Ei helvetti mua naurattaa noi "ei otettu sikapiikkiä kun TIEDETTIIN ettei kannata" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrsk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrsk

Vieras
Ja joku jopa oli sitä mieltä ettei pitäis korvata sairastuneille kun "oma vika" ja itse oltiin muka niin viisaita että ihan tiedettiin...juupajuu :D
Kukaan, siis KUKAAN ei sillon voinut tietää kiistatonta totuutta ja jokainen tavallaan heitti tästä arpaa, että mihin uskoa ja mihin ei. Nyt ollaan niin olevinaan ja vielä näin vakavan aiheen kanssa. Huh että ällöttää.

Eikö hävetä ollenkaan?
Ja itse siis en ottanut lapsilleni rokotetta, mutta en TIENNYT kumpi on oikea ratkaisu. Eikä kyllä kukaan muukaan. Yritin tehdä parhaan ratkasun ja se SATTUI olemaan se oikea. Onneksi, mutta kamala asia sairastuneille ja rokotetuille kun joutuvat nyt pelkäämään! :(

Alkuperäinen kirjoittaja ninpä;23044694:
Mistäs nää viisastelijat TIESI, ettei juuri heidän perheessä katsota kun oma lapsi kuolee kyseiseen tautiin?

Kuvottavaa viisastelua kertakaikkiaan.

Se on vaan niin helvetin helppoa jälkiviisastella. Minusta todella alhaista käytöstä.

Ihan samaa mieltä. Itekään ei rokotusta otettu, mutta kyllä sitä tuli mietittyä ja mietittyä, että ottaako vaiko ei. Ja kun päätti,että ei, niin sitä sitten mietti että olikohan oikea ratkaisu. Ja ihan tuurista kiinni, että oli. Kamala sairaus koko perheelle. :(

Varmaan siitä, että jotkut vaivautuu selvittämään laajasti asioita eikä vain laiskana usko mitä THL sanoo.

Ainoa ketä käy sääliksi on lapset. Ilman omaa tahtoa piti sairastuttaa jonkun VITUN INFLUENSSAN PELOSSA! Jumalauta jos piikitetään omaa immuunipuolustusta vaikka millä myrkyillä niin mitähän siitä luulis tapahtuvan hä?? Turha siinä kitistä nyt enää. Jos joku asia nostaa noin kovan kohun niin siihen on yleensä joku syy! Miettikää sitä!

[QUOTE="enigma";23044729]Varmaan siitä, että jotkut vaivautuu selvittämään laajasti asioita eikä vain laiskana usko mitä THL sanoo.

Ainoa ketä käy sääliksi on lapset. Ilman omaa tahtoa piti sairastuttaa jonkun VITUN INFLUENSSAN PELOSSA! Jumalauta jos piikitetään omaa immuunipuolustusta vaikka millä myrkyillä niin mitähän siitä luulis tapahtuvan hä?? Turha siinä kitistä nyt enää. Jos joku asia nostaa noin kovan kohun niin siihen on yleensä joku syy! Miettikää sitä![/QUOTE]

Just tällasta paskaa :D :D:D Voi sinua.

a.p hyppäätkö sä kaivoon jos lehdessä niin käsketään tekemään, oletko kuullut maalaisjärjestä???
Ja idiootit oli vielä tapellukkin jossain rokote jonossa, muahhahahahaa myrkkypiikistä!!!???:D :D :D

[QUOTE="enigma";23044729]Varmaan siitä, että jotkut vaivautuu selvittämään laajasti asioita eikä vain laiskana usko mitä THL sanoo.

Ainoa ketä käy sääliksi on lapset. Ilman omaa tahtoa piti sairastuttaa jonkun VITUN INFLUENSSAN PELOSSA! Jumalauta jos piikitetään omaa immuunipuolustusta vaikka millä myrkyillä niin mitähän siitä luulis tapahtuvan hä?? Turha siinä kitistä nyt enää. Jos joku asia nostaa noin kovan kohun niin siihen on yleensä joku syy! Miettikää sitä![/QUOTE]

Uskallanpa väittää, että hyvin harva suomalainen, joka otti asioista "selvää", kävi itse läpi ainesosaluetteloa tai vertaili eri influenssarokotteita ja niiden vaikutusmekanismeja. Eiköhän nämä asioista "selvää" ottaneet valinneet vain eri auktoriteetin, mitä uskoa.

Mun eräs tuttava vietti pitkän pätkän teholla ja hengityskoneessa sikainfluenssan takia. Influenssa ei ole mikään "pikkujuttu".

[QUOTE="gunnel";23044774]a.p hyppäätkö sä kaivoon jos lehdessä niin käsketään tekemään, oletko kuullut maalaisjärjestä???
Ja idiootit oli vielä tapellukkin jossain rokote jonossa, muahhahahahaa myrkkypiikistä!!!???:D :D :D[/QUOTE]

Joku ei osaa näköjään edes lukea. Hihihi :)

Tämä joku vitun influenssa aiheutti äidilleni parantumattoman hengenvaarallisen sairauden..:/ Itse en siltikään ole rokotetta ottanut, harkinnut olen pitkään ja hartaasti. Enkä tiedä vieläkään pitäisikö ottaa vai ei. Onneksi ei tarvinnut lapselle silloin miettiä kun oli vasta mahassa, nytkin vasta 2kk niin ei edes saisi vielä koko rokotetta.

Ite tein valintani ihan intuition pohjalta. En nähnyt rokotetta tarpeellisena, en kuulunut riskiryhmään ja ajattelin ja ajattelen nytkin et jos tauti iskee niin se iskee. Ja jos siihen kuolen niin kuolen. En mä aio kuitenkaan ilkkua toisten valintoja, jokainenhan tekee valintansa oman TIEDON pohjalta. Se miten sen itselleen perustelee, luo pohjan valinnalle. Ainoa tunne mitä tämä käänne on tuonut mieleeni on se, että ei pidä tuomita ihmisiä poikkeavista valinnoista. En voisi sanoa, että mitenkään pidin siitä et uhkailtiin pakkorokottamisella, vankilalla, karkotuksella, haukuttiin idiootiksi.. you name it. Ihan vain sen takia, et teki erilaisen valinnan.

[QUOTE="Ellu";23044851]Itse en otattanut sen takia joska _ajattelin_ siittä tulevan jotakin haittavaikutuksia.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelin. Pitkään punnitsin ja selvittelin asioita enkä saanut mitään toisesta vaihtoehdosta selvästi luotettavampaa tietoa joten päädyin valitsemaan ettei rokotetta ja pelossa odottelin ja toivoin että olisi oikea ratkaisu. Oli oikea ratkaisu, sattumalta.
Ja otin erinäisistä lausunnoista ja tutkimuksista monta viikkoa selvää enkä silti saanut yhtäkään vakuuttavuudellaan toista kumoavaa tekstiä eteeni.

no se on kyllä niin että ihmisen pitäisi voida luottaa viranomaisiin periaatteessa, vaikka kärkkäästi asiasta sanoinkin. Pistää vaan niin vihaksi lasten puolesta. Mä tein niin paljon taustatutkimusta asiasta ja moni lääkäri sanoi että ei missään nimessä pidä ottaa tuota piikkiä.

Mutta jos jotain hyvää pitää etsiä tästä, niin ihmmiset ehkä jatkossa itse tutkivat asioita enemmän ja eivät ole niin sokeita luottamaan kaikkeen. Tää maailma vaan ei ole niin mustavalkoinen.

Voimia sairastuneiden perheille ja THL vastuuseen.

[QUOTE="enigma";23044885]no se on kyllä niin että ihmisen pitäisi voida luottaa viranomaisiin periaatteessa, vaikka kärkkäästi asiasta sanoinkin. Pistää vaan niin vihaksi lasten puolesta. Mä tein niin paljon taustatutkimusta asiasta ja moni lääkäri sanoi että ei missään nimessä pidä ottaa tuota piikkiä.

Mutta jos jotain hyvää pitää etsiä tästä, niin ihmmiset ehkä jatkossa itse tutkivat asioita enemmän ja eivät ole niin sokeita luottamaan kaikkeen. Tää maailma vaan ei ole niin mustavalkoinen.

Voimia sairastuneiden perheille ja THL vastuuseen.[/QUOTE]

Minäkin otin kuukausia asioista selvää, luin ties mitä tutkimuksia ja lausuntoja ja kuuntelin lääkäreiden mielipiteitä. Päädyin ottamaan piikin luottaen sitten siihen. Eli ihan yhtä sokeasti kuin sinä luotit rokottamattomuuteen SOKEASTI. Sinun vain sattui sitten olemaan parempi ratkaisu. Onnea siitä mutta äläpäs mene läpättämään mitään sokeasti luottamisesta.

Niin, mikä on kellekin oikea ratkaisu? Oliko niille, joiden lapsi kuoli sikainfluenssaan oikea ratkaisu se, etteivät rokottaneet lastaan? Oliko se oikeampi ratkaisu kuin se, että joku sen rokotteen otti ja sattu sairastumaan narkolepsiaan?

[QUOTE="niin";23044913]Niin, mikä on kellekin oikea ratkaisu? Oliko niille, joiden lapsi kuoli sikainfluenssaan oikea ratkaisu se, etteivät rokottaneet lastaan? Oliko se oikeampi ratkaisu kuin se, että joku sen rokotteen otti ja sattu sairastumaan narkolepsiaan?[/QUOTE]

Niin tuokin on ihan totta. Ei ollut myöskään kiistattomasti oikeaa valintaa.

[QUOTE="niin";23044913]Niin, mikä on kellekin oikea ratkaisu? Oliko niille, joiden lapsi kuoli sikainfluenssaan oikea ratkaisu se, etteivät rokottaneet lastaan? Oliko se oikeampi ratkaisu kuin se, että joku sen rokotteen otti ja sattu sairastumaan narkolepsiaan?[/QUOTE]

Mites sitten jos otti rokotteen ja kuoli sikatautiin silti?

Et tiennyt, sitä ei voi kukaan väittää. Kukaan ei voinut kiistatta tietää että rokottamatta jättäminen olisi parempi valinta. :)
Ihan miten haluat sen kuvitella, mutta näin se asia on. Edes lääkärit eivät tienneet kiistatonta totuutta, ikävä kyllä.

eiköhän melkein millä tahansa kroppaan tökättävällä aineella VOI olla sivuvaikutuksia. Kyllä se pitäisi kaikkien ymmärtää. Eri asia on sitten arvioida mikä on pienin paha. Itse en ole koskaan pelännyt sairastelua etukäteen, tuntuu jokseenkin turhalta. Ja näin siis vaikka mulla on pieniä lapsia.

[QUOTE="a.p";23044924]Sulla ei vissiin menny pointti ihan perille...[/QUOTE]

Millä tavalla ei mennyt. Enhän mä lisännyt kuin kolmannen vaihtoehdon skenaarioihin. Teki niin tai näin, ei mene kaikki aina parhain päin. Sehän se pointti oli, eikös.

Yhteistyössä