Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Kuvaa ei tipu, kun puolet eväistä on jo syöty. Mutta seuraavaa olen tänään ostanut:

*neljä banaania
*n. kymmenen perunaa
*neljä maustettua jogurttia (kaksi mansikkaa ja kaksi vaniljaa)
*neljä kaalikäärylettä
*purkin puolukkahilloa
*litran maitoa
*sushilajitelman
*Frezza Moccan
Millaisen sushilajitelman?
*heikkona sushiin, mutta skeptinen kaupan pakastealtaiden sushien suhteen*
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;23013816:
Voihan nenä kun ei ikinä muista ottaa kuvaa :<
Mutta tänään olen ostanut mm.
-italian salad - mixin
-kirsikkatomaatteja
-kurkun
-muutamia rosamundaperunoita
-puna- ja keltasipulipussit
-lohikuutioita
-voita
-pekonia
-meetwurstia
-cheddar-juustoa
-feta-juustoa
-appelsiini- ja naturel tuorejuustot
- 2 x kevytmaito ja 1x rasvaton maito
- liivatelehtiä
- kuohukermaa
-sitruunamehua
-kahvia
-siiderin
-savukkeita
-chilitonnikalaa
- appelsiineja

En edes muista kaikkea :D
En osaa tästä päätellä sitä mitä tänään tai huomenna syötte.
Vaihtoehtoja monia?
 
En osaa tästä päätellä sitä mitä tänään tai huomenna syötte.
Vaihtoehtoja monia?
Tänään mulla on lautasella nachopaistosta, cheddar tuli tähän. (muut olivat jo valmiina)
Huomenna syödään lohipekoni-vartaita, fetasalaattia, perunasörssöä (vähän kuin perunamuussia mutta paljon isompia palasia, mikskä tätä kutsuis? :D) ja appelsiinijuustokakkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helppo tehdä itse;23013863:
Oon aika yllättyny et käytät tollasii valmisjuttuja,ku teet niin hirmusesti ruokaa.
Mä oon kokeillu tehdä itse leipäkuutiota ja esim kaupan paahtiksesta ne hyvin onnaakin.
Omista sämpylöistä kun pilkkoo ,maustaa ja paahtaa ei mun mielestä kumminkaan tule hyviä ja toisaalta noi valmiit ON nannaa joten niillä mennään.
En muutenkaan ole kovin fanaattinen valmisruoan vastustaja vaikka tykkään toki itsekin kokata. Jos se on hyvää niin kelpaa mulle.

Onko sulla jokin hyvä vinkki omiin leipäkuutioihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärvee;23013884:
Tänään mulla on lautasella nachopaistosta, cheddar tuli tähän. (muut olivat jo valmiina)
Huomenna syödään lohipekoni-vartaita, fetasalaattia, perunasörssöä (vähän kuin perunamuussia mutta paljon isompia palasia, mikskä tätä kutsuis? :D) ja appelsiinijuustokakkua.
*kuolaa*
:)
 
[QUOTE="taaperon äiti";23013891]Taitaa mulla vähän olla..Lightlimsoja en ole juonut pitkiin aikoihin, mutta nyt oli just pepsi maxiin niin kova hinku et ostinpa sitte viikonlopun kunniaiksi :p[/QUOTE]

Meillä meni yhdessä vaiheessa Wallan Waltavia määriä pepsi maxia. Teinipoika ja hänen ystävänsä (bändin harkat usein maidän piharakennuksessa) kuluttivat sitä jotakuinkin rajattomasti.
Nykyään kun ko. herra ei enää asu kotona kuin viikonloppuisin, tulee harvemmin viikolla ostettua.
Sääli sinänsä, koska kyllä se satunnaisesti itsellekin maistui.
Kylmä pepsi max, viipale limeä...
:p
 
"poikia3"
Meillä keskimmäinen sairastaa ja täydensin pikaisesti kaappeja - pärjättäisiin ilmankin, mutta yritin hakea sellaista mikä tuolle potilaalle maistuisi.

banaania
kurkku
mansikkajogurttia
maksamakkaraa
ruisleipää
kanasuikaleita 3 pakettia (nämä laputettu ja tulee kanapata näistä)
pussi ranskalaisia
paketti lehtitaikinaa
paketti pakastekarjalanpiirakoita
1,5 litraa limua

Näihin meni 17 euroa.
 
[QUOTE="poikia3";23013931]Meillä keskimmäinen sairastaa ja täydensin pikaisesti kaappeja - pärjättäisiin ilmankin, mutta yritin hakea sellaista mikä tuolle potilaalle maistuisi.

banaania
kurkku
mansikkajogurttia
maksamakkaraa
ruisleipää
kanasuikaleita 3 pakettia (nämä laputettu ja tulee kanapata näistä)
pussi ranskalaisia
paketti lehtitaikinaa
paketti pakastekarjalanpiirakoita
1,5 litraa limua

Näihin meni 17 euroa.[/QUOTE]

Joskus kauan sitten kun minulla oli jonkin lenssun jäljiltä paljon pikkupotilaita talossa ja väliin vähän uupunutkin olo, kun tuntui että tauti vaan jatkuu ja jatkuu. Ajattelin sitäkin että se osin saattaa jotkua siitäkin, että eivät suostu kipeinä kunnolla syömään.

Törmäsin sitten kaupassa meidän lastenlääkäriimme ja muusta turinoidessamme mainitsin siitäkin, että ruoka ei pienille maita.
"Eikö karkki ja suklaakaan?" kysyi hän.
Ja minä myönnän, että meni hetkeksi pasmat sekaisin.

Olin niihin aikoihin (nuorena äitinä) niin fiksoitunut ruoan terveellisyyteen ettei terve järki huomauttanut minulle, että hiton sama mistä se energia toipumispäivänä tulee, kunhan syömisen alkuun vain taas päästään.

Hienoa, että olet minua fiksumpi ja osaat etsiä oman pienen potilaasi herkkuja.
 
Se oli tämmönen Sakura lajitelma. Siinä oli merilevään käärittyä riisiä, missä oli kurkkua ja sitten seesamilla maustettua riisiä, lohta, kuhaa ja sitten perussoossit. Tämä oli kyllä hyvää, tuoretta tänään duunattua.
Olen kade.
Meidän lähin japanilainen ravintolamme on noin 35 kilsan päässä.
Pitää olla muutakin syytä kaupunkiin ennen kuin saa lähdetyksi sieltä herkkuja hakemaan.
 
"poikia3"
Joskus kauan sitten kun minulla oli jonkin lenssun jäljiltä paljon pikkupotilaita talossa ja väliin vähän uupunutkin olo, kun tuntui että tauti vaan jatkuu ja jatkuu. Ajattelin sitäkin että se osin saattaa jotkua siitäkin, että eivät suostu kipeinä kunnolla syömään.

Törmäsin sitten kaupassa meidän lastenlääkäriimme ja muusta turinoidessamme mainitsin siitäkin, että ruoka ei pienille maita.
"Eikö karkki ja suklaakaan?" kysyi hän.
Ja minä myönnän, että meni hetkeksi pasmat sekaisin.

Olin niihin aikoihin (nuorena äitinä) niin fiksoitunut ruoan terveellisyyteen ettei terve järki huomauttanut minulle, että hiton sama mistä se energia toipumispäivänä tulee, kunhan syömisen alkuun vain taas päästään.

Hienoa, että olet minua fiksumpi ja osaat etsiä oman pienen potilaasi herkkuja.
Hassua, näin olen toiminut aina. Olen ajatellut, että sairasta lasta saa hemmotella ja tarjota sellaista ruokaa mistä lapsi pitää. Mukana on aina jotain järkevää - kaikilla lapsilla on esim. lemppari hedelmänsä. Tuo potilas on tänään syönyt maksamakkaraleivän, banaanin, 2 jogurttia ja kurkkua - edes karkkia ei ole tahtonut, mutta pillimehu on maistunut.

Yhden kerran mua on nolottanut, lapset sairastui juuri ennen pääsiäistä enterorokkoon ja suut oli täynnä rakkuloita, pääsiäisruuat oli jo ostettuna, mutta pakko oli hakea sellaista, mitä lapset söisivät ja kaikki sattui suussa. Mulla oli kärryissä vain jogurttia, vanukkaita ja jäätelöä ja tietysti kassajonossa perässä neuvolan täti.
 
[QUOTE="poikia3";23014506]Hassua, näin olen toiminut aina. Olen ajatellut, että sairasta lasta saa hemmotella ja tarjota sellaista ruokaa mistä lapsi pitää. Mukana on aina jotain järkevää - kaikilla lapsilla on esim. lemppari hedelmänsä. Tuo potilas on tänään syönyt maksamakkaraleivän, banaanin, 2 jogurttia ja kurkkua - edes karkkia ei ole tahtonut, mutta pillimehu on maistunut.

Yhden kerran mua on nolottanut, lapset sairastui juuri ennen pääsiäistä enterorokkoon ja suut oli täynnä rakkuloita, pääsiäisruuat oli jo ostettuna, mutta pakko oli hakea sellaista, mitä lapset söisivät ja kaikki sattui suussa. Mulla oli kärryissä vain jogurttia, vanukkaita ja jäätelöä ja tietysti kassajonossa perässä neuvolan täti.[/QUOTE]

Noh jos oli fiksu neuvolan täti, niin hoksasi heti mistä kyse.
:)
 
Aah.
Niinhän sitä sanotaan, jotta kastike se on se kokin mitta...
:)
No mulla on kyllä keittiöpuolen koulutus, mutta katotaan nyt, mitä tosta tulee :D En mä oo varmaan koulun jälkeen, 10 vuoteen tehnyt bearnaisea ite. Pussista yleensä, mutta toi ipana rakastaa sitä (eikä suostu syömään riisiään ilman bearnaisea tai sweet&sour-kastiketta) ja minä ja mies karpataan, joten toi ite tehty on parempi versio sekä ipanalle, että meille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23014573:
No mulla on kyllä keittiöpuolen koulutus, mutta katotaan nyt, mitä tosta tulee :D En mä oo varmaan koulun jälkeen, 10 vuoteen tehnyt bearnaisea ite. Pussista yleensä, mutta toi ipana rakastaa sitä (eikä suostu syömään riisiään ilman bearnaisea tai sweet&sour-kastiketta) ja minä ja mies karpataan, joten toi ite tehty on parempi versio sekä ipanalle, että meille :)
Mun kastikkeeni ovat aina "nimettömiä" kun teen mitensattuu milläsattuu epäreseptillä.
:)
 
Mun kastikkeeni ovat aina "nimettömiä" kun teen mitensattuu milläsattuu epäreseptillä.
:)
Maku on tärkein ;) En mäkään ohjeista tee mitään, ihan oman mielen mukaan teen kaiken, mitä keittiössä teen. Leipomisessa ainoostaan katon ohjetta, jos on joku piparitaikina, tms. missä rakenteella on oikeesti väliä, ja kakkupohjan aineet punnin. Muuten menee kyllä ihan silmämääräsesti.
Eikä nuo meenkään kastikkeet yleensä oo mitään ihmeellisiä, ihan vaan jauhelihan joukkoon jauhoja vähän (paitsi ei nykyään, kun tosiaan karpataan), vettä ja kermaa. Kanakastikkeen joukkoon vaan kermaa, välillä turkkilaista jugua, tuorejuustoa, jotain juustoraastetta, tms. Mitä sitten kaapista sattuu löytymään, tai mitä tekee mieli :) Mut tollasia samanlaisia mä aina yleensä teen, toi bearnaise on ainoo vähän erilainen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23015219:
Maku on tärkein ;) En mäkään ohjeista tee mitään, ihan oman mielen mukaan teen kaiken, mitä keittiössä teen. Leipomisessa ainoostaan katon ohjetta, jos on joku piparitaikina, tms. missä rakenteella on oikeesti väliä, ja kakkupohjan aineet punnin. Muuten menee kyllä ihan silmämääräsesti.
Eikä nuo meenkään kastikkeet yleensä oo mitään ihmeellisiä, ihan vaan jauhelihan joukkoon jauhoja vähän (paitsi ei nykyään, kun tosiaan karpataan), vettä ja kermaa. Kanakastikkeen joukkoon vaan kermaa, välillä turkkilaista jugua, tuorejuustoa, jotain juustoraastetta, tms. Mitä sitten kaapista sattuu löytymään, tai mitä tekee mieli :) Mut tollasia samanlaisia mä aina yleensä teen, toi bearnaise on ainoo vähän erilainen :)
Hyviltä kuulostavat kastikkeesi.
:)
 
Ostin tänään kaupasta:

- 2 ruukkua salaattisekoitusta
- 2 pakettia rucolaa
- tomaatteja
- vihreitä paprikoja
- punasipulia
- avocadoja
- 4pkt kreikkalaista fetaa
- 2prk kalamata -oliiveja
- pussillisen luontaisesti gluteenittomia sämpylöitä

- 2pll cavaa
- 2pll punaviiniä
 

Yhteistyössä