Masukuvia alkupuoliskolta eli raskausviikkoon 20+ asti

Mamma91 sinullakin on kyllä ihana ja iso masu viikkoihin nähden :)
Juu kyllä se ihan kivasti on jo esille pongahtanut, mutta masun koko tuntuu vielä vähän vaihtelevan sikiön sijainnin mukaan :D Toisinaan vaavi tuntuu olevan tosi alhaalla, melkein häpyluun alla, silloin masukin on pienempi. Toisina hetkinä, kuten tuolloin kuvan ottamis hetkellä hän sitten (ainakin dopplerilla etsiessä) oli vähän ylempänä (ja ehkä iltaturvotustakin)! Toisella on vielä niin paljon tilaa möyriä ja vaihtaa paikkaa :)

Lisäilenpa minäkin oman kuvani, joka on siis lähinnä turvotusta näillä viikoilla :whistle: Kuva otettu siis noin viikoilla 5+4, tämä siis edellisistä kuukautisista laskettuna, tarkentuu vielä varmaan ekalla neuvolakäynnillä.
Ennen raskautta vatsa oli kuitenkin ihan litteä :) Jospa se pian ihan oikeaksi vauvamasuksi muuttuisi :heart:

Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä ensikertalainen kysyy tyhmän kysymyksen tahtomatta ketään loukata! Eli miten vatsa voi kasvaa näin varhaisilla viikoilla kuten 10 muuten kuin turvotuksesta? Vauvahan on vasta muutaman sentin mittainen eikä kohtukaan vissiin hirmu iso, ja niin alhaalla vielä piilossa... Olen ymmärtänyt että noin viikolla 12 kohtu alkaa pikkuhiljaa nousta häpyluun alta, mutta eihän sekään hetkessä sieltä nouse. Itselläni alussa oli hirmuisesti turvotusta, mutta ei se mikään vauvamaha vielä ollut vaikka isolta näytti. Nyt turvotus laskenut ja vatsa ihan normaalin näköinen (voi kun se vauvamaha sieltä silti jo tulisi <3!)
Mutta ihania, ihania masuja teillä kaikilla jokatapauksessa :)!

Se on katsos vimmu vauvamaha jos se johtuu siitä vauvasta. Kyllähän se turvotusta suurimmaksi osaksi on sinne 10 viikkoon asti ainakin. Joillain jotka ovat aivan vähän aikaa sitten saaneet edellisen lapsen, kohtu "muistaa" ja paksuuntuu/turpoaa aikaisemminkin. Mulla on toinen lapsi tulossa mutta en usko että esikoinen mun vatsaan vaikuttaa koska hän on jo 9v. :LOL:

Mä en ainakaan pysty vetämään tätä pömppää "sisään" muuta kuin hetkellisesti. Ennen oli vatsa aivan litteä. Vauva on pavun kokoinen ja vatsalle on ilmestynyt turvotusta ja linea negra :heart: Mun oma vauvamaha! Ruutinen (sivulta 43)

p.s. kukaan ei varmaan oikeasti luule näissä ihan alkuraskauden kuvissa että se vauva tuossa nahan alla pötköttelee ;)

Viimeksi muokattu:
Mä olen huomannut, että kun nyt rv9 niin mun oma pömppis on noussut hieman ylemmäs ja tuo häpyluun yläpuolella oleva alue alkaa levitä, kohtuhan tosiaan taitaa olla ainakin mun viikoilla vielä tuolla pissarakon takana, melko syvällä lantiossa. mutta kyllä tää alkaa kuitenkin näyttämään vauvamasulta koska oma pömppis siirtyy etiä/ylöspäin. =) Ja taitaa tuo olla aika yksilöllistä, mulla ainakin edellisissä odotuksissa sf mitta oli korkea joten silloin nousi aika nopeaa ylös tuolta lantiosta. Mutta ei tätä enää kauaa kyllä salata. :xmas:

No joo, vauvamasulla tarkoitin lähinnä sitä, että (itselläni) se vatsan koko ei johdu siitä vauvan koosta niillä viikoilla vaan se koko oli ilmaa yms mitä lie. Mutta sainkin jo vastauksen kun nettiä pengoin , eli kohdun kohta voikin vaihdella paljonkin ihmisillä, ihan jo lähtökohtaisesti ilman vauvaa. (Asettelinkohan sanani nyt oikein...)
Ei siis ollut tarkoitus loukata, epäillä tai ilkeillä eikä mitään negatiivista, ihan vain tiedonhalusta kysyin koska ekakertalaiselle kaikki on uutta ja ihmeellistä!
ja edelleen ihania masuja kaikilla (johtui se sitten mistä tahansa) :)!

Vimmu: siis en mäkään ajatellu sun tekstiä mitenkään loukkaavana. Päätin vain pohdiskella myös omia tuntoja. Mä en edes osaa löytää vielä oma kohtua tuolta kaiken turvotuksen keskeltä. Ehkä muutaman viikon päästä. Nythän se pieni vasta alkaa kasvamaan vauhdilla =)

Yhteistyössä