Tositapahtumiin perustuvat kirjat, mitä suosittelet

Laittakaa irjan perään lyhyt kuvaus, mistä kertoo, niin tietää, kiinnostaako.

Kuka osaisi kertoa, mikä on sellainen kirj, josta oli ehkä 2-3 vuotta sitten annassa/Me Naisissajatkokertomus.
Kirja kertoi Turkkilaisesta (? tai jostain muusta "muslimi maasta) muslimi naisesta, jotka perustivat kauneussalongit tms. Heidän veljet saattoivat heidät salonkiin ja hakivat sieltä pois. Toinen naisista joutui kunniamurhan uhriksi, (isä/veli tappoi).

En muista tuon tarkemmin, koska tuosta on aikaa ja kaikkia osia en lukenut. oli kuitenkin mukaansa tempaava tarina, ja olisi kiva lukea tämä kirjanakin.
 
vieras
Khaled Hosseini: Leijapoika, Tuhat loistavaa aurinkoa

Molemmat perustuvat tositapahtumiin Afganistanissa. Aika hurjaa luettavaa afganilaisten (varsinkin naisten) elämästä lähimenneisyydestä.. Silti hyvin lämminhenkisiä kirjoja.
 
kabulin kirjakauppias. norjalainen naistoimittaja vietti vuoden afganistanissa tutustuen sikäläiseen kulttuuriin ja naisten asemaan. järkyttävän hyvä kirja jonka lukemisen jälkeen ei tehny mieli lukea moneen kuukauteen ees sanomalehteä... :eek:
 
Tässähän näitä
Lisään sitten vaikka: Tarja Tallqvist ja joku toinen kirjottaja: Kuka vierelles jää
Kertoo kansanedustaja Tarja Tallqvistin opiskelusta lähihoitajaksi. Koskettavaa luettavaa.

Mulla oli kanssa toi Deborah Spungen: Nancy ja
Liza Marklundin: Uhatut, Turvapaikka ja sit kirjoilla on vielä kolmas osakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Waris Dirie - Aavikon Kukka

Safiya Hussaisi Tungar Tudu - Minä, Safiya (Aviottoman lapsen vuoksi kivitettäväksi tuomitus nigerialaisen Safiyan koskettava tarina)
Oon lukenu molemmat, on hyviä. Muita hyviä on Kuegler Sabine Viidakon lapsi ja Paluu viidakkoon. Sabine asu yli 10 vuotta lapsuudestaan Papua-Uusi Guinealaisen kivikautisen heimon seassa, siis koko perhe asu sillä. Ja Brook Shieldsin kirja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Waris Dirie - Aavikon Kukka

Safiya Hussaisi Tungar Tudu - Minä, Safiya (Aviottoman lapsen vuoksi kivitettäväksi tuomitus nigerialaisen Safiyan koskettava tarina)
Oon lukenu molemmat, on hyviä. Muita hyviä on Kuegler Sabine Viidakon lapsi ja Paluu viidakkoon. Sabine asu yli 10 vuotta lapsuudestaan Papua-Uusi Guinealaisen kivikautisen heimon seassa, siis koko perhe asu sillä. Ja Brook Shieldsin kirja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.
Kuegler Sabine Viidakon lapsi - Olen lukenut ja pidin.
Mielenkiintoinen kirja on Pirkko Hellenoron Tuntemattoman sotilaan tytär. Siitä voi lukea millaista elämä oli ennen vanhaan.
Zana Muhsenin kirja Sold (luin englanniksi) on hyvä. Suomeksi nimi näkyy olevan Myyty. Kirja kertoo kahdesta Englannissa syntyneestä tytöistä, jotka myydään vaimoiksi Jemeniin.
 
Gossip girl
Sellanen kirja kun Sonderkommando, kirjoittanut Schlomo Venezia. Kertoo kreikan juutalaisesta joka Auschwitzissä poltti kaasukammioissa tapettujen ruumiita. Oli muuten aika rankkaa luettavaa..
 
"Kenguru"
Oon lukenut suurimman osan aiemmin mainituista, ja oon myös pitänyt.
Tässä on yks kirja, jota on vaikea laskea käsistä:

Taisto Huuskonen, Laps Suomen.
Kertoo siitä kun Taisto loikkas Suomesta Neuvostoliittoon v.1949.
Hurja tarina!
 
"immu"
Mun pieni muistilappuni ei edes riittänyt vinkkeihin joita tästä ketjusta sain! :D Kiitti! Äkkiä kirjastoon. :)
Melko monta hyvää olin jo näistä lukenut, mutta tätä ei tainnut vielä olla

Jean P. Sasson: Prinsessa- elämä hunnun takana Al-Saudin palatsissa
Tositarina Sassonin tuntemasta prinsessa Sultanasta, joka taistelee Saudi-Arabian naistasortavia perinteitä vastaan.
 

Yhteistyössä