Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Mummeliisa miksi ostat ituja kaupasta kun niiden idätys kotonakin on niin helppoa? Ihmettelen vaan kun muuten tunnut esim. leipovan jne niin usein.
Sanoisin että pohjimmiltaan kyllä ihan laiskuuden vuoksi.
Ajoittain otan itseäni niskasta kiinni ja saatan idättää kotitarpeisiin monen kuukauden ajan. Ja ajoittain sitten ostetaan valmiita.
Sama pätee muuten herkkusieniin. Niitäkin kasvatan aina josksu kotona ja sitten taas toisina aikoina ostan valmiita.

ugyjb
Sanoisin että pohjimmiltaan kyllä ihan laiskuuden vuoksi.
Ajoittain otan itseäni niskasta kiinni ja saatan idättää kotitarpeisiin monen kuukauden ajan. Ja ajoittain sitten ostetaan valmiita.
Sama pätee muuten herkkusieniin. Niitäkin kasvatan aina josksu kotona ja sitten taas toisina aikoina ostan valmiita.
Miten herkkusieniä kasvatetaan kotona? Kuulostaa mielenkiintoiselta

Näenkö mä oikein...ihan kun tuon pillimehun päällä ois pienet sormet :D
Juuh on. Ne kuuluvat lapsenlapselle, Lovalle, 1 v.
Tuosta asettelusta (ja ruokien viemisestä paikoilleen kuvanoton jälkeen) on tullut lasten "työ", jonka ottavat kovin vakavasti.
Viisivuotias päällepäsmärinä määrää mitä mihinkin laitetaan ja pienemmät sitten toteuttavat neidin taiteellista näkemystä.
Tosin aina joskus pikkuneidin "henkilökunta" kapinoi ja yrittää napata jotain itselleen, viedä piiloon tai muuttaa järjestystä... niinkuin pienistä sormistakin voi päätellä.
:)

Viimeksi muokattu:
Juuh on. Ne kuuluvat lapsenlapselle, Lovalle, 1 v.
Tuosta asettelusta (ja ruokien viemisestä paikoilleen kuvanoton jälkeen) on tullut lasten "työ", jonka ottavat kovin vakavasti.
Viisivuotias päällepäsmärinä määrää mitä mihinkin laitetaan ja pienemmät sitten toteuttavat neidin taiteellista näkemystä.
Tosin aina joskus pikkuneidin "henkilökunta" kapinoi ja yrittää napata jotain itselleen, viedä piiloon tai muuttaa järjestystä... niinkuin pienistä sormistakin voi päätellä.
Mä kattoin tosiaan että siinä ois sormet, mutta mulla on yhtä hyvä näkö kun mun 90v mammalla, niin en voinut olla varma :D :D

Mulla on täysi työ ja tuska koittaa saada ruoka kuvatuksi, kun keskimmäinen tuntee niin kovaa tarvetta auttaa ruokien jääkaappiin lappaamisessa. Likka ei siis lainkaan ymmärrä miksi ne pitäisi ensin laittaa pöydälle.

En saanut kaikkia yhteen kuvaan, joten tässä useampi kuva.

Mä kattoin tosiaan että siinä ois sormet, mutta mulla on yhtä hyvä näkö kun mun 90v mammalla, niin en voinut olla varma :D :D

Mulla on täysi työ ja tuska koittaa saada ruoka kuvatuksi, kun keskimmäinen tuntee niin kovaa tarvetta auttaa ruokien jääkaappiin lappaamisessa. Likka ei siis lainkaan ymmärrä miksi ne pitäisi ensin laittaa pöydälle.

En saanut kaikkia yhteen kuvaan, joten tässä useampi kuva.

Sulla ollut hyvä päivä punalappuisten kanssa.
Minä en löytänyt moisia muuta kuin broiskun fileet - ja nekin jo lounaaksi syöty.

Sulla ollut hyvä päivä punalappuisten kanssa.
Minä en löytänyt moisia muuta kuin broiskun fileet - ja nekin jo lounaaksi syöty.
Mä en osta lähes milloinkaan lihaa normihintaisena. Jauhelihat oli tällä reissulla ainoat lihat joissa ei ollut punaista lappua, mutta nekin oli silti tarjoushinnalla. Osa noista punaisen lapun lihoistakin oli ensin alennettu ja sitten vielä saaneet punaisen lapun päällensä, joten melko halvaksi tuli :)

Mä ostan muutaman kerran kuussa pakkasen täyteen punaisen lapun lihoja ja leivät haken "leipäkaupasta" eli Vaasan tehtaanmyymälästä, kun ohi ajelen. Seuraava leipäkauppareissu tehdään keskiviikkona, mutta leipä loppuu tänään, joten piti ostaa muutama paketti normihinnalla kaupasta.

Ei liioin kannata leipääkään itse tehdä, kun on tuo tehtaanmyymälä ja sen halvat hinnat. Joskaan en kyllä osaa edes tehdä muuta kuin sämpylöitä :D

Mä en osta lähes milloinkaan lihaa normihintaisena. Jauhelihat oli tällä reissulla ainoat lihat joissa ei ollut punaista lappua, mutta nekin oli silti tarjoushinnalla. Osa noista punaisen lapun lihoistakin oli ensin alennettu ja sitten vielä saaneet punaisen lapun päällensä, joten melko halvaksi tuli :)

Mä ostan muutaman kerran kuussa pakkasen täyteen punaisen lapun lihoja ja leivät haken "leipäkaupasta" eli Vaasan tehtaanmyymälästä, kun ohi ajelen. Seuraava leipäkauppareissu tehdään keskiviikkona, mutta leipä loppuu tänään, joten piti ostaa muutama paketti normihinnalla kaupasta.

Ei liioin kannata leipääkään itse tehdä, kun on tuo tehtaanmyymälä ja sen halvat hinnat. Joskaan en kyllä osaa edes tehdä muuta kuin sämpylöitä :D
Minä ostan myös punalapputuotteita aina kun kohdalle osuu ja harrastan periaatteessa pakastamistakin, jos kohta eilen kurkin pakkaseen, että ilmiselvästi en ole viime aikoina juuri harrastellut...

Leipää leivon melkein päivittäin, mutta se enemmän pelkkä tapa kuin varsinaista säästöä. Aamurutiineihin kuuluu taikinan laittaminen kohoamaan, kahvin laittaminen tippumaan. lyhyt lenkki ( niin lyhyt viime aikoina että alan miettiä jotta kannattaako moista varten vaihtaa tohveleista ulkokenkiin :) ) sitten sämpyälät uuniin, mummeli suihkuun ja suihkun jälkeen kun saanut vaatteet päälle saakin alkaa pupeltamaan tuoretta sämpylää.

Tämä kuvaus/listaus on ollut itsellekin valaisevaa.
Tajuaa paremmin, mistä ruokalasku syntyy, missä voisi parantaa ja missä ei halua muutoksia.

Minä ostan myös punalapputuotteita aina kun kohdalle osuu ja harrastan periaatteessa pakastamistakin, jos kohta eilen kurkin pakkaseen, että ilmiselvästi en ole viime aikoina juuri harrastellut...

Leipää leivon melkein päivittäin, mutta se enemmän pelkkä tapa kuin varsinaista säästöä. Aamurutiineihin kuuluu taikinan laittaminen kohoamaan, kahvin laittaminen tippumaan. lyhyt lenkki ( niin lyhyt viime aikoina että alan miettiä jotta kannattaako moista varten vaihtaa tohveleista ulkokenkiin :) ) sitten sämpyälät uuniin, mummeli suihkuun ja suihkun jälkeen kun saanut vaatteet päälle saakin alkaa pupeltamaan tuoretta sämpylää.

Tämä kuvaus/listaus on ollut itsellekin valaisevaa.
Tajuaa paremmin, mistä ruokalasku syntyy, missä voisi parantaa ja missä ei halua muutoksia.
Mun on tuosta sämpyläjutusta pitänytkin kysyä...siis sä teet joka päivä aamusämpylät perheelle? Mikä ihmeen superihminen sä olet? :O Hyvä jos mä saan ittelleni edes vaatteet päälle klo 10 mennessä, kun aamut menee aina niin unisena :D

Onko sulla joku pikakikka niihin sämpylöihin, vai meneekö ne vaan niin rutiinilla, että humpsis vaan?

Mun on tuosta sämpyläjutusta pitänytkin kysyä...siis sä teet joka päivä aamusämpylät perheelle? Mikä ihmeen superihminen sä olet? :O Hyvä jos mä saan ittelleni edes vaatteet päälle klo 10 mennessä, kun aamut menee aina niin unisena :D

Onko sulla joku pikakikka niihin sämpylöihin, vai meneekö ne vaan niin rutiinilla, että humpsis vaan?
Jeps. Joko minä tai joku muu meillä tekee jotakuinkin jokapäivä sämpylät.
Minä useimmiten perusrespetillä eli länttään veteen hiivaa, suolaa, öljyä aj jauhoja + jotain mikä mausteeksi sopii. Jos mies tai poika leipovat niin niillä hienommat sydeemit ja monimutakisemmat reseptit.

Ei kai mitään erityisiä pikakikkoja kuitenkaan. Kohotuksessa välillä vähän laistetaan että menee nopeampaa.

Olen aamuihminen. Valitettavasti minun "superiointini" sitten päättyykin sen aamun jälkeen. Loppupäivä menee usein enemmän tai vähemmän lorvien.

Jeps. Joko minä tai joku muu meillä tekee jotakuinkin jokapäivä sämpylät.
Minä useimmiten perusrespetillä eli länttään veteen hiivaa, suolaa, öljyä aj jauhoja + jotain mikä mausteeksi sopii. Jos mies tai poika leipovat niin niillä hienommat sydeemit ja monimutakisemmat reseptit.

Ei kai mitään erityisiä pikakikkoja kuitenkaan. Kohotuksessa välillä vähän laistetaan että menee nopeampaa.

Olen aamuihminen. Valitettavasti minun "superiointini" sitten päättyykin sen aamun jälkeen. Loppupäivä menee usein enemmän tai vähemmän lorvien.
Aaaah, huojentavaa kuulla että säkin kuitenkin josain vaiheessa päivää hyydyt :D

Nämä kuulunevat minun päivittäistavaraostoksiini, vaikka en niitä omaan kotiini ostanutkaan.

Ne ovat itse asiassa "palkattoman palkka-armeijan täsmäiskun aseistusta".
Sellaisen iskun poikani nimittäin tilasi tänään.
Heillä on avovaimonsa kanssa ollut vallan valtavasti puuhaa muuton, perhejuttujen, töiden ja kaiken mahdollisen kanssa viime viikkoina ja romanttiset hetket ovat tainneet olla kortilla.
Niinpä poika tilasi heidän kotiinsa palkattoman palkka-armeijan tekemään pahojaan siksi aikaa kun oli vaimokkeensa kanssa tanssikurssilla:

Emme me neljä (minä, adoptoitu täti ja kaksi aikuisista tyttäristä) kamalasti osanneet muuttolaatikoita purkaa tai muuta sellaista, mutta vähän kuitenkin raivasimme, ja pakkasimme jääkapin täyteen herkkuja iltaa varten.
Kokkaamaan emme jääneet, mutta yritimme hankkia sellaiset tykötarpeet, joista nopsa kokata itse se "romanttinen illallinen kolmelle" ja loput herkutella vaikka telkun ääressä illalla.
Toivottavasti ilahdutti.
;)

Viimeksi muokattu:
kiva ketju
olisin kuvannut, jos olisin tiennyt tämän ketjun olemassaolon! Kuinka pitkälle tämän on tarkoitus jatkua? eikös tästä voisi tulla ihan jatkuva tapa? mielenkiintoista seurailla, mitä muut kantaa kaupasta, ja nimenomaan ruokatavaraa :) ja niille, jotka purnaa ja arvostelee, älköön vaivautuko avaamaan ;)

omat ostokseni oli jotakuinkin näin, kun latelen ulkomuistista (kuitti meni roskiin)
kevyt maito
1 bulgarin jogurttia
Vaasan kaurapuikuloita 1 pss
Pirkka pinaattilettuja
oltermanni 400g (tarjouksessa)
pirkka kaurakeksejä 1 pkt
pirkka white-purkkapussi
fazerin tummaasuklaata patukka (meni omaan suuhun jo kotimatkalla :p)

ja harmitus, etten tiennyt, olisin toki kuvannutkin!

jatkossa lupaan osallistua, jos tämä vaan jatkuu :D

Kevyt maito 1 prk
Maistuva broilerinsuikaleet
Pehtoorin viipaloitu sekaleipä
Kevyt & paksu ruokakerma
Eldorado päärynäsiideri 2 tlk
Eldorado lonkero 1 tlk
Herne-maissi-paprika 1 ps

"taaperon äiti"
*2l maitoa
*kauraleipää,valkosipulipatonki
*lohifilee
*paprika
*voita
*1 mikroruoka (lasagne)
*tuorekurkku
*taaperolle soseita 4prk
*suklaata (pakko joka kerta melkeen ostaa kun kaupas käy.....)
*Malaco truly- karkkipussi
*pinaattilättyjä

Yhteistyössä