Niin väärin !!!!!

,,,
Ja kenellekään, ketkä sen otti/antoi lapselleen, ei välähtänyt minkäänlaista ajatusta olla ottamatta rokotetta, joka oli puutteellisesti tutkittu/testattu, itse tauti oli kausi-influenssan rinnalla aivan onneton (kuolleita joitain kymmeniä, kausi-influenssa tappaa suomessa jo pelkästään vuositasolla yli tuhat). Kyllä median voima on uskomaton, kun ihmiset seuraavat ja tekevät kuin päättömät kanat asioita ajattelematta sen tarkemmin. Säälittää lapsen kohtalo mutta aikuiset vanhemmat olisivat olleet ne, kenen olisi pitänyt tilannetta harkita hieman tarkemmin ennen piikin ottoa.

No tavallaan kyllä vanhemmat ovat vastuussa rokotteen ottamisesta lapselleen, MUTTA kyllä ihmisten täytyy pystyä luottamaan terveysjärjestelmään ja rokotteisiin, joita viranomaiset suosittelevat otettavaksi.

Olen sitä mieltä, että vastuu on kyllä viranomaisilla EI vanhemmilla.

EI MEIDA yksin rokoitteen ottamiseen vaikuttanut, minä ainakin keskustelin asiasta useamman lääkärin kanssa (jotka ottivat rokoitteen myös itselleen ja lapsille).

Ei kukaan normaali ihminen tieten tahtoen lapselleen halua narkolepsiaa, mutta tuolloin rokotteita otettaessa ei edes riskinä ollut narkolepsiaa... kyllä silloin enemmän pelättiin sikainfluenssaa.

Teidän ilkkujien on helppo olla jälkiviisaita. Toivottavasti teille tuli hyvä mieli.

(Ja lisätään nyt vielä, että meidän koko perhe otti sikainfluenssa rokotteet ja emme saaneet niistä mitään oireita JA tyttäremme kerhoryhmästä yksi lapsi oli useamman viikon sairaalassa sairastuttuaan sikainfluenssaan ja kyllä minä todella toivoin, ettei se meille tartu).

rokotuttaja
Mä oon pahinta pohjassakkaa! Mä rokotutin vaan lapseni ja itse jätin ottamatta.
MIksikö? Mä en halunnut lasteni kuolevan( toinen lapsistani on hengityselinsairas) ja riskiryhmäläiset ovat aina riskiryhmäläisiä. :headwall:

Mä uskoin rokotteen tarkoituksen olevan kuitenkin tärkeämpiä, kuin se, että henkiä menetettäis. :(

Elämä on valintoja täynnä, osa menee oikein, osa ei. Kaiketi rokotuksilla on kaikenkaikkiaan saavutettu merkittävästi haittoja enemmän hyötyä. Selvää on se, ettei kukaan voi täydellisesti varmistaa etukäteen turvallisuutta kaikkien yksilöiden kohdalla.

Elämä on valintoja täynnä, osa menee oikein, osa ei. Kaiketi rokotuksilla on kaikenkaikkiaan saavutettu merkittävästi haittoja enemmän hyötyä. Selvää on se, ettei kukaan voi täydellisesti varmistaa etukäteen turvallisuutta kaikkien yksilöiden kohdalla.
Niin samaa mieltä.

Me otettiin kanssa rokotukset koko perhe, ilman minkäänlaisia oireita- ainakaan toistaiseksi. (toinen lapsista riskiryhmäläinen)
En ole kyllä täällä kotipaikkakunnalla kuullut kenenkään saaneen rokotuksesta mitään erikoisia oireita puhumattakaan narkolepsiasta.
En silti vähättele asiaa, totean vain kohdallani näin.

Tämmöisiä kirjeitä en jotenkin ymmärrä ikinä- kirjeitä päättäjille rokotteista tai urheilijoitten 'testamenteista' tms. Menevät samaan sarjaan.
Kukaan EI OLE pakottanut. Ja koska pakkorokotuksia ei ole maassamme suoritettu, on turha vetää ketään tällaista syyllisyyttä aseena käyttäen vastuuseen.

Yhteistyössä