Heti rättipäät ovat ryöstämässä kun viranomaisten silmä välttää!:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä musuja oikein vaivaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä musuja oikein vaivaa?

Vieras
Kairo. Egyptissä mielenosoitukset ovat jatkuneet jo viidettä päivää. Kairon keskustassa kymmenettuhannet ihmiset ovat vaatineet lauantaina presidentti Hosni Mubarakin eroa ulkonaliikkumiskiellosta huolimatta.

Helsingin Sanomien Kairossa oleva toimittaja Jukka Huusko kertoi, että noin seitsemän aikaan illalla tilanne muuttui uhkaavaksi, kun keskustassa liikkuvat jengit alkoivat ryöstellä asuntoja.

"Ilmeisesti ryöstelijät ovat tulleet Kairon köyhiltä alueilta. Poliisia täällä ei näy missään. Tulimme juuri hotellille, jossa vahtimestarit ja kokit suojelevat rakennusta", Huusko kertoi.

Silminnäkijät kertovat kauppojen, pankkien ja hallintorakennusten ryöstelystä.

Uutistoimisto Reutersin mukaan armeijan ajoneuvoja on siirtynyt vartioimaan Kairon rikkaiden kaupungiosien asukkaita sekä viiden tähden hotelleja. Armeija on käskenyt ihmisiä noudattamaan ulkonaliikkumiskieltoa ja suojautumaan itse ryöstelijöiltä.

Poliiseja vedettiin pois myös muiden kaupunkien kaduilta.

Sotilaat partioivat kaupunkien keskustoissa, mutta poliisien poistuminen johti ryöstelyyn varsinkin lähiöissä. Kairossa poliisit ja vartijat jättivät paikkansa myös suurlähetystöjen edustoilla.

"Virka-asunnon edessä on yhä siviilipukuinen vartija, mutta hänkin halusi tulla portin sisäpuolelle. Hän pelkäsi, että joku käy kimppuun", kertoi Suomen Egyptin-suurlähettiläs Roberto Tanzi-Albi illansuussa STT:lle.

Ulkonaliikkumiskielto alkoi Kairossa, Aleksandriassa ja Suezin kaupungissa jo iltapäivällä neljältä. Tanzi-Albin mukaan määräyksellä ei ollut mitään vaikutusta.

Ennen ryöstelyn alkamista Tahririn aukiolle Kairoon oli kokoontunut tuhansia, jopa kymmeniätuhansia ihmisiä. Vielä tuolloin tunnelma oli perjantaita huomattavasti rauhallisempi.

"Paikalla oli armeijan tankkeja, mutta ihmiset ovat ottaneet ne iloiten vastaan. Vaikka armeijan uhattiin käyttävän kovia otteita, ihmisillä on vankka luottamus armeijaan. Siitä, kenelle armeija on lojaali, ei ole virallista tietoa. Mellakkapoliisia Tahririn aukiolla ei ole lauantaina näkynyt", Huusko kertoi.

Aiemmin päivällä ainakin kolme mielenosoittajaa kuoli, kun suuri joukko ihmisiä yritti vallata sisäministeriön rakennuksen. Huusko sanoo, että mielenosoittajat pitävät juuri sisäministeriötä kaiken pahan alkuna.

"Ihmiset puhuivat, että valtausyrityksessä olisi kuollut jopa kymmeniä ihmisiä. Rakennuksen sisältä ammuttiin kovilla, sekä haulikoilla että kivääreillä. Itse näin yhden ihmisen kuolleen. Haavoittuneita hoidettiin läheisen rukoushuoneen lattialla."

Kuolleiden määrästä on ristiriitaista tietoa. Egyptiläisten viranomaisten mukaan viimeisen kahden päivän aikana mellakoissa on kuollut 62 ihmistä. Al Jazeeran mukaan kuolleita olisi lähes sata. Loukkaantuneita on virallisten tietojen mukaan kaikkiaan noin 2 000.

Lauantaina kännykkäyhteyksien kerrotiin palautuneen osittain normaaliksi pääkaupungissa. Egyptin neljä suurinta internetpalveluntarjoajaa katkaisivat kansainväliset yhteydet asiakkailtaan. Myös kännykkäyhteydet Egyptissä takkuilivat pahasti ja matkapuhelinten tekstiviestiliikenne oli ilmeisesti katkaistu.

[QUOTE="vieras";23021970]Siksi että he haluavat islamilaisen sharialain voimaan ja maastaan islamilaisen teokratian. He haluavat julkisia kivittäjäisiä kuten muutkin muslimimaat.[/QUOTE]

Höpönlöpön. Heillä ei ole työtä ja ruoka kallistuu koko ajan.

Mietippä itsesi asumaan sinne, ei työtä, ei ruokaa...
Olet egyptiläinen, mutta maassa on kaupunki minne sinulla ei ole asiaa. Mutta turistit saa sinne mennä.
Kyllä tämäkin alkaisi jossain vaiheessa sinua potuttamaan.

Mietippä itsesi asumaan sinne, ei työtä, ei ruokaa...
Olet egyptiläinen, mutta maassa on kaupunki minne sinulla ei ole asiaa. Mutta turistit saa sinne mennä.
Kyllä tämäkin alkaisi jossain vaiheessa sinua potuttamaan.

ennenkuin haukut "musuja"..tässä taas nähdään,kuinka voi suomalainen olla tyhmä..kun on ruokaa ja vaatteet päällä...uusavuton,joka ei välitä lukea uutisia.tyhmä!

Ota asiosita selvää...
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;23023093:
ennenkuin haukut "musuja"..tässä taas nähdään,kuinka voi suomalainen olla tyhmä..kun on ruokaa ja vaatteet päällä...uusavuton,joka ei välitä lukea uutisia.tyhmä!

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain...;23023093:

Miten sellainen ihminen voi olla "tyhmä" ja "uusavuton" jolla on ruokaa ja vaatteet? Eikös ruuaton ja vaatteeton ole uusavuton?

Alkuperäinen kirjoittaja asia selvä=);23023099:
Sinun mielestä työttömyys ja ruuan kallistuminen oikeuttaa ryöstämään ja raiskaamaan.

Kyllähän sen tietää, että ilman elantoa ihminen on epätoivoinen. Rahaton ihminen saa minun puolestani varastaa ruokaa, jos ja kun kerran kaikki mahdollisuudet saada työtä on estetty aktiivisesti hallinnon toimesta.

[QUOTE="vieras";23023106]Miten sellainen ihminen voi olla "tyhmä" ja "uusavuton" jolla on ruokaa ja vaatteet? Eikös ruuaton ja vaatteeton ole uusavuton?[/QUOTE]

Jospa nyt luet tilanteesta ensin ja sitten vasta kommentoit.

Kyllähän sen tietää, että ilman elantoa ihminen on epätoivoinen. Rahaton ihminen saa minun puolestani varastaa ruokaa, jos ja kun kerran kaikki mahdollisuudet saada työtä on estetty aktiivisesti hallinnon toimesta.

Ok. Sitten kun mulla kurnii nälkä vatsassa mä tulen Oulunkylään ja varastatan sun kaikki rahat, koska se on sun mielestä moraalisesti oikein.

[QUOTE="sama";23023113]Lyhyeen loppuis sun kiljumiset kun ryöstelevä rosvojoukko ampuisi sua otsaan...[/QUOTE]

Montako ihmistä nämä ryöstelijät ovat tappaneet? Itse en löytänyt mistään uutisista tällaisia lukuja, mutta saatoin lukea huonosti tai vääriltä sivuilta. Jos järjestelmä romahtaa, osa ihmisistä käyttäytyy näin. Se nähtiin New Orleansin kohdalla Hurrikaani Katrinan aikana, se nähtiin Losissa 1992 Rodney Kingin tapauksen jälkimainingeissa, Ranskassa 2005 jne.

Alkuperäinen kirjoittaja asia selvä=);23023118:
Ok. Sitten kun mulla kurnii nälkä vatsassa mä tulen Oulunkylään ja varastatan sun kaikki rahat, koska se on sun mielestä moraalisesti oikein.

Jos sulla on nälkä, mä voin ihan tarjota sulle ruokaakin. Ei siinä mitään. Tosin Suomessa on mahdollisuuksia saada rahaa esim. sosiaalitoimesta. Voin auttaa sua täyttämään ne lomakkeet, jos et itse osaa.

Montako ihmistä nämä ryöstelijät ovat tappaneet? Itse en löytänyt mistään uutisista tällaisia lukuja, mutta saatoin lukea huonosti tai vääriltä sivuilta. Jos järjestelmä romahtaa, osa ihmisistä käyttäytyy näin. Se nähtiin New Orleansin kohdalla Hurrikaani Katrinan aikana, se nähtiin Losissa 1992 Rodney Kingin tapauksen jälkimainingeissa, Ranskassa 2005 jne.
Ai mä luulin sun pitävän Egyptin vallassa olevaa eliittiä rosvojoukkona, mutta sä oletkin Muba-rakin kannattaja.

Se on kumma juttu miten ihmisen etnisestä alkuperästä tietää sen onko hän potentiaalinen mellakoitsija vai ei. Mistäköhän tämä oikein johtuu?

[QUOTE="sama";23023174]Ai mä luulin sun pitävän Egyptin vallassa olevaa eliittiä rosvojoukkona, mutta sä oletkin Muba-rakin kannattaja.

Se on kumma juttu miten ihmisen etnisestä alkuperästä tietää sen onko hän potentiaalinen mellakoitsija vai ei. Mistäköhän tämä oikein johtuu?[/QUOTE]

Teet aika mielenkiintoisia päätelmiä perustuen mihin?

Kannattaa ihan tutustua oman maansa historiaan jos luulee että on jotenkin "parempi" kansakunta kuin jotkut "rättipäät". Ei ihan yhteen vääryyteen jää tämänkään maan sisäiset kahinat.

Jos sulla on nälkä, mä voin ihan tarjota sulle ruokaakin. Ei siinä mitään. Tosin Suomessa on mahdollisuuksia saada rahaa esim. sosiaalitoimesta. Voin auttaa sua täyttämään ne lomakkeet, jos et itse osaa.

Ethän sinä sitä päätä haluaako ryöstäjä ryöstää, vai tyytyä sun tarjoamiin sapuskoihin, vaan sen päätöksen tekee ryöstäjä.

Uskon sinulta sujuvan rytiinilla sossulappujen täyttäminen.:laugh:

[QUOTE="vieras";23023106]Miten sellainen ihminen voi olla "tyhmä" ja "uusavuton" jolla on ruokaa ja vaatteet? Eikös ruuaton ja vaatteeton ole uusavuton?[/QUOTE]

ihmettelee,miksi "musut" ryöstelee..tyhmähän se on jos ei tajua.tekis saman itsekin jos ei olis vaatteita ja ruokaa edessä...ja aloiuttaja tosiaan vois kuunnella/lukea uutisia,miksi Egyptissä mellakoidaan...lukis uutisia,eikä tulis tänne siitä kyselemään..ja lue sinäkin...mietipä itsesi samaan asemaan..ei se tyhmyydestä ole kiinni,kellä on vaatteet päällä ja ruokaa.

Yhteistyössä