Kiloja tuli raskauden aikana 2 :)

• Viestiketjun aloittaja MammaMiia!
  • Ensimmäinen viesti
MammaMiia!
Hei,

Olin ylipainoinen kun tulin raskaaksi (painoin tuolloin 72kg) ja raskauden aikana laihduin käytännössä kokoajan, koska hoikistuin naamasta, käsistä, kiinteydyin yms. Kiloja kertyi raskauden aikana vain 2, painoin raskauden loppumetreillä 74kg.

Onko muilla käynyt vastaavanlaisesti? Synnytyksen jälkeen painoin 65kg (siis muutamien kuukausien kuluttua) ja nyt olen pysynyt kokoajan normaalipainoisena. Että on ihanaa :)

MammaMiia!
Mielestäni nimittäin tuo oli todella yllättävää ja olenkin miettinyt että miten yleistä tuo on jos on hieman ylipainoinen? Olimme mieheni kanssa kovia käymään viihteellä ennen raskautta ja kiloja kertyi siideristä ja muustakin juomingistä suuri osa :D

mukava että noin päin ! =) mulla kerty tosi paljon,jotain 20 kiloa raskauden aikana mutta kaikki tippui ja vähän päällekin parissa kuukaudessa :) ennen raskautta painoin 68 kiloa,ja nyt 63,ylipainoa mullakin oli vähän,joten nyt normaalipainossa :)

Ylipainoisilla tuo on mun mielestä aika yleistä ja jopa suositeltavaa, mutta tiedän hoikkia/normaalipainoisia joille on tullut raskauskiloja 2-3.

Mulle tuli kymmenkunta molemmissa raskauksissa, ja ne jäi kummallakin kerralla synnärille.

MammaMiia!
Eikö yleensä ne raskauskilot lähe aikaäkkiä kaikilta? Siis jos normaalipainonen/hoikka ja kertyy kiloja raskaudessa vaikka 20, niin eiks ne lähe aika nopsaa pois kumminkii kaikilla?

"minna"
Eikö yleensä ne raskauskilot lähe aikaäkkiä kaikilta? Siis jos normaalipainonen/hoikka ja kertyy kiloja raskaudessa vaikka 20, niin eiks ne lähe aika nopsaa pois kumminkii kaikilla?
Ei välttämättä. Mä olin 21-vuotias ja painoin 54kg kun aloin odottaa ensimmäistä. Kiloja tuli 20 ja ei kyllä lähtenyt pois ihan tosta vaan. Itse asiassa toisen odotuksen jälkeen pääsin taas normaalipainoon.

häääääh
[QUOTE="tiina";22947385]Minulle tuli keskimmäisesä raskaudessa +900g enkä ole ylipainoinen, lähtöpaino oli 54kg.[/QUOTE]

hm, eikö tuohon puututtu neuvolassa? Kun normaalipainoisella painon KUULUU nousta. Enkä ole kateellinen, sitähän joku kohta tulee huutelemaan.. :D

"tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja häääääh;22947428:
hm, eikö tuohon puututtu neuvolassa? Kun normaalipainoisella painon KUULUU nousta. Enkä ole kateellinen, sitähän joku kohta tulee huutelemaan.. :D
Kyllähän painoa seurattiin tarkemmin, ja pari ylimääräistä ultraa oli jossa vauvan vointi tarkistettiin.
Edellisessä (kuopus) raskaudessakin kiloja tuli vain 2,5kg eikä missään vaiheessa siihen puututtu enää sen kummemmin.

"vieras"
Oh, kunpa mullekin olis käynyt noin. Olin 70kg (BMI 26,3) raskaaksi tullessani, eli lievästi ylipainoinen. Raskauden aikana kiloja tuli 14, joista 11 lähti helposti kahden synnytystä seuranneen viikon aikana. Mutta ne 3kg olinkin sitten lihonnut ja nyt kun lapsi täyttää kohta 2 olen vasta alkanut pudottaa painoa (laiska mässäilijä kun olen) ja olen taas tuossa 70 kilossa, kohta toivottavasti jo normaalipainossa. Seuraavassa raskaudessa aion kyllä liikkua enemmän, siis käydä kävelemässä ja harrastaa pilatesta ja tarkkailla vähän mitä syön, kunnon terveellistä ruokaa vain eikä mitään suklaalevyjä siihen päälle! :D

"vieras"
Mulle tuli toisessa raskaudessa 200 grammaa. Lähtöpaino ekalla neuvolakäynnillä oli 65,2 ja viimeisellä 65,4 (olen 170 pitkä). Mulla oli raskausdiabetes ja halusin pitää arvot kunnossa ruokavaliolla. Ja pysyihän ne. Synnytyksen jälkeen painoin 60 ja nyt imettäessä on lähtenyt vielä pari kiloa, vaikka syön kuin hevonen, etten laihtuisi enää.

Yhteistyössä