Ei helvetti mua naurattaa noi "ei otettu sikapiikkiä kun TIEDETTIIN ettei kannata" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrsk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me mietittiin ja mietittiin... Lopulta otettiin rokote, koska koska toinen lapsista on astmaatikko ja itse olin raskaana ja th niin kovasti sitä meille suositteli... Sairastettiin kuitenkin itse tauti heti rokotteen ottamisen jälkeen, kaksi perheen jäsentä vietti aikaa sairaalassa. En tiennyt mikä on oikea ratkaisu, lopulta päätettiin luottaa siihen mitä meille suositeltiin, koska pelättiin itse tautia enemmän. En voi olla kuin kiitollinen, että ainakaan toistaiseksi meillä ei ole tullut rokotteesta mitään reaktioita!

Alkuperäinen kirjoittaja jifowö;23046461:
Eikö kukaan ole oikeasti pahoillaan niiden lasten puolesta jotka sairastuivat? Täällä vaan kinataan että kuka oli oikeassa. Minä rokotutin kaikki lapseni ja luojan kiitos mitään ei ole ilmennyt. Tietenkään en olisi jos olisin tiennyt mitä siitä saattaa seurata.

No on. Minä ole sen parissa viestissä tuonut esille, ja niin on moni muukin. Sanon nyt vielä kerran, että ole todella pahoillani sairastuneiden puolesta!

Sanon vielä senkin, että oma päätös rokottamattomuuteen oli TIETO asioista. Ei, en tiennyt että narkolepsiaan voi sairastua, mutta tiesin että riski kuolla sikainfluenssaan on hyvin pieni, tiesin ettei rokotetta ole testattu riittävästi, tiesin että tavalliseen influenssaan kuolee joka vuosi paljon enemmän ihmisiä vuodessa kuin esim. lintuinfluenssaan kuoli.
Että kaunista kommenttiasi lainaten, "ei helvetti" vaan sinullekin:)

No mekään ei tiedetty miten haitallinen tämä rokotus voi olla, mutta kyllähän se vähän pisti mietityttämään, koska rokotetta ei ollut kunnolla ehditty tutkia. Lopulta päädyttiin lapsille se ottamaan, tosin esikoinen sai sen liian myöhään ja sairasti sitten tuon sikaflunssan. Miehen kanssa me ei edes harkittu että oltais otettu, ja kyllä tuo lastenkin rokotuttaminen mietitytti pitkään. Ei ollut helppoa päättää kumpi paha valitaan, mutta etenkin kuopuksen kohdalla tuo influenssa olisi saattanut olla niin paha, että valittiin rokote. Onneksi mitään haittavaikutuksia ei ole ainakaan vielä näkynyt.

[QUOTE="Kenguru";23046690]No on. Minä ole sen parissa viestissä tuonut esille, ja niin on moni muukin. Sanon nyt vielä kerran, että ole todella pahoillani sairastuneiden puolesta!

Sanon vielä senkin, että oma päätös rokottamattomuuteen oli TIETO asioista. Ei, en tiennyt että narkolepsiaan voi sairastua, mutta tiesin että riski kuolla sikainfluenssaan on hyvin pieni, tiesin ettei rokotetta ole testattu riittävästi, tiesin että tavalliseen influenssaan kuolee joka vuosi paljon enemmän ihmisiä vuodessa kuin esim. lintuinfluenssaan kuoli.
Että kaunista kommenttiasi lainaten, "ei helvetti" vaan sinullekin:)[/QUOTE]

Niin, tuo viimeinen kommentti oli ap:lle, muu kirjoituksesta vastasi jifowö:n viestiin.

[QUOTE="vieras";23046571]Ihan rauhassa saamme me rokottamattomat viisastella, koska niin paljon meitä haukuttiin ja parjattiin. Rokotteen ottaneet itse TIESI silloin tehneensä oikean ratkaisun ja syytti muita tahallisesta lapsentappamisesta ja tiäs mistä asiattomasta, kun ei ole antanut lapselle tuikitarpeellista rokotetta.[/QUOTE]

Niinpä.

[QUOTE="a.p";23045114]Niin, mutta ei se asiaa muuta. Ei kukaan silti voinut sen paremmin sillon tietää kumpi on oikea ratkaisu. Tottakai lapsia käy sääliksi, mutta vanhemmat teki parhaansa, kuten sinäkin. Ihan samalla tavalla, asia olisi ihan yhtä hyvin voinut olla toisin päin.[/QUOTE]

No kyllä mun mielestä järkevän aikuisen olisi pitänyt tajuta tilanne eikä lähteä hysteerisenä tappelemaan rokotusjonoihin. Tässä voi tietenkin jokainen puolustella rokottamista "ettei voinut tietää", mutta se on kyllä ihan vaan oman virheen selittelyä.

[QUOTE="Kenguru";23046690]Sanon vielä senkin, että oma päätös rokottamattomuuteen oli TIETO asioista. Ei, en tiennyt että narkolepsiaan voi sairastua, mutta tiesin että riski kuolla sikainfluenssaan on hyvin pieni, tiesin ettei rokotetta ole testattu riittävästi, tiesin että tavalliseen influenssaan kuolee joka vuosi paljon enemmän ihmisiä vuodessa kuin esim. lintuinfluenssaan kuoli.
Että kaunista kommenttiasi lainaten, "ei helvetti" vaan sinullekin:)[/QUOTE]

Näin. Mutta siltikin suurin osa lähti sopulilauman tavoin hysteerisenä tähän mukaan. Paitsi ne jotka ehkä vähän osaavat ajatella myös omalla päällään. Huolestuttavan vähän heitä täällä.

[QUOTE="vieras";23046571]Ihan rauhassa saamme me rokottamattomat viisastella, koska niin paljon meitä haukuttiin ja parjattiin. Rokotteen ottaneet itse TIESI silloin tehneensä oikean ratkaisun ja syytti muita tahallisesta lapsentappamisesta ja tiäs mistä asiattomasta, kun ei ole antanut lapselle tuikitarpeellista rokotetta.[/QUOTE]

mun kälyni hyppäs silmille ja huusi että aiotko tappaa lapsesi.oli hiukan paha mieli mutta rokotettu ei kumminkaan.Ja aivan varmasti kommentoin asiasta kun nähdään suraavaksi,että mitäs omassa päässäs liikku kun rokotit lapsesi.

[QUOTE="gunnel";23044774]a.p hyppäätkö sä kaivoon jos lehdessä niin käsketään tekemään, oletko kuullut maalaisjärjestä???
Ja idiootit oli vielä tapellukkin jossain rokote jonossa, muahhahahahaa myrkkypiikistä!!!???:D :D :D[/QUOTE]

Ai se on nyt oikein myrkkypiikki? 500 000 lasta rokotettiin ja 50-60 lasta sairastui narkolepsiaan. Eli 499 940 lasta ei sairastunut. Osaatko laske mikä todennäköisyys noilla luvuilla oli saada se narkolepsia? Samaa luokkaa kuin todennäköisyys saada buranasta aivoinfarkti (jonka saa, pakkausselosteen mukaan 1:1000 käyttäjästä). Onko buranakin nyt sitten joku myrkkypilleri?

[QUOTE="vieras";23046985]Ai se on nyt oikein myrkkypiikki? 500 000 lasta rokotettiin ja 50-60 lasta sairastui narkolepsiaan. Eli 499 940 lasta ei sairastunut. Osaatko laske mikä todennäköisyys noilla luvuilla oli saada se narkolepsia? Samaa luokkaa kuin todennäköisyys saada buranasta aivoinfarkti (jonka saa, pakkausselosteen mukaan 1:1000 käyttäjästä). Onko buranakin nyt sitten joku myrkkypilleri?[/QUOTE]

Mulla on ollut sellainen tunne koko ajan että se on myrkkypiikki. Näin jo toissakesänä unta, että kaikki piikin ottaneet kuolee tiettynä yönä. Narkolepsia näin nopeasti tuntuu olevan vain ensimmäinen juttu.. ehkäpä näitä sairauksia tulee myöhemmin lisää piikin ottaneille..

Mulla on ollut sellainen tunne koko ajan että se on myrkkypiikki. Näin jo toissakesänä unta, että kaikki piikin ottaneet kuolee tiettynä yönä. Narkolepsia näin nopeasti tuntuu olevan vain ensimmäinen juttu.. ehkäpä näitä sairauksia tulee myöhemmin lisää piikin ottaneille..

mä olen varma että tulee viel sairauksia ym,tuo narkolepsia on jäävuoren huippu.Sitä en toivoisi rokotetuille lapsille mutta mun uskomus on että huonosti tässä käy.

Välillä mä mietin, että onko tällä palstalla aikuisia ollenkaan vai ovatko kaikki kanssakeskustelijani (paria poikkeusta lukuun ottamatta) ala-astelaisia välitunnilla kirjottelemassa ja naureskelemassa... En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset kävivät aluksi niiden kimppuun, jotka eivät rokottaneet ja nyt niiden kimppuun jotka rokottivat?! Luulen, että jokainen asiaa mietti ja joutuu nyt elämään päätöstensä kanssa!

Me otettiin rokote, kuulutaan riskiryhmään ja sitä kovasti meille suositeltiin. Ei tehty sitä kuitenkaan hetken mielijohteesta, vaan asiaa puntaroitiin päiväkausia ja viikkokausia. Jälkeenpäin en voi olla kuin kiitollinen ettei olla saatu rokotteesta mitään sivuvaikutuksia! Olen lähinnä järkyttynyt siitä kuinka terveydenhoitohenkilökuntakin oli sokea tilanteelle! He ottivat rokotteet itsekin (itse asiassa heille ei jätetty vaihtoehtoa) ja suosittelivat sitä eteenpäin tietämättä sen vaikutuksista yhtään paremmin kuin tavan tallaaja!

Jos ei muuta, niin aikaisemmin vankka uskoni Suomen kunnalliseen terveydenhoitoon on horjunut ja ankarasti! Sitä en ymmärrä miksi me äiti-ihmiset tästä toisiamme haukumme!

[QUOTE="aikuinen";23047090]Välillä mä mietin, että onko tällä palstalla aikuisia ollenkaan vai ovatko kaikki kanssakeskustelijani (paria poikkeusta lukuun ottamatta) ala-astelaisia välitunnilla kirjottelemassa ja naureskelemassa... En ymmärrä miksi aikuiset ihmiset kävivät aluksi niiden kimppuun, jotka eivät rokottaneet ja nyt niiden kimppuun jotka rokottivat?! Luulen, että jokainen asiaa mietti ja joutuu nyt elämään päätöstensä kanssa!

Me otettiin rokote, kuulutaan riskiryhmään ja sitä kovasti meille suositeltiin. Ei tehty sitä kuitenkaan hetken mielijohteesta, vaan asiaa puntaroitiin päiväkausia ja viikkokausia. Jälkeenpäin en voi olla kuin kiitollinen ettei olla saatu rokotteesta mitään sivuvaikutuksia! Olen lähinnä järkyttynyt siitä kuinka terveydenhoitohenkilökuntakin oli sokea tilanteelle! He ottivat rokotteet itsekin (itse asiassa heille ei jätetty vaihtoehtoa) ja suosittelivat sitä eteenpäin tietämättä sen vaikutuksista yhtään paremmin kuin tavan tallaaja!

Jos ei muuta, niin aikaisemmin vankka uskoni Suomen kunnalliseen terveydenhoitoon on horjunut ja ankarasti! Sitä en ymmärrä miksi me äiti-ihmiset tästä toisiamme haukumme![/QUOTE]

Mä en myöskään ymmärrä miksi täällä naureskellaan niille jotka uskoivat asiantuntijoita ja ammattilaisia, luotti siihen että ne tietää paremmin ja toimi sen mukaan. Mistä lähtien lääkärin sanaan uskominen on tehnyt ihmisestä naurettavan? Pässin joka kulkee narussa? Ihan varmasti jokainen näistäkin naureskelijoista luottaa ammattilaisiin. Vai tehdäänkö heilläkin kaikki sähkö- ja putkityöt itse kun "luin netistä miten se tehdään ja tiesin et osaan arvioida mitä pitää tehdä ihan yhtä hyvin kun alan ammattilainen"? Onko nämä naureskelijat sellaiset jotka eivät käy lääkärissä ollenkaan? Tai jos menee, niin ilmoittaa vaan minkä respetin haluaa, koska on itse tutkinut asiaa ja tietää miten kuuluu toimia, eikä edes anna lääkärin tehdä omaa arviota, koska ei halua olla pässi narussa ja luottaa sokeasti asiantuntijan sanaa? Varmasti nämä viisastelijatkin tekee "sokeasti" luottaen omaan arvioonsa joiden asiantuntijoiden suositusten mukaisesti ja nekin voi myöhemmin osoittautua vääriksi ja huonoiksi valinnoiksi. Mun mielestä kenelläkään ei varaa tai SYYTÄ tässä tilanteessa nauraa yhtään millekään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninpä;23044694:
Mistäs nää viisastelijat TIESI, ettei juuri heidän perheessä katsota kun oma lapsi kuolee kyseiseen tautiin?

Kuvottavaa viisastelua kertakaikkiaan.

En tietenkään tiennyt mitä siitä voi seurata, mutta ihmettelin miksi pitää rokotetta yrittää pakottaa kaikki ottamaan. Mutta en myöskään uskonut rokotteen olevan täysin turvallinen niinkuin jotkut täällä mouhosivat.

Olen tyytyväinen siihen että omia lapsiani ei ole rokotettu. Ja mitä olen possutautia sairastaneilta kuullut, ei välttämättä ole aina tavallista kausi-influenssaa pahempi.

Sä nyt et vastannut mun kysymykseen ollenkaan. Joo, ehkä sairauksia tulee lisää. Ehkä puolet suomen väestöstä kuolee sikanuhaan tai johonkin muuhun heppaköhään vuoden päästä. Sitä kun ei voi tietää varmaksi koskaan. Mutta jos sä kuulut niihin jotka pitää jotain omia unia tieteellisinä faktoina niin sitten sä varmaan kuulut niihinkin jotka ei käytä mitään lääkkeitäkään, joten tavallaan sä kyllä vastasitkin mun kysymykseen.

[QUOTE="vieras";23046985]Onko buranakin nyt sitten joku myrkkypilleri?[/QUOTE]
itseasiassa kyllä se minusta on. kaikki vieraat, elimistöön kuulumattomat aineet ON jollakintavoin myrkkyä elimistölle.
Eli ei, en mä syö edes Buranaa, jos ei ole pakko.

Ei otettu koko perheelle, mutta oltiin valmiudessa, että otetaan, jos tauti OIKEASTI on todella laajalla ihmisjoukolla. Töistä ei kuitenkaan ollut poissa montaa ja mikä lie tauti ollut mikä heillä oli, mutta epidemiaa en nähnyt.
Tuuria, tuuria sanoisinko. Osaksi johtui ehkä siitä, että pelkään sairaalloisesti kaikkia piikkejä ja verikokeita yms. ja mietin tarkkaan onko tuo piikki tarpeen meidän perheessä.

itseasiassa kyllä se minusta on. kaikki vieraat, elimistöön kuulumattomat aineet ON jollakintavoin myrkkyä elimistölle.

Asia selvä. Ja toi on oikeesti ihan hieno periaate. Mä oletan et sä kanssa kuulut niihin jotka ei syö lisäaineita ruuassakaan. Mikä on kanssa ihan hyvä asia kun ottaa huomioon et millainen asia niistäkin nyt vuosien jälkeen paljastui. Harmi kun niin monet meistä kulki kuin pässit narussa ja söi typerinä niitä lisäaineitakin koska niitä tuputettiin eikä oltu tutkittu tarpeeksi. Onneksi on niitä jotka oli sillonkin jo kaukaa viisaita ja tiesi et niitä ei kannata syödä. Säilyy edes pari ihmistä hengissä sitten kun me kaikki muut kuollaan sikapiikin tai lisäaineiden tai heppaköhän tai kännykkäsäteilyn tai synteettisen d-vitamiinin yliannostuksen vaikutuksesta. Hienoa, pelastuu ihmisrotu.

Ketjua lukematta sanon, että ei v-u täällä on pimeetä porukkaa. "lällällää teidän joukkoon tulikin narkolepsiaa hahhaa mepä ei olla noin tyhmiä" Menkää itteenne, jokainen. Ikävä että jotkut sai pahat oireet mutta hyvä että epidemia ei räjähtänyt käsiin. Jos tunnet vahingoniloa tällaisesta, hakeudu hoitoon.

[QUOTE="vieras";23047145]Mä en myöskään ymmärrä miksi täällä naureskellaan niille jotka uskoivat asiantuntijoita ja ammattilaisia, luotti siihen että ne tietää paremmin ja toimi sen mukaan. Mistä lähtien lääkärin sanaan uskominen on tehnyt ihmisestä naurettavan? Pässin joka kulkee narussa? Ihan varmasti jokainen näistäkin naureskelijoista luottaa ammattilaisiin. Vai tehdäänkö heilläkin kaikki sähkö- ja putkityöt itse kun "luin netistä miten se tehdään ja tiesin et osaan arvioida mitä pitää tehdä ihan yhtä hyvin kun alan ammattilainen"? Onko nämä naureskelijat sellaiset jotka eivät käy lääkärissä ollenkaan? Tai jos menee, niin ilmoittaa vaan minkä respetin haluaa, koska on itse tutkinut asiaa ja tietää miten kuuluu toimia, eikä edes anna lääkärin tehdä omaa arviota, koska ei halua olla pässi narussa ja luottaa sokeasti asiantuntijan sanaa? Varmasti nämä viisastelijatkin tekee "sokeasti" luottaen omaan arvioonsa joiden asiantuntijoiden suositusten mukaisesti ja nekin voi myöhemmin osoittautua vääriksi ja huonoiksi valinnoiksi. Mun mielestä kenelläkään ei varaa tai SYYTÄ tässä tilanteessa nauraa yhtään millekään.[/QUOTE]

Jaa, eipä tässäkään ketjussa kovin moni ole naureskellut piikinottaneille. Aikamoiset vainot täällä on ollut niitä kohtaan jotka siitä aikoinaan kieltäytyivät. Eikö siitä sais sitten mainita? Sitä paitsi aika moni teki omat päätöksensä myös lääkäreiden, tutkimusten ja rokotevalmistajien puheiden perusteella, kyllä nekin jotka eivät piikkiä ottaneet. Aina löytyy tutkimuksia puolesta ja vastaan.

Sama minulla. Mitään lääkettä en syö, jos ei ole aivan pakko. Panadolia otin viimeksi yhden tabletin elokuussa, kun oli pakko ja sen jälkeen olen hoitanut kivut muuten. Pääkipu yleensä hartioista ja lähtee hieronnalla tai kuumalla suihkulla. Joskus on ollut pakko ottaa yskänlääkettä kun jäi päälle todella kuiva yskä, joka ei lähtenyt millään enkä saanut enää nukuttua yhtään. Luulen ettei tuota yskää enää tule, koska luulen sen johtuneen entisen työpaikan ilmasta(hometta tai muuta), koska loppui aina vasta kun jäin lomalle töistä. Siis useina vuosina oli näin.
Terveyskeskuslääkäri ei oikein tykkää, kun jätin kaksi sen määräämää lääkettä käyttämättä. Vaivat vaan parantui ilman niitä-tosin vähän kauemmin kesti.

Oletteko tosissanne?! :D
Vähänkö sai kuulla myös siitä kuinka tappajia ja myrkyttäjiä me olemme, ihan samalla tavalla. Että sori nyt vaan, toi kun leikitte uhria on tosi naurettavaa, samaan paskaan syyllityitte itse, syyllistäjä-äidit!! :D

Me mietittiin ja mietittiin... Lopulta otettiin rokote, koska koska toinen lapsista on astmaatikko ja itse olin raskaana ja th niin kovasti sitä meille suositteli... Sairastettiin kuitenkin itse tauti heti rokotteen ottamisen jälkeen, kaksi perheen jäsentä vietti aikaa sairaalassa. En tiennyt mikä on oikea ratkaisu, lopulta päätettiin luottaa siihen mitä meille suositeltiin, koska pelättiin itse tautia enemmän. En voi olla kuin kiitollinen, että ainakaan toistaiseksi meillä ei ole tullut rokotteesta mitään reaktioita!

Entäpä jos rokotteen takia tauti oliki niin kova että sairaalakuntoon vei? Rokote on rasite elimistölle, ja sit kun lätkästään vielä tauti päälle. Tuplarasite.

Entäpä jos rokotteen takia tauti oliki niin kova että sairaalakuntoon vei? Rokote on rasite elimistölle, ja sit kun lätkästään vielä tauti päälle. Tuplarasite.

Just näin. Ei tuohon paljon tarvita edes järkeä että tuon tajuaa.
Ja mulla oli mielestäni tarpeeksi TIETOA että pystyin hyvällä omalla tunnolla TIETÄMÄÄN ettei rokotetta kannata ottaa! Ei tarvinnut harkita sitä muuta kuin yhden aikuisen perheenjäsenen kohdalla. Mutta VARMA olin siitä että rokote ei ole hyvä juttu lapsille eikä minulle, joka olin raskaana. Kyllä, TIESIN ettei sitä kannata ottaa. Miksikö? No siksi, että tietoa ja epätietoa oli tarpeeksi.

Yhteistyössä