Onkohan noilla harmailla joku lukihäiriö? Vai rautalangastako pitää vääntää, että jos tammikuussa jää ylijäämää 200e, se on helmikuulta pois. Eli jos saisit tammikuulta säästöön 200e (jotka menee toimeentulotukilaskelmien yli) niin helmikuussa ne on osa sun tulojas. Mistä tuossa nyt oikeasti säästää? Siitä omasta perusosastaan joo, moniko on yrittänyt elää useamman vuoden toimeentulotukirajoissa tai alle yksin tai perheellisenä? Niin ja niitä laskujahan ei voi olla, mitkä sossu hyväksyy. Se "ylijäämä" voi kulua hups vaan laskuihin, ei ollutkaan säästettävää kun tuli sähkölaskua, kotivakuutusta, hammaslääkäriä, sairaalaa, terveyskeskuslaskua, lääkekuluja jne.
Kyllä multakin löytyy niitä vauvanvaatteita, vaikka ei oo vielä sitä esikoistakaan. Hups. Ja kissoillekkin ostanu usein kaikkea turhaakin. Niin ja oon eläny useamman vuoden sossussa, vuoden verran ny ollu ettei oo tullu sielt enää rahaa. Joskus elin reilun vuoden jopa pelkän toimarituen että asumistuen varassa! Hui, mun mokahan toki jos muutaman välinpitämättömän tapauksen ja muutaman byrokratian koukeron takia muuta tukea ei ollu tarjolla. Tuo turhuuksien osteleminen ja muu taitaa kuulua sitten vaan joidenkin elämään, muut ilmeisesti ostaa toimarituella useamman vuoden eläessään vaan kaiken joka on ihan pakko ja unohtaa mielenterveytensä että haaveensa.
Kyllä multakin löytyy niitä vauvanvaatteita, vaikka ei oo vielä sitä esikoistakaan. Hups. Ja kissoillekkin ostanu usein kaikkea turhaakin. Niin ja oon eläny useamman vuoden sossussa, vuoden verran ny ollu ettei oo tullu sielt enää rahaa. Joskus elin reilun vuoden jopa pelkän toimarituen että asumistuen varassa! Hui, mun mokahan toki jos muutaman välinpitämättömän tapauksen ja muutaman byrokratian koukeron takia muuta tukea ei ollu tarjolla. Tuo turhuuksien osteleminen ja muu taitaa kuulua sitten vaan joidenkin elämään, muut ilmeisesti ostaa toimarituella useamman vuoden eläessään vaan kaiken joka on ihan pakko ja unohtaa mielenterveytensä että haaveensa.