AAAAARRRGHH! (anteeks jo valmiiks)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhaNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voi itku. Ei auta muu, kuin yrittää pitää koira pois makkarista. Meillä kissa tekee saman, silloin kun on juoksuaika. En ymmärrä miksi, mutta ehkä kun niitä kissoja on meillä kaksi, niin haluaa jotenkin toiselle kissalle näyttää.

Voisko olla sama teidän koirien kanssa, että haluaa jotenkin merkata, että sänky ja makkari kuuluu hänelle.

Ainakin alkuhätään on paras olla päästämättä koiraa sinne mekkariin, mutta pidemmän päälle hankalaa. Ainakin meillä on, kun koko ajan pitää pitää huoli, ettei makkarin ovi ole auki ja häätää kissat ulos saman tien, jos livahtaa sisään, kun ovi käy.

ihmeellinen asenne ap:llä. Tietenkin se koiran merkkaaminen suututtaa, mutta tarvitseeko sitä silti alkaa vieraille ihmisille vaahtoamaan ja ivaamaan. Käytä tuokin energia sen koiran kouluttamiseen.

kaksi venäjäntoyta, ennen oli rodusa liitteenä myös toi terrieri taikasana.

AAAAAAAAAAAA Meilki on venäjäntoy, jes jes jes, taikasana!! :D Niitä diivoja kannattaa vähä kovistella, meilläki leikkaamaton uros, joka oppi loppujen lopuks olemaan siivosti tyylillä "kuono-siihen-kuseen". Kuulostaa pahalta, mutta kyllä se koira sitten oppii. Sitten vielä kun mein äiti oli hemmotellut sen pilalle, niiku yleensä noi pienet äitinomapikkulullukkanuunuut on, niin ne kuninkaat sitten tekee mitä tahtoo.

[QUOTE="miia";22976745]ihmeellinen asenne ap:llä. Tietenkin se koiran merkkaaminen suututtaa, mutta tarvitseeko sitä silti alkaa vieraille ihmisille vaahtoamaan ja ivaamaan. Käytä tuokin energia sen koiran kouluttamiseen.[/QUOTE]

Hei mä en varmaan sitä ivaamista aloittanut? Oikeasti Miia, jos sulla on joku ongelma mun kanssa niin laita yv:tä, ei tarvii tässä kiukutella.

AAAAAAAAAAAA Meilki on venäjäntoy, jes jes jes, taikasana!! :D Niitä diivoja kannattaa vähä kovistella, meilläki leikkaamaton uros, joka oppi loppujen lopuks olemaan siivosti tyylillä "kuono-siihen-kuseen". Kuulostaa pahalta, mutta kyllä se koira sitten oppii. Sitten vielä kun mein äiti oli hemmotellut sen pilalle, niiku yleensä noi pienet äitinomapikkulullukkanuunuut on, niin ne kuninkaat sitten tekee mitä tahtoo.

Mun epäilys on, että joko tässä on kyse siitä, että mä olin ennen vauvaa tuon koiran henkilökohtainen jumalatar, ja nyt kun oon äiti, mulla ei olekaan sille yhtä paljon aikaa kuin ennen. Tottakai edelleen leikin ja harrastan koiran kanssa, mutta ennen vauvaa se tosiaan touhu mun kanssa kaiken hereilläoloaikansa. Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että se on nyt tullut aikuiseksi ja haluaa elvistella tolle meidän nartulle.

Mä oon tähän mennessä ollut tosi vastaan tota kuonon kuseen työntämistä, mutta nyt kun en ole enää muuta keksinyt, niin oon tehnyt kaks edellistä kiinnijäämiskertaa noin. Tuntuu pahalta, mutta mä en enää tiedä mika auttaa. Meidän koirat on kyllä muuten tosi koulutettuja, ei ne mitään pilalle hemmoteltuja kakaroita oo koskaan olleet, vaan ihan koiria koirien säännöillä.

Meillä on pieni uroskoira, joka myöskin on saanut johdonmukaisen koulutuksen. Se oli täysin sisäsiisti eikä merkkaillut sisälle ollenkaan, kunnes meidän lapset syntyi. Ensimmäinen puolitoista viikkoa oli hurjaa menoa, kun olin itse sairaalassa tarkkailussa lasten syntymän jälkeen ja mies tuli töiden jälkeen sinne meidän luokse ja koira oli tosi paljon yksin sen ajan. Toki sitä kävi mun vanhemmat ja miehen vanhemmat aina töiden jälkeen käyttämässä ulkona ja leikkimässä sen kanssa, mutta eihän se ole sama tietenkään. Siitä se sitten alkoi ja koira alkoi pissailemaan pitkin kämppää öisin. Päivisin ei mun mielestä merkkaillut, mutta öisin kyllä.

Vauvojen kanssa koira oli alusta asti tosi hienosti, ei mitään ongelmaa ja malttaa nytkin odottaa "leikkivuoroaan" ym. Eli sellaista mustasukkaisuusdraamaa koiran ja lasten välillä ei ole koskaan ollut.

Ostimme koiralle melko pian pissahousut, jotka puemme sille päälle, jos olemme pitempään pois (varmuuden vuoksi, vaikkei päivisin ole nurkkiin pissaillutkaan) ja yöksi laitamme ne aina. Koira ottaa ne oikein mielellään vastaan ja pelkkä sana "pissahousut" saa koiran juoksemaan vessaan, jossa saa housut päälleen :) Koira on perso nannalle ja olemme antaneet alusta asti pienen palan keitettyä lihaa palkkioksi, kun ottaa housut jalkaansa...

Tiedän, oikealla koulutuksella tuosta olisi voinut päästä vielä eroon, mutta siinä hötäkässä kahden vauvan kanssa emme sitten saaneet tartuttua asiaan riittävästi, siksi tämä pissahousukuvio astui mukaan. Mutta onneksi koira otti housut näin hyvin vastaan, niin mikäs siinä. Toimii meillä hyvin - koira ja isännät ovat tyytyväisiä. Tai koira ainakin näennäisesti, mutta ei ole ainakaan vielä kertaakaan ottanut housuja yöllä pois jalastaan.

Meillä on pieni uroskoira, joka myöskin on saanut johdonmukaisen koulutuksen. Se oli täysin sisäsiisti eikä merkkaillut sisälle ollenkaan, kunnes meidän lapset syntyi. Ensimmäinen puolitoista viikkoa oli hurjaa menoa, kun olin itse sairaalassa tarkkailussa lasten syntymän jälkeen ja mies tuli töiden jälkeen sinne meidän luokse ja koira oli tosi paljon yksin sen ajan. Toki sitä kävi mun vanhemmat ja miehen vanhemmat aina töiden jälkeen käyttämässä ulkona ja leikkimässä sen kanssa, mutta eihän se ole sama tietenkään. Siitä se sitten alkoi ja koira alkoi pissailemaan pitkin kämppää öisin. Päivisin ei mun mielestä merkkaillut, mutta öisin kyllä.

Vauvojen kanssa koira oli alusta asti tosi hienosti, ei mitään ongelmaa ja malttaa nytkin odottaa "leikkivuoroaan" ym. Eli sellaista mustasukkaisuusdraamaa koiran ja lasten välillä ei ole koskaan ollut.

Ostimme koiralle melko pian pissahousut, jotka puemme sille päälle, jos olemme pitempään pois (varmuuden vuoksi, vaikkei päivisin ole nurkkiin pissaillutkaan) ja yöksi laitamme ne aina. Koira ottaa ne oikein mielellään vastaan ja pelkkä sana "pissahousut" saa koiran juoksemaan vessaan, jossa saa housut päälleen :) Koira on perso nannalle ja olemme antaneet alusta asti pienen palan keitettyä lihaa palkkioksi, kun ottaa housut jalkaansa...

Tiedän, oikealla koulutuksella tuosta olisi voinut päästä vielä eroon, mutta siinä hötäkässä kahden vauvan kanssa emme sitten saaneet tartuttua asiaan riittävästi, siksi tämä pissahousukuvio astui mukaan. Mutta onneksi koira otti housut näin hyvin vastaan, niin mikäs siinä. Toimii meillä hyvin - koira ja isännät ovat tyytyväisiä. Tai koira ainakin näennäisesti, mutta ei ole ainakaan vielä kertaakaan ottanut housuja yöllä pois jalastaan.

Meillä koira tulee kanssa tosi hyvin toimeen vauvan kanssa, siinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Pissahousuja koitettiin, mutta toi houdini pääsee niistä irti alle minuutissa, joten ei paljoa auttanut. :(

Juu et tasan ole ainoa kenellä on käpy palanut ja useasti! Meillä nuoribn koira ei millään tahtonut oppia sisäsiistiksi ja velmuili ihan tahallaan... Eli kun sain hyvän asennon sohvalta se kävi pissaamassa viereen, nousin ylös toruin ja siivosin, menin sohvalle takaisin niin se pissasi taas vähän lähemmäksi ja sama juttu... Homma helpotti kun en enään yksinkertaisesti välittänyt sen puuhista... Ensimmäisenä tulisi koiran käytöksestä mieleen ihan tavallinen ja tyypillinen mielenosoitus... Mikään tietäjä en ole, mutta näykkiminen ja pissaaminen ovat hyviä esimerkkejä... Koiran mielenosoitukseen voi olla monta erisyytä... äkkiä voisi mieleeni tulla vauva tai yksinkertaisesti reviirin rajoitus eli koira ei normaalisti pääse makuuhuoneeseen... Toinen mieleen tuleva voisi olla ihan vaan uhmaikä ja omistajan kokeilu... meillä kaksi vuotias uros nauttii juuri tästä... sisällä vinkuu ja pihalla rähjää ja eräätkin murinat on tämän omistajan suusta päässyt :kieh: Onneksi ei vielä ole merkkaamista aloittanut sisätiloihin :|

Yhteistyössä