoa ne sitten levyjen kanssa vuokaan ja sen kuin tuikkaa uuniin...

Minäkin teen aina juustokastikkeen sillä aikaa kun jauhelihasoosi hautuu. Ja mitä pitempään sitä hauduttelee niin sitä parempaahan siitä tomaattikastikkeesta tulee... Kyllä se hautuu ihan itsekseen ja sillä aikaa voi hyvin keskittyä tuohon "haastavaan" juustokastikkeeseen :D

Onpa muuten hirveän paljon sipulia tuossa ohjeessa (3kpl)!!! Mulle riittää kyllä aina yksi sipuli mutta laitankin lisäksi yhden porkkanan raasteena.

[QUOTE="eee";23076537]No kyllä mä aina onnistun polttaa sen maitokastikkeen pohjaan vaikka ihan yksin siihenkin keskittyisin, et sinänsä ymmärrän kyllä hyvin ton maininnan. :D[/QUOTE]

Onko sulla levy liian kuumalla? Sekoitatko koko ajan?

Miehen on tunnetusti vaikea tehdä kahta asiaa yhtä aikaa. :D Kotiäidit on ehkä tottuneempia siihen, että on monta kattilaa tulella, kymmenen lusikkaa sopassa, ja siinä sivussa pyyhitään leikki-ikäisen nokka, opastetaan koululaista läksyissä, nukutetaan vauva päiväunille, ja valmistetaan aterian ohelle maittava jälkiruoka. :D vaatii keskittymistä, my ass... :D

[QUOTE="eee";23076537]No kyllä mä aina onnistun polttaa sen maitokastikkeen pohjaan vaikka ihan yksin siihenkin keskittyisin, et sinänsä ymmärrän kyllä hyvin ton maininnan. :D[/QUOTE]

rasvaton maito on aika kinkkinen, varsinkin jos kattila on ikea laatua.. puinen lasta ja tarpeeksi maitoa toiseen kastikkeeseen niin viimeistään sit tullee

Miehen on tunnetusti vaikea tehdä kahta asiaa yhtä aikaa. :D Kotiäidit on ehkä tottuneempia siihen, että on monta kattilaa tulella, kymmenen lusikkaa sopassa, ja siinä sivussa pyyhitään leikki-ikäisen nokka, opastetaan koululaista läksyissä, nukutetaan vauva päiväunille, ja valmistetaan aterian ohelle maittava jälkiruoka. :D vaatii keskittymistä, my ass... :D

:laugh:

Yhteistyössä