Olenko epänormaali 25-vuotias nainen kun minulla kasvaa viiksiuntuvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
siis viiksialueella sellaista untuvakarvoitusta joka ei edes ole mitään kamalan vaaleaa vaan jopa vähän vaaleaa sävyä tummempaa? onkohan mun hormoneissa jotain vikana? olenko ainoa?
mulla tosin on säärikarvatkin tosi tummat, kun olen niitä ajellut...siis paljon tummemmat kun miehelläni!!!! ja kun olen mennyt paristi noi "viiksetkin" leikkaamaan niin eikai ne ole vaan yltynyt?

unohtui äskeisestä, että itse olen välttänyt ajelua, koska uskon, että se "vahvistaa" karvoja. Jotkut väittävät, että sillä ei ole mitään vaikutusta, mutta oman kokemuksen mukaan mitä enemmän karvoja ajaa, sen karheampina ne kasvavat takaisin. Eli toistaiseksi olen tyytynyt nyppimään pinseteillä selkeästi tummemmat karvat pois.

Älä missään nimessä leikkaa "viiksiäs", ne tummuu siitä. Jos haluat niistä eroon niin vahaus säännöllisesti. Ja kyllä, meillä kaikilla naisilla on "viikset"

unohtui äskeisestä, että itse olen välttänyt ajelua, koska uskon, että se "vahvistaa" karvoja. Jotkut väittävät, että sillä ei ole mitään vaikutusta, mutta oman kokemuksen mukaan mitä enemmän karvoja ajaa, sen karheampina ne kasvavat takaisin. Eli toistaiseksi olen tyytynyt nyppimään pinseteillä selkeästi tummemmat karvat pois.

mulla siis ainakin tummuvat ja vahvistuvat kun leikkaan...

On normaalia. melkein kaikilla naisilla on ihokarvoja huulten yläpuolella. toisilla vaan hennompia ja vaaleampia. -ihan hyvin ne voi vetää höylällä pois, se ei perustu mihinkään että kasvaisivat paksumpina takas.

Ajeltu karva näyttää kasvaessaa tummemmalta, koska se pää jää paksuski. Toisin kuin karva, joka on saanut rauhassa kasvaa on päästä ohuempi.

Minulla kasvaa siellä seassa ihan tummia, kovia ja paksuja karvoja. Pinsetillä nypin irti sitä mukaa kuin ilmaantuu, joskus leukaankin. Joka toinen päivä suunnilleen löytyy jokunen. Vahaamista olen miettinyt, mutten ole saanut aikaiseksi. Pinseteillä pärjää ihan hyvin.

Ja miull aon ollut näin ihan parikymppisestä asti :)

Eipä tuo mitenkään erikoista ole. Toisilla on ihan geneettinen taipumus karvoittumiseen (eli karvoitusta tulee runsaammin), kysyppäs esim. äitiltäs tai mummultas onko heillä samaa ongelmaa. Ja joskus syy tietysti voi olla hormonaalisissa sairauksissa ja nihiin voi auttaa esim. e-pillerit.

Yhteistyössä