se olis lääkärikäynti tänään edessä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Puol vuotta on toi vasen käsi jo temppuillut (kesällä kävin tk:ssa ja sieltä sain diagnoosiksi golf-kyynärpään ) ja nyt se on alkanut kramppaamaan.
eli pikkurilli ja nimetön on kokoajan puuduksissa, ja nyt lähes päivittäin ne sormet menee ihan jumiin..vähän niinkuin suonenveto tai jotain.
saas nähdä mitä lääkäri sanoo, vai sanooko mitään:|

Mulla myös kädet temppuilee.Perunoita jos kuorin esim kolmen litran kattilallisen, niin kädet väsyy ja monta kertaa täytyy lepuuttaa niitä.Kädet on kipeät kämmenestä ja kämmenselästä, toisinaan myös nivelistä. Kyynärvarren tienoilta lääkäri löysi erityisen kipeät kohdat.
Käsin jos ompelee pienen pätkän esim ratkennutta saumaa, niin sormet puutuu.Kädet puutuu toisinaan myös yöllä. Toisen käden jos nostaa ylös, niin verenkierto loppuu.Normaalisti verenkierron kuuluisi hidastua, mutta ei loppua.

Ystävälläni samantapaisia oireita.Oli hermoratatutkimuksessa ja tuomiona oli että molemmat kädet vaativat puukkoa.

Toivottavasti saat selvyyden mistä johtuu ja sen myötä apuakin vaivaasi.

juu, siis mulla on tuolla kyynärtaipeessa ilmeisesti hermo jumissa, lihakset siis painaa sitä hermoa sinne luihin.
ei toi kovin kipeä ole,mut töissä kun joudun isoja ja painavia ja kuumia vuokia nostelemaan, niin pelottaa koska toi käsi pettää..
mulla on myös selkä ja hartiat jumissa, eikä se ainakaan helpota tätä oloa ollenkaan: /
hieronnassa oon käynyt, mut tohon käteen ei oo uskallettu koskea, kun ei oikein sit tiietä onko siellä joku tulehdus, menee pian pahemmaksi.
toivottavasti tää lääkäri osaa nyt sit kertoa mitä ton kans voi tehdä.

Mun äidillä oli just tuollaisia oireita + kauhea kipu kun yritti esim. kantaa jotain sillä kädellä. Kun se leikattiin (siis tenniskyynärpää) niin käsi on ollut melkein 15 vuotta hyvä paitsi nyt alkanut taas vähän temppuilemaan kun sitä rustoa on vissiin kasvanut sinne uudestaan, hän kun tekee raskasta työtä käsillään.

Mun äidillä oli just tuollaisia oireita + kauhea kipu kun yritti esim. kantaa jotain sillä kädellä. Kun se leikattiin (siis tenniskyynärpää) niin käsi on ollut melkein 15 vuotta hyvä paitsi nyt alkanut taas vähän temppuilemaan kun sitä rustoa on vissiin kasvanut sinne uudestaan, hän kun tekee raskasta työtä käsillään.

tää mun vaiva on siis ihan sama kuin tenniskyynärpää, toi jumissa oleva hermo on vaan toisella puolella kyynärpäätä..tenniskyynärpäässä oireilee peukalon, tässä pikkurillinpuoli kädestä.

tota leikkausta mä pelkään, just kuulin erään pilalle menneestä ranneleikkauksesta..

Uusimmat

Yhteistyössä