Tuleeko kaikille vanhemmille sellainen kausi, että ei enää jaksaisi olla vanhempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hups"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hups"

Vieras
Tai ehkä parempi muotoilla niin, että haluaisi pitemmän loman vanhemmuudesta?

Meillä on kiltit lapset, jotka leikkivät kotona kivasti yhdessä ja tekevät itsenäisesti läksynsä ja joita muutenkin rakastan suunnattomasti.

Mutta silti olsi ihanaa, jos olisi kotona piika, joka tekisi vaikka vuoden ajan kaiken lapsiin liittyvän. Saisi vain painaa täysillä oman uran eteen. Joku kuulustelisi kokeeseen, laittaisi välipalat, katsoisi vaatteet, laittaisi ruoat, hoitaisi siivoukset ja pyykit ja sukset ja luistimet ja kengät ja vaatteet. Huolehtisi että eivät kulje liian pienissä ja pilaa jalkojaan. Hoitaisi iltapalat ja hoputtaisi nukkumaan. Kuljettaisi harrastuksiin.

siis sellainen maija poppanen. Joka tekisi kaiken.

Onko sinulle tullut toivetta saada viettää itsekästä elämää (elämää, jossa vaan itsestä tarvitsee huolehtia ) ja minkä ikäisiä lapsesi olivat? Jos ei ole tullut, niin johtuuko siitä, että sinulla ei ole kovin kunnianhimoisia suunnitelmia oman tulevaisuuden suhteen vai siitä että sinulla on paljon apua lasten isovanhemmista?

[QUOTE="vieras";22988119]Ei oo tullu mitään kautta. Hetkellinen pilkahdus kyllä, ilta itselle tms. Podemmän päälle kyllä nautin kotona olemisesta ja puuhaamisesta.[/QUOTE]

Ja lainaan itseäni. Ei, isovanhemmat ei ole auttamassa ja lapset ovat kohta 5v 3v ja 1v8kk + että olen pph. Mutta sehän ainakin palstalla tarkoittaa sitä ettei ole kunnianhimoinen.. Mutta hahaa, on minullakin pitkän suunnitelman tähtäys, se vaatiin vaan vielä hiomista.

Ei ole sellasta tullut, mutta on tullut mieleen että olisipa meillä piika joka siivoaisi, tekisi ruuan, hoitaisi pyykit, ja vaikka ruokaostoksetkin :) Lapset haluan hoitaa itse, olen aina halunnut, ja tehnytkin niin. Esikoinen 11v. Töissä olen välillä käynyt muutaman tunnin, ja silloin on isä tai mummu hoitanut lapsia, tai ne on jopa olleet mun mukana. Ei ole kunnianhimoisia suunnitelmia uran suhteen, pääsen nopeasti taas kärryille kunhan pienimmätkin aloittavat koulun.

Kyllä, joka kuussa, pms-aikaan viimeistään ;-)

Jos olisin tosi rikas, palkkaisin kodinhoitajan tekemään tylsät hommat. Mielellään kävisin kyllä lapsen kanssa vaikka uimassa sillä välin kun joku tekis ruoat, puunais kämpän, hoitais tiskit, pyykit jne.

Pitäisin siis lapsen kanssa vain "hauskaa" ja panostaisin itseeni + mieheeni....
En ole kauhean työ-oriointunut, mutta keksisin kyllä muuta senkin edestä jos ei olis pakko käydä töissä ;-) Kyllä vanhemmuuteen väsyy välillä, ihan normaaliahan se on.

Ja välillä on maailman parasta olla se "rakastan sua äiti" -kohde.

Haluaisin myös lomaa äidin huolista. Jos ennen meni vaikka bilettään, teki sitä täysillä. Nyt mietin silloinkin, mitä tenava tekee hoidossa/ onkos sillä ikävä tms.

No yhdeksi illaksi on tehnyt mieli karata, mutta palaan jo ikävöiden takasin. Vauva 8kk ja kaksi kertaa olen ollut ulkona, molempina kertoina alkanut ikävöimään kahdetoista maissa :D
En todellakaan kaipaa mitään pitkää lomaa, olen enemmän koti-ihmisiä, etenkin lapsi-ihminen :)

Varmaan juuri siksi ei ole tullutkaan pitempää tarvetta kun aina olen päässyt esim kahvittelemaan yksin kun mieli on tehnyt, joten esim monilla yh:lla varmasti eri juttu jos eivät pääse.

Kyllä, joka kuussa, pms-aikaan viimeistään ;-)

Jos olisin tosi rikas, palkkaisin kodinhoitajan tekemään tylsät hommat. Mielellään kävisin kyllä lapsen kanssa vaikka uimassa sillä välin kun joku tekis ruoat, puunais kämpän, hoitais tiskit, pyykit jne.

Pitäisin siis lapsen kanssa vain "hauskaa" ja panostaisin itseeni + mieheeni....
En ole kauhean työ-oriointunut, mutta keksisin kyllä muuta senkin edestä jos ei olis pakko käydä töissä ;-) Kyllä vanhemmuuteen väsyy välillä, ihan normaaliahan se on.

Ja välillä on maailman parasta olla se "rakastan sua äiti" -kohde.

Haluaisin myös lomaa äidin huolista. Jos ennen meni vaikka bilettään, teki sitä täysillä. Nyt mietin silloinkin, mitä tenava tekee hoidossa/ onkos sillä ikävä tms.

Peesaan tätä. Äitiydyn vastuuta ei pääse karkuun edes silloin kun on vapaaviikonloppu.

Yhteistyössä