muistakaapa sitten seuraavan kerran kun ravintolaan menette maksaa ne ruokanne ja juomanne heti kun ovesta menette

"mä"
Mulle on itsestään selvää ettei kaupassa syödä :)
Kaikki mulle heti ja nyt , niinhän sen pitää olla useimmille nykyään. Itsekkäitä ihmisiä kasvatetaan.
En yleensäkään ymmärrä sitä miksi pitää kaivaa verta nenästä ja lähteä nälkäisten ja väsyneiden lasten kanssa ruokakauppaan tai jopa shoppailemaan tuntikausiksi.
 
"essi"
Mikä siitä tekee lainvastaista? Saanko sen pykälän tähän? Minkä takia sitten, jos on selkeä myymälävarkausepäilys, odotetaan, että varas on mennyt kassojen ohi, ennen kuin hänet voidaan todeta varastaneeksi? Ja eikös suurimmassa osassa kauppoja ole lappuja, joissa lukee "avattu pakkaus on ostospäätös". Tämän perusteella ei siis ole rikos availla paketteja, kuhan ne maksaa, koska kaipa siinä muuten lukisi, että avattu pakkaus on rikos.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069134:
sillä jos syötte ja juotte ennen maksamista, niin sehän on varkaus. tai kun yövytte hotellissa, niin se hotellihuone ja aamupala ja mitä nyt sitten itsekukin siihen huonelaskuun aikoo ottaa, pitää maksaa etukäteen, sehän on varastamista ja ilman lupaa toisten vuoteissa nukkumista, jos sitä ei ole maksettu.

jos kerran se että juo mehun tai syö banaanin kaupassa ennen maksua on varastamista.

ja turha tulla sanomaan, että noi on eriasiat, ja niitä on turha verrata
Nehän ovat täysin eri asioita, joten lopeta tuo kitinä.
 
"heh"
[QUOTE="essi";23069245]No jos mä otan lapselle mukaan sen tripin, niin milläs helkutalla mä todistan, että olen sen aikasemmin jo ostanut? [/QUOTE]

Muuten asiaan kantaa ottamatta nin olisiko ihan hirveen vaikeeta ihan jo kotona laittaa se mehu muovipulloon.
 
"mä"
Mä ajattelin käydä tänään tankilla ja hurauttaa pohjoiseen pienelle lomalle. Maksan bensat sitten kun tulen takaisin =) Kun kerta ensin saa käyttää ja sitten maksaa...
 
toisaalta ne jätskit on aika lähellä kassaa. ja eivät ole kenenkään terveydelle välttämättömiä. että aika äkkiä sitä on kassalla siitä jätskialtaalta. tosin joskus olen itse jäänyt ilman sitä jäätelö kuin myös lapset kun on ollut pitkät jonot ja ei ole viitsinyt jäädä odottamaan
 
Kepsis
[QUOTE="heh";23069312]Muuten asiaan kantaa ottamatta nin olisiko ihan hirveen vaikeeta ihan jo kotona laittaa se mehu muovipulloon.[/QUOTE]

Ei katokku ei voi ajatella loogisesti, soon ihan liikaa vaadittu.
 
sikari
[QUOTE="essi";23069245]No jos mä otan lapselle mukaan sen tripin, niin milläs helkutalla mä todistan, että olen sen aikasemmin jo ostanut? Voihan mä sit vaikka kantaa kuukauden takaista kuittia taskussa, mutta paljonpa se todistaa. Voinhan mä yhtälailla kantaa sitä kuittia, ja ottaa uuden tripin hyllystä?![/QUOTE]

Niinpä. Kaupan pitää pystyä todistaa, että tuote on viety sieltä. Mutta pointtina olikin se ettei hyllystä oteta vaan ja syödä...
Sitä vaan ihmettelen, miten se lapsi ei voi olla sitä kauppareissun aikaa syömättä ja juomatta?
Ja sen mehun voi kaataa vaikka mukiin kotona, tai kaupan ulkpuolella, jos se on PAKKO juoda!
 
"vieras"
[QUOTE="myyjä";23069236]Itseasiassa meillä on kauppaketjussa ohjeistettu, että on ihan ok joskus maksaa vasta syömisen/juomisen jälkeen.[/QUOTE]

Näin minullekin on sanottu kun joskus kassajonossa olen ollut ja asiaa kysynyt. Ja Citymarket on ollut kyseessä.
 
sititi
[QUOTE="vieras";23069329]Näin minullekin on sanottu kun joskus kassajonossa olen ollut ja asiaa kysynyt. Ja Citymarket on ollut kyseessä.[/QUOTE]

Erikoista! Itse olen Citymarketissa töissä, ja tämä ei todellakaan mikään käytäntö meijän kaupassa. Olen ollut 10-vuotta siellä töissä.
 
Niinpä. Kaupan pitää pystyä todistaa, että tuote on viety sieltä. Mutta pointtina olikin se ettei hyllystä oteta vaan ja syödä...
Sitä vaan ihmettelen, miten se lapsi ei voi olla sitä kauppareissun aikaa syömättä ja juomatta?
Ja sen mehun voi kaataa vaikka mukiin kotona, tai kaupan ulkpuolella, jos se on PAKKO juoda!
se onkin vaikea todistaa kaupassa, että se pillimehu on kotoa tuotu. eli se on pakko laittaa eriastiaan kotona. tai juoda ennen kauppaan menoa. jos alat juomaa pillimehua kaupassa, vaikka se olis kotoo tuotu. voit saada varkaan leiman koska miten todistat sen.
 
Mun mielestäni oleellisin ero ruokakaupan ja ravintolan/hotellin välillä on se et ruokakauppassa myydään elintarvikkeita/yms oheiskamaa kun ravintolat ja hotellit ovat palvelumyyntiä ja etukäteen maksaminen taas vähentäis lisäpalvelujen ostamista. Esim jälkiruoka tms.
Ja monet hotellithan (pääasiassa ulkomailla) ottavat luottokortin numeron etukäteen tietoihinsa.
 
"vieras"
En tiie milloin isoäiti mölykylästä on viimeksi ollut hotellissa, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla on yleinen käytäntö että maksukortti vetäistään lukijasta läpi jo siinä kohdalla kun kirjaudut sisään hotelliin. Helpottaa lähtemistäkin, kun ei tarvii aamulla jonottaa respaan maksamaan... Näin siis ainakin työmatkoilla.

Kaupassa käytäntö on että ensin maksetaan ja sitten vasta syödään.
 
[QUOTE="vieras";23069363]En tiie milloin isoäiti mölykylästä on viimeksi ollut hotellissa, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla on yleinen käytäntö että maksukortti vetäistään lukijasta läpi jo siinä kohdalla kun kirjaudut sisään hotelliin. Helpottaa lähtemistäkin, kun ei tarvii aamulla jonottaa respaan maksamaan... Näin siis ainakin työmatkoilla.

Kaupassa käytäntö on että ensin maksetaan ja sitten vasta syödään.[/QUOTE]no niin vetäistiin. mutta kyllä me ainakin jouduttiin silti jonottamaan respaan kuittaamaan huone ym. maksut
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069155:
tai entäpä jos sinulla ratkeaa housut kauppareissulla. niin kyllä sä varmaan menet ja laitat ne jalkaan sovituskopissa ja viet sitten lapun kassalle ja maksat. vai käveletkö perse vilkkuen housut kainalossa kassalle, maksat ja menet ulos ne vaihtamaan. kaikissa kaupoissa kun ei ole vessojakaan missä vois vaihtaa. sekinlhän on siis varkaus, jos sä laitat ne housut jalkaan ennen kuin ne on maksettu
Älä syö siellä kaupassa niin saatanasti, kun sulle tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tuo, että housut ratkeavat juuri kaupassa. Miten muuten olet ratkaissut tuon hälyn poistamisen kassalla, kun olet jo byysat pukenut päällesi? Menetkö makaamaan hihnalle vai kuinka toimit? Riisutko housut jo siinä kassajonossa jotta myyjä saa hälyn pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23069386:
Älä syö siellä kaupassa niin saatanasti, kun sulle tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tuo, että housut ratkeavat juuri kaupassa. Miten muuten olet ratkaissut tuon hälyn poistamisen kassalla, kun olet jo byysat pukenut päällesi? Menetkö makaamaan hihnalle vai kuinka toimit? Riisutko housut jo siinä kassajonossa jotta myyjä saa hälyn pois?
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23069386:
Älä syö siellä kaupassa niin saatanasti, kun sulle tuntuu olevan ihan todellinen ongelma tuo, että housut ratkeavat juuri kaupassa. Miten muuten olet ratkaissut tuon hälyn poistamisen kassalla, kun olet jo byysat pukenut päällesi? Menetkö makaamaan hihnalle vai kuinka toimit? Riisutko housut jo siinä kassajonossa jotta myyjä saa hälyn pois?
no täällä on kauppa, jossa ei noita hälyttimiä ole:xmas:
 
"vieras"
Erikoista! Itse olen Citymarketissa töissä, ja tämä ei todellakaan mikään käytäntö meijän kaupassa. Olen ollut 10-vuotta siellä töissä.
Käytännöstä en tiedä, mutta ei sitä pahalla katsottu. Tosin useimmiten jos tarvis niin maksetaan Cittarin kahviossa tuotteet syödään siellä ja otetaan kuitti mukaan jos on vaikka mehua vielä jäljellä. :)
 
usko jo
Ne tavarat on kaupan vastuulla, kunnes ostaja on niistä maksanut! Sun meiningillä kaikki on kohta kaupassa syömässä, mutta jättävätkin ne tyhjät purkit sitten sinne maksamatta lojumaan. Jos joku kysyy syömisestä, niin "joo kyllä mä aion tän maksaa". Koska ihmisiin ei voi oikeasti luottaa, on olemassa lakeja. Kauppalaki kertoo mm. siitä kuka vastaa tavarasta ja mihin asti. Rikoslaista voit lukea vaikkapa petoksesta, eli erehdyttämisestä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069399:
no täällä on kauppa, jossa ei noita hälyttimiä ole:xmas:
En tiedä mitä äitisi on sinulle opettanut, mutta meillä kotona opetettiin, että enasin maksetaan ja sitten vasta käytetään.

Koskaan ei ole tullut sellaista tilannetta eteen, että nälkäkuolema kaupassa uhkaisi ja viime hetkellä maksamatta suuhun huitaistu pulla olisi siltä pelastanut.
 
"popp"
[QUOTE="essi";23069245]No jos mä otan lapselle mukaan sen tripin, niin milläs helkutalla mä todistan, että olen sen aikasemmin jo ostanut? Voihan mä sit vaikka kantaa kuukauden takaista kuittia taskussa, mutta paljonpa se todistaa. Voinhan mä yhtälailla kantaa sitä kuittia, ja ottaa uuden tripin hyllystä?![/QUOTE]

Jos lapsella on sokerintarve ja sulla trippi mukana, kai sen voi juoda ennakoivasti jo siinä ENNEN kauppaan menoa, jos tietää, että edellisestä ateriasta on turhan kauan aikaa?
 
"vieras"
[QUOTE="essi";23069303]Mikä siitä tekee lainvastaista? Saanko sen pykälän tähän? Minkä takia sitten, jos on selkeä myymälävarkausepäilys, odotetaan, että varas on mennyt kassojen ohi, ennen kuin hänet voidaan todeta varastaneeksi? Ja eikös suurimmassa osassa kauppoja ole lappuja, joissa lukee "avattu pakkaus on ostospäätös". Tämän perusteella ei siis ole rikos availla paketteja, kuhan ne maksaa, koska kaipa siinä muuten lukisi, että avattu pakkaus on rikos.[/QUOTE]

Tätä tekstiä ei ole näkynyt ruokapuolella :D

"avattu pakkaus on ostospäätös"

Ainoastaan vaatepuolella, jossa esim. sukkahousu- ja pikkuhouspaketteja on revitty auki ja jätetty siihen.
 
no tunnustaako kukaan repineensä auki näitä vaatepakkauksia palstalaisista. itse en ole kyllä uskaltanut, mutta joskus myyjä on kyllä suostunut pakkauksen avaamaan, esim. jos kyseessä on vaikka lasten juhlapaita tai joku tällainen ja haluaa varmistua että tuote on oikean kokoinen. joskus se kun ei onnistu pelkän numeron tai kirjaimen perusteella.
 

Yhteistyössä