Mitä viemisiksi vauvaperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Minut on kutsuttu kaverini luokse katsomaan (suhteellisen tuoretta) vauvaa, ja kerta on siis minulle ensimmäinen. Olisi varmaankin kohteliasta viedä jotakin pientä tuliaista mukanaan, ja se saikin minut miettimään mikä vois olla hyvä vieminen vauvaperheeseen.

Jotakin ihan pientä arvoltaan, mutta joka kuitenkin jotenkin liittyisi vauvaan. Kahvipaketti ei ehkä ole toimivin idea, mutta en minä nyt mitään lastentarvikettakaan voi viedä, koska en ollenkaan tiedä mitä heillä on tai tarvitsisivatko jotakin pientä. Ja vauvanvaatteiden ostokin taitaa olla aika kömpelö ajatus, varsinkin kun vaatetta mitä ilmeisimmin on jo riittämiin.

Olen lapsettomana muutenkin vähäsen pihalla asiasta, joten kaipailen vinkkejä ja ideoita.

Joku vauvanlelu? Nätti pehmolelu vauvalle? Tai sit joku kiva vaate ei ihan pienintä kokoa? Mä oon henk. koht. aina tykännyt vaatelahjoista, vaikka lapsia onkin 4 lähekkäin. Kiva se on silti saada uudelle tulokkaalle jotain uutta ja omaa :) Vaikka ois vain jotain pientäkin...

Me ollaan saatu tulevan vauvan tiimoilta lahjaksi muun muassa potta ja pyykinpesujauhetta, molemmat kauniisti paketoituina ja ekstroilla varustettuina (kortti, kukka, karkkia sisällä, tms). Tykkään tuollaisista käytännöllisistä ja humoristisista lahjoista.

kaikki tuo pehmoleluja, joten niitä on aivan liikaa, kun ei niitä montaa tarvi kuitenkaan leikkeihin. joku helistin tai muu värikäs lelu? tai tosiaaan joku isompi vaate

Vaatepuoli on kyllä aika pelottava alue, mutta ehkä jokin riittävän suurikokoinen juttu olisi varman päälle pelaamista. Taidan silti kierrellä huomenna myös vauvantarvikeosastoja, josko jokin lelu vaikuttaisi sopivalta.

Kiitos vinkeistä. Jotenkin en noita niin ilmeisiä tullut itse ajatelleeksikaan. :)

Mutta minulla ei ole hajuakaan minkäkokoisia vaippoja vauva käyttää nyt ja minkä verran heillä on vaippoja jo varastossa? Ilmeisesti muutaman kuukauden ikäiset otukset kasvavat siinä määrin vauhdikkaasti, että vaippakoko käy äkkiä pieneksi, vai olenko ihan hakoteillä?

valmista ruokaa, vaippoja, voit ostaa vaikka kokoa 2, niiden pitäs vielä 2kk vanhalle mennä. tai sit ostat kokoa 3, kyl se vauva kasvaa. itse tykkäsin myös vaatteista, nekin saa olla aluksi isoja... kun ihan pienet jää niin äkkiä pieniksi. EN tykännyt leluista, koska niitä meillä oli, eikä pieni vauva montaa helistintä tai nallea tarvitse.

En ostaisi vaippoja, jollen tiedä varmasti mitä merkkiä käyttävät. Aika moni myös käyttää tätä nykyä kestoja :)

Itse veisin joko 56 tai 62(varmempi) kokoa olevia vaatteita tai jotain hyvää kahvipöytään. Useilla on kai tapana viedä aina "omat eväät", eli siis kahvipöydän tarjoilua, koska ei oleteta, että vastasyntyneen äiti ehtii leipoa tms. Myös muuten pikkuiset sukat on oikein sievä, pieni lahja :) Ehkä veisin sukat ja jotain pullaa?

Riippuu toki vähän lahjan saajastakin, että minkä tyylistä veisin.

Ai niin, vaippojen merkeistä on osaa kyllä yhtään sanoa, vaikka tiedänkin että kertiksiä käyttävät. Ehkä siis jotakin yleispätevää kuitenkin. Sukat kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta. Ehkä taivun sen kannalle, ja vien lisäksi jotakin syötävää. Haluaako joku vielä arvioida parikuukautisten vauvojen sukkien kokoa?

Kiitos kaunis kaikille mammoille avusta.

Yksi hyvä mistä minä olisin aikoinani ilahtunut on paketti harsoja. Nykyään myydään harsopaketteja, joissa esim. vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen eri sävyisiä/kuviollisia harsoja useampi kappale. Hintakaan ei ole mikään iso, oliskohan 10-15e.

Ai niin, vaippojen merkeistä on osaa kyllä yhtään sanoa, vaikka tiedänkin että kertiksiä käyttävät. Ehkä siis jotakin yleispätevää kuitenkin. Sukat kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta. Ehkä taivun sen kannalle, ja vien lisäksi jotakin syötävää. Haluaako joku vielä arvioida parikuukautisten vauvojen sukkien kokoa?

Kiitos kaunis kaikille mammoille avusta.

PERHEKERHO - VAUVA - Mittataulukko - Vauvan vaatekoko eri iss

17- 18 siis? Joskus sukissa on koko vauvan iän mukaan, eli voi olla esim. 0- 2kk :) Kysy myyjiltä jos koot tuntuu epäselviltä!

Ok, näillä tiedoin olen jo paljon viisaampi, kun kauppaan suunnistan. Valitettavasti en ehdi tähän hätään mitään neuloa, mutta ehkä tulevaisuudessa on paremmin aikaa siihenkin, ja parempi tietämyskin pienistä ihmisistä.

itse olen kans just kohta menossa kun omat lapset paranee nuhasta niin etten ole enää kantaja virukselle..

ja viel tuomisiksi uusimman vauvalehden, vauvan syntymäpäivältä säästämäni hesarin, velourpotkuhousut kokoa 62 ja sitten leivon katkarapusipulipiirakan kun tuoreen äidin mielestä suolainen on parempi kun makee :D soitin ja kysyin kumpaa tahtoo mielummin :>

uskon olevan mieluiset viemiset.

Äidille jotain kivaa käsirasvaa! Mulla oli ainakin synnytyksen jälkeen kädet ihan rutikuivat kun meidän kakkatykin pyllyä sai pestä koko ajan ja muutenkin tuli käsiä pestyä paljon enemmän.

Harsopaketti olis ollut täälläkin mieluinen! Ja vaatteet. Lehtikin olis kiva, Kaksplus tai Vauva tai sitten joku naistenlehti. Leipomus ei ole kallis ja maistuu varmasti :) Äidille voi viedä vaikka jotain ihanaa teetäkin, jos tietää että on teeihmisiä.

Yhteistyössä