mitä ihmettä mä tarjoan kahvin kanssa ku tulee vieras? kun ei mulla oo kaapissa mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkkää kahvia vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä kahvivieraat on jo oppinut että tuovat omansa mukaan,meillä ei syödä herkkuja niin ei niitä kaappeihin kiusakskaan säilötä.
Jos itse kutsun niin olen tietty varautunut esim.pakkasessa jäätelöä tms mutta jos tullaan nopealla varotusajalla niin meillä saa pelkkää kahvia.

mikrosuklaakakku
3dl vehnäjauh.
2dl sokeria
3rkl tummaa kaakaota
1 tl leivin jauhoa
1½ dl sulatettua margariinia tai voita
1-2 munaa.
-sekoita, piirakkavuokaan ja mikroon noin 4-6 minuuttia.

Saisitkohan aikaiseksi muffinsseja. Maailman helpoin muffinssiresepti alla. Meillä näihin löytyy ainekset kaapista aina (ohjeen voi puolittaa jos sinulla on vain 1 kananmuna) ja leivonnaiset on valmiina hetkessä

2 kananmunaa
1 dl öljyä
2 dl vehnäjauhoja
1 dl kauraryynejä
1 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria

Halutessa sekaan voi laittaa 2dl pakastemarjoja (esim mustikoita tai puolukoita) mutta ihan syötäviä ilman niitäkin

Ainekset sekaisin, taikina muffinssivuokiin ja 200 asteiseen uuniin paistumaan.
Se on siinä :-)

[QUOTE="vieras";23054972]meillä kahvivieraat on jo oppinut että tuovat omansa mukaan,meillä ei syödä herkkuja niin ei niitä kaappeihin kiusakskaan säilötä.
Jos itse kutsun niin olen tietty varautunut esim.pakkasessa jäätelöä tms mutta jos tullaan nopealla varotusajalla niin meillä saa pelkkää kahvia.[/QUOTE]

ei meilläkään ole kaapeissa yleensä kun ei ite niin syödä mut en voinu eilen tietää et tänää tarvis jotain ni en ostanu,muuten olisin ostanu jemmaan.

Muna, jauhoja, sokeria, leivinjauhetta, rasvaa jos on. Sekoita ja laita vuokaan, Pakkasesta päälle marjoja tai sit ananamurskaa tms purkkihedelmää. Tai sit jätskiä pakkasesta valmiin leivonnaisen päälle. Tai kuorrutus kaakaosta, kahvista, sokerista, rasvasta. Tai sitten sitä kahvia vaan :)

Yhteistyössä