Ketään muuta jolla yliliikkuvat nivelet? Mulla polvissa ja jatkuvasti vasen polvi naksuu ja nyt kipeytynyt :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Varsinkin yöllä tulee huomaamatta vaihdettua asentoa ja koukistettua polvia ja polvilumpio(?) menee sijoiltaan kun jalkaa taittaa yli 90-astetta ja kun suoristaa jalat niin kuuluu kova naksahdus kun menee paikoilleen. Nyt viimisen puolen vuoden aikana pahentunut ja polvi tuntuu päivisin kipeältä.

Pitäis varmaan polvituki hommata... mistä niitä voi ostaa, jostain urheiluliikkeestä vai? Saiskohan työterveyden kautta ilmaiseksi?

Mulla kahden viikon päästä työhöntulotarkastus niin täytyy ottaa terveydenhoitajan kanssa puheeksi tää asia.

Paras apu on siitä, että saa lihakset riittävän vahvoiksi, että ne tekevät osan nivelten hommasta. Tosin umpiunessa, kun rentoutuu, sekään ei auta.

Polvituet eivät kalliita ole ja ihan tavallinen joustava side ajaa saman asian, kun sen oppii sitomaan.

Paras apu on siitä, että saa lihakset riittävän vahvoiksi, että ne tekevät osan nivelten hommasta. Tosin umpiunessa, kun rentoutuu, sekään ei auta.

Polvituet eivät kalliita ole ja ihan tavallinen joustava side ajaa saman asian, kun sen oppii sitomaan.

Lihasten vahvistaminen todellakin auttaa vaivaan. Varo kuitenkin uimista, se pahentaa nivelten yliliikkuvuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja löysät nivelet;23031382:
Lihasten vahvistaminen todellakin auttaa vaivaan. Varo kuitenkin uimista, se pahentaa nivelten yliliikkuvuutta.

Mulla yliliikkuvat nivelet. polvet järkyn kipeät ja kävely vain pahentaa kipuja. mulle nimen omaan fysioterapeutti suositteli uintia kun polviin ei siinä kohdistu samalla tavalla rasitusta kuin uidessa.

Mulla yliliikkuvat nivelet. polvet järkyn kipeät ja kävely vain pahentaa kipuja. mulle nimen omaan fysioterapeutti suositteli uintia kun polviin ei siinä kohdistu samalla tavalla rasitusta kuin uidessa.

Jep, uinti, pyöräily, kävely mielummin kuin juoksu ovat polvivaivaisen liikuntalajeja. Ei nykiviä harrastuksia ja pitää osata varoa yliojennusta. Itselläni polvituen käyttö on radikaalisti vähentynyt, kun lopetin sählyn peluun. Nivelsiteet eivät enää venähdä, kun ääriliikkeitä ei tule. Ja kun polvitukea ei tarvitse niin paljon, lihakset paranevat.

Mulla ongelmana on "ikääntyessä", että kun nivelet ovat yliliikkuvat, venyttely on vaikeata. Vaikka miten olisin jumissa, niin kyllä nivelet joustaa vaikka lihas ei. Eli hartiajumppaa varten pitää _etsiä_ niitä lihaksia.

Nimimerkillä Suzyanne on yliliikkuvat nivelet, jos oikein muistan. Ehlers-Danlosin oireyhtymä. suzyanne on rekisteröitynyt nimimerkki, haulla löydät varmaan sairausketjuja joissa kirjoittaa.

[QUOTE="vieras";23031806]Nimimerkillä Suzyanne on yliliikkuvat nivelet, jos oikein muistan. Ehlers-Danlosin oireyhtymä. suzyanne on rekisteröitynyt nimimerkki, haulla löydät varmaan sairausketjuja joissa kirjoittaa.[/QUOTE]

Mulla ei varmaan oo mitään oireyhtymää kun muualla ei oireile kuin polvissa (nyt 28-vuotiaana ekan kerran)...

Mutta kiitti vinkistä täytyypä mielenkiinnosta kurkata hänen vanhoja kirjoituksia aiheesta.

Mulla on kyl vähä erilaisii kokemuksii yliliikkuvista nivelistä. Viimeks eilen meni polvi sijoiltaan ku kävelin vaa iha normaalisti, mut se on se ku polvi menee vähäki ylitaituntaan ni sit se menee sijoiltaan, eli kuuluu semmonen kauhee naksahdus ja sit kaatuu pakostaki josei saa tukee otettuu mistää. Mulla itellä ihan ala-asteelta asti ku lopetin harrastukseni nii polvet on siitä lähtien menny iha vuorotellen sijoiltaan, kokoajan vaa pahemmaks menee, viime kesänä sain ekan kerran kepitki käyttöön ku meni niin pahasti ettei pystyny edes astumaan kunnol, lääkäri sitte laitto tukisiteen ja anto kepit :d ei mitään kivaa tää tälläne. Oon tällä hetkellä valmistumassa tarjoilijaksi, mutta lääkäri ehdotti että kannattaa hankkia toinen ammatti, että ei tuu polvet kestämään sitä työtä. Töihinkää ei oo otettu enää sairasloman jälkeen :c (että kiva yrittää pärjätä opiskelijan tuilla ku neki on huimat n.450e ja siitä vuokra nii ei jää ku alle 100e kuukaudeks kätee) Huomenna olis sitte aika ortopedille eli luuasiantuntijalle ja se si kattoo ja päättää jatkotoimenpiteistä :/ hieman pelottaa että joutuuko leikkaukseen, ku todennäköseesti se meee si siihe ett niit saa olla kokoaja leikkauttaas.. fysioterapiassa on tullu joskus yläasteen aikana käytyä ja sai jumppaohjeita joiden avulla lihaksien pitäs vhvistua polvien alueella, mut ainaki mun kohalla oli nii ett ku työ ei tuottanu tuloksia tarpeeks nopeesti niin ei niitä jaksanu enää tehä ja nyt kyllä kaduttaa ettten oo niitä tehny, mut ehkä täs löytyy vielä joku muu ratkasu ku leikkaus tai pahimmas tapaukses tekonivelet :/

Yhteistyössä