1v 4kk kahdeksi yöksi hoitoon "vieraille". Jättäisitkö?

  • Viestiketjun aloittaja sou
  • Ensimmäinen viesti
sou
Eli olisimme lähdössä mieheni kanssa lomalle ilman lapsia. Nuorempi lapsista olisi tuohon aikaan noin 1v 4kk ja vanhempi 3v. Lapsia tulisi hoitamaan täti, jota he eivät ennestään kovin hyvin tunne. Molemmat lapset ovat ujoja, arkoja ja nuorempi vierastaa.
Toisaalta tarvisimme lomaa lapsista, mutta mietityttää, raaskinko jättää lapsia hoitoon, nuorempaa varsinkaan... Lapsille tuttuja hoitajia meillä ei ole... Kaikilla tutuilla omat perheet ja ongelmat.
 
Ihan hirveän vaikeaa toisen puolesta sanoa. Omaa lastani en osaisi jättää, mutta meillä onkin luotettavat isovanhemmat, joille taas ihan hyvin voimme jättää, kun lapsi tuntee heidät hyvin. Toisaalta voisinko jättää, jos tosiaan ei olisi tuttuja hoitajia lähellä, hyvin vaikea sanoa. Anteeksi minusta ei nyt ollut hyötyä. Kuinka pitkästä ajasta on kyse?
 
vrs
Vieralle en missään nimessä. Jollekin oikein läheiselle, esim mummu, jättäisin, jos lapsen tuntien uskoisin hänen pärjäävän. Ikävöivää ja/tai herkkää lasta en jättäisi.

Omaani en jättäisi yksin pitemmäksi aikaa isälleensäkään, koska on niin kovasti minun perään. Minulle se ei ole ongelma, joten en viitsi lasta turhaan kiusatakaan. Kyse ei ole mistään ideologiasta tai perjaatteesta, en vain halua lapsen tuntevan oloaan hylätyksi.
 
"kirsi"
Omaa 2vuotiastani en missään nimessä pystyisi jättämään kenellekkään muulle kun lapselle tutulle. Siitä ei mitään tulisi enkä pystyisi rentoutua itse lomalla.
 
Lapset on kotona ja hoitaja tulee sinne?
Olisko mahdollista harkata kerran pari ennen matkaa niin et täti ja lapset tutustuivat paremmin?
Ja eikä vähimpänä se, kuinka tärkeä loma on teille vanhemmille oman jaksamisen kannalta?
 
..
no jos siihen reissuun on vielä aikaa niin ehtiihän tuota totutella siihen hoitajaan ja hoidossa olemiseen. tai sitten täti paikalle päivää ennen lähtöä niin kuuluu jo henkilökuntaan siinä vaiheessa kun te lähdette. se ujous ja vierastus unohtuu ainakin meillä aika äkkiä (on myös varsin arka samanikäinen). ja sit tietty sen tädin pitää olla semmonen johon itse luottaa että osaa hoitaa, kyllä ne lapsetkin sitte luottaa
 
"äippä"
meidän nuorin on 1,5v. enkä voisi jättää edes yhdeksi yöksi, tosin imetän vielä. mutta muutenkin on niin mun perään että eroahdistus painaisi äitiäkin..mummulle tai isälleen jätän muutamaksi tunniksi jos tarvis on. mutta se on niin tapauskohtaista, vaikea mitään yleispätevää neuvoa antaa. mutta jos epäröit, kannattaa miettiä, pystytkö sitten itse rentoutumaan siellä reissussa.
 
"Tiutau"
Vieralle en missään nimessä. Jollekin oikein läheiselle, esim mummu, jättäisin, jos lapsen tuntien uskoisin hänen pärjäävän. Ikävöivää ja/tai herkkää lasta en jättäisi.

Omaani en jättäisi yksin pitemmäksi aikaa isälleensäkään, koska on niin kovasti minun perään. Minulle se ei ole ongelma, joten en viitsi lasta turhaan kiusatakaan. Kyse ei ole mistään ideologiasta tai perjaatteesta, en vain halua lapsen tuntevan oloaan hylätyksi.
Sama tilanne meillä. 1,5-vuotias on vielä äidissä ihan kiinni eikä koko yötä ole yksin ollut vielä mummolassakaan vaikka hyvin siellä viihtyy ja nähdään useasti viikossa. Meillä tosin tulee se tilanne eteen, että joudun menemään synnärille parin kk kuluttua ja se jo hirvittää tässä vaiheessa :( Ei varmaan tule yöt kulumaan ilman itkuja, vaikka isänsä olisi vieressä. En ehdoin tahdoin haluaisi jättää lasta edes muutamaksi yöksi, ellei olisi pakko.

Ap:n tilanteessa komppaan edellisiä, eli jos vähänkään arveluttaa niin kannattanee siirtää reissua tuonnemaksi tai lähteä porukalla? Tai totuttaa lapsia hoitavaan ihmiseen pidemmällä aikaa ja testata sitten vaikka vanhempien ollessa paikkakunnalla muttei kotona, yhden yön aikana, kuinka sujuu. Siis jos tuollainen järjestely on teillä mahdollista...
 
aaaapeeeeee
Täti siis asuu kaukana, joten ei oikein onnistu tuo harjoittelu. Ja joo, täti tulis tänne meille kotiin. Ovat kyllä tätiä silloin tällöin tavanneet, mutta nuorempi ei ole koskaan suostunut syliin tms kunnolla. Ja imetän itsekin vielä, eikä ole aikomusta lopettaa edes reissu ajankohtaan mennessä. Sitäkin vähän mietin, että miten sitten käy imetyksen. Mies tässä olisi innolla lähdössä ja varannut jo paikan ja hankkinut hoitajan. Hoitaja lupas kyllä tulla päivää aiemmin, että ehtii tutustua, mutta mä alan pikkuhiljaa perääntyä. Musta tuo pieni on vaan tosiaanki liian pieni kahdeksi yöksi jäämään... Ja kolmeksi päiväksi. Vaikka loma tekis terää, niin itse kyllä siirtäisin... Pitää vielä yrittää tuo mies käännyttää. :)
 
v
En jättäis vieraalle, en ees isovanhemmille kahdeksi yöksi noin pientä (siis tarkoitan nuorempaa lasta). Meillä on kuopus nyt 1,5v. eikä ole kertaakaan ollut yökylässä, eikä kyllä muutenkaan hoidossa paitsi meillä on ollut kotona pari kertaa hoitaja hoitamassa pakkotilanteessa muutaman tunnin.
 

Yhteistyössä