Kaaosta koko elämä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Miten tämä taas on tähän luisunut? Olen opiskelija, mutta en ole ollut koulussa viime lukukaudella lainkaan, enkä tälläkään. Kämppä on täys kaaos, keittiö täynnä tiskejä ja roskaa, kissan hiekkalaatikko tyhjentämättä jo useamman päivän ajan...Miksi aina opiskelu ajaa mut tähän jamaan? Kun olen töissä, kaikki on hyvin, jaksan pitää itsestäni ja kodista huolta, osaan nauttia elämästä...Mutta kun opiskelen, masennus iskee, kaikki tuntuu paskalta ja epätoivoiselta...Haluaisin vaan töihin, mutta terveydentilani rajaa vaihtoehtoja, esim. siivojan työ on ihan liian rasittavaa fyysisesti. Eli koulutus pitäisi saada loppuun, aiemmalla tutkinnolla ei töitä löytynyt. Miten saisin itseäni niskasta kiinni ja elämän taas hallintaan?

Auttaisko lukujärjestys, mitä pitäs noudattaa? Siis sellanen että sulla on tietyt määrät koti- ja koulutehtäviä tehtävänä per pv mitä pitää tehdä (joustaa voi vaan jos on kipeä, mutta ne jää sitten ns. rästiin ja tehtävä myöhemmin). Sen jälkeen alkais vapaa-aika, milloin voi tehdä mitä tahtoo. Hyvin onnistuneesta viikosta, kuukaudesta tai mikä aikajakso nyt itsellesi on paras, tarjoat itelles jonkun mielekkään palkinnon, oli se sitten vaikka vaan karkkipussi.

Ja auttaisko harrastus pääsemään välillä siitä arkikaaoksesta irti? Siis joku missä näkis muitakin ihmisiä. Masennukseen haet apua jos alkaa tuntua liian pahalta olo, pelkkä keskusteluapukin vois riittää.