Sairaanhoitajat, kätilöt, terkkarit, hoi, kyssäriä tumpelosta työkaverista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Nyt olen ollut pitkään kotona. Koen itseni todella tyhmäksi. Teoriatieto päästä on kadonnut, muistan kyllä asioita, kuinka ne tehdään, mutten muista miksi. Apua, mä pelkään, että mokaan. Mua pidetään osaavana, vaikka koen muuta juuri nyt.
Tsempatkaa tumpeloa työkaveria! Kertokaa jotain vinkkejä selviytymiseen.

itse olin monta vuotta kotona kun palasin työelämään sairaanhoitajaksi. Alussa tuntui, että pitäisi lähteä takaisin koulun penkille kun en osannut (tai niin ainakin kuvittelin ) yhtään mitään. Kyselin paljon ja tein ns. typeriäkin kysymyksiä. Aina joku neuvoi ja auttoi. Sitten tarkistelin ja varmistelin ja kaikki ohjeet kävin läpi 10 kertaan jne jne. Kyllä se siitä sitten taas lähti sujumaan. Paljon oli muuttunut jo 3 vuodessa.

Itse olen juuri jäämässä hoitotyöstä äitiyslomalle ja miettinyt tuota samaa. Työkaveri taas palasi vasta hoitovapaalta töihin ja sanoikin heti tullessaan, että hänellä nämä hommat vähän ruosteessa, mutta yrittää parhaansa. Äkkiä hänellä muistunut asiat mieleen ja onkin sanottu, että kysyy aina kun tuntuu, ettei jotain muista tms.. Kannattaa vaikka lukaista jotain hoitotyön kirjaa, sieltä löytyy hyvin tietoa ja äkkiä sinä ne hommat osaat yhtä hyvin kuin aina ennenkin =). tsemppiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär;23004214:
Pyydä perehdytystä. Ja kyllä sitä taas pääsee nopeasti sisään työhön.

No, mä luotan, että pääsen nopeesti sisään työhön. Juu, mulla oli yhden päivän perehdytys. Nyt oon omillani :D ja paikassa, jossa olen yksin, eikun kaksin lääkärin kanssa.

[QUOTE="vieras";23004240]Itse olen juuri jäämässä hoitotyöstä äitiyslomalle ja miettinyt tuota samaa. Työkaveri taas palasi vasta hoitovapaalta töihin ja sanoikin heti tullessaan, että hänellä nämä hommat vähän ruosteessa, mutta yrittää parhaansa. Äkkiä hänellä muistunut asiat mieleen ja onkin sanottu, että kysyy aina kun tuntuu, ettei jotain muista tms.. Kannattaa vaikka lukaista jotain hoitotyön kirjaa, sieltä löytyy hyvin tietoa ja äkkiä sinä ne hommat osaat yhtä hyvin kuin aina ennenkin =). tsemppiä =)[/QUOTE]

Kiitos, sitä tarvitaan!..lähtee kaivamaan hoitotyön perusteet kirjaa esiin...:D

Mun työpaikalla on ollu sairaanhoitajia "harjoittelemassa" takaisin työelämään paluuta monen vuoden kotonaolon jälkeen lähihoitajan pestillä :) pääsee vähemmällä vastuulla ja saa samalla perhehdytystä ja varmuutta siihen työntekoon.
Riippuu tietty erikoisalasta, jos ei oo mikään tehohoito työ niin kyllä se äkkiä mieleen palaa.

itse olin monta vuotta kotona kun palasin työelämään sairaanhoitajaksi. Alussa tuntui, että pitäisi lähteä takaisin koulun penkille kun en osannut (tai niin ainakin kuvittelin ) yhtään mitään. Kyselin paljon ja tein ns. typeriäkin kysymyksiä. Aina joku neuvoi ja auttoi. Sitten tarkistelin ja varmistelin ja kaikki ohjeet kävin läpi 10 kertaan jne jne. Kyllä se siitä sitten taas lähti sujumaan. Paljon oli muuttunut jo 3 vuodessa.

Koulun penkille minunkin mieli halajaa ;)

[QUOTE="a p";23004263]Koulun penkille minunkin mieli halajaa ;)[/QUOTE]

Täälläpäin on amk:ssa sellasia muutaman kuukauden koulutuksia sairaanhoitajille jotka palaa työelämään esim. oltuaan toisella alalla töissä tai vaikkapa ulkomailta vuosien jälkeen kotimaahan työllistyviä sairaanhoitajia. Mun tuttava oli just tätä viimeeksi mainittua ryhmää siis ollu ulkomailla vuosia sh:n töissä. Siinä oli teoria osuutta ja sitte käytännön harjoitteluja oman mielenkiinnon/ammattialan mukaan. Kannattaa kysyä sellasta jos on kovin epävarmaa oma osaaminen :)

[QUOTE="mii";23004287]Täälläpäin on amk:ssa sellasia muutaman kuukauden koulutuksia sairaanhoitajille jotka palaa työelämään esim. oltuaan toisella alalla töissä tai vaikkapa ulkomailta vuosien jälkeen kotimaahan työllistyviä sairaanhoitajia. Mun tuttava oli just tätä viimeeksi mainittua ryhmää siis ollu ulkomailla vuosia sh:n töissä. Siinä oli teoria osuutta ja sitte käytännön harjoitteluja oman mielenkiinnon/ammattialan mukaan. Kannattaa kysyä sellasta jos on kovin epävarmaa oma osaaminen :)[/QUOTE]

Suuret kiitokset!! En ole kuullut aiemmin tällaisesta. Pitääpä ottaa selvää, työnohella saattaisin käydä. Ongelma on se, että työnantajani pitää minua riittävän hyvänä työtehtäviini. Onhan minulla 10 vuotta työhistoriaa, suurin osa eri työyksiköistä tosin. Ja niin, mulla on osa-aikainen vakkarin toimi, sekin velvoittaa palaamaan töihin. Totta tuo, mitä joku sanoi, että 3 vuoden aikana on muuttunu paljon, myöskin tavat tehdä työtä.

Yhteistyössä