Saiman Suuri Vaaligallup!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
PerSujen kannattajia näkyy olevan linjoilla paljon... mua kiinnostaa se, miten joku voi kannattaa puoluetta, jonka ohjelma perustuu pelkälle vastustamiselle. En ole koskaan kuullut yhdenkään perussuomalaisen esittävän omaan ajatteluun perustuvaa ratkaisumallia mihinkään asiaan. Aina vastustetaan muiden puolueiden ajatuksia, mutta perustelematta ja omia vaihtoehtoisia ratkaisumalleja esittämättä.

Persujen ohjelma ei perustu vastustamiselle, vaan suomalaisten oikeuksien puolustamiselle. Suuri osa ihmisistä alkaa pikkuhiljaa tympääntyä tähän rasismiin suomalaista alkuperäisväestöä kohtaan.

Musta on kummallista, että ajetaan suomalaisten etua keskittymällä maahanmuuttajiin. Mitä jos keskityttäisiin peruspalveluiden turvaamiseen, koulutuspolitiikkaan jne. Noilla asioilla parannettaisiin OIKEASTI suomalaisten hyvinvointia. Nyt meuhkataan marginaalisista asioista eikä muisteta keskittyä olennaiseen.

Juuri sitä minäkin haluan. Ohjattaisiin rahoja mielummin vuodeosastoilla kituville vanhuksillemme kuin työtävieroksuville elintasopakolaisille.

[QUOTE="Saima";22934492]Välien lähestyessä kysyn teitä:

1. Mikä puolue lähinnä sydäntäsi?
2. Mitä puoluetta äänestät jos äänestät?
3. Millä perustein valitset puolueen?
4. Jos ET ÄÄNESTÄ niin miksi?

Bonus: puhutteko kotona politiikasta?

:flower:[/QUOTE]

1. Demarit
2. Demarit
3. Olen duunari + aatemaailma vastaa omaani.
4. Olen tehohoidossa

Puhumme kotona lähes joka päivä politiikasta.

1) PS
2) PS
3) Mamupolitiikka ja pakkoruotsi sekä EU/euro
4) Jos olen kuollut, en äänestä

Puhutaan mieheni kanssa politiikkaa päivät pitkät, niin sisä- kuin ulkopolitiikkaakin :D

Mä en usko, että vika on pelkästään maahanmuuttajissa vaan myös ympäröivä yhteiskunta kaipaa asennemuutosta.

Sieltä se tuli. Eli eli alkuperäisväestön on alettava elämään tulokkaiden ehdoilla. Siihen suuntaanhan tässä on kovasti menty. Vaan miten on käynyt. On menty ojasta allikkoon.

Kokeilepa vastaavaa asennemuutosta jossakin näistä maista, joista pakolaisia tänne tulee. Eipä tulisi kuuloonkaan, että siellä alettaisiin nöyristellä länsimaalaisten edessä. Siinä on silti ideaa. Sinun kannattaisi mennä paasaamaan vaikkapa näihin muslimivaltioihin asennemuutosta.

Persujen ohjelma ei perustu vastustamiselle, vaan suomalaisten oikeuksien puolustamiselle. Suuri osa ihmisistä alkaa pikkuhiljaa tympääntyä tähän rasismiin suomalaista alkuperäisväestöä kohtaan.

Niin joo, tosiaan. Suomalaisille sossupummeille mamut saattavatkin olla uhka. Tarvitsevathan he aluksi yhteiskunnan apua ja myöhemmin "vievät" työpaikat (perustavat yrityksiä ja tekevät niitä töitä joita suomalaiset eivät halua tehdä), normaali työssäkäyvä kansa, joka elättää itse itsensä ja perheensä, ei moista kohtaa.

Musta rasistista on se, että kaikki maahanmuuttajat leimataan rikollisiksi sossupummeiksi. Valtaosalla on kuitenkin pyrkimys sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan, olla sen tuottava osa.

Niin joo, tosiaan. Suomalaisille sossupummeille mamut saattavatkin olla uhka. Tarvitsevathan he aluksi yhteiskunnan apua ja myöhemmin "vievät" työpaikat (perustavat yrityksiä ja tekevät niitä töitä joita suomalaiset eivät halua tehdä), normaali työssäkäyvä kansa, joka elättää itse itsensä ja perheensä, ei moista kohtaa.

Musta rasistista on se, että kaikki maahanmuuttajat leimataan rikollisiksi sossupummeiksi. Valtaosalla on kuitenkin pyrkimys sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan, olla sen tuottava osa.

Ja musta rasistista ja ennenkaikkea typerää on se, että PerSujen äänestäjät leimataan kaikki sossutuilla eläviksi pummeiksi, äärioikeistolaisiksi ja rasisteiksi.

Mutta kuten tuossa aiemmin sanoin, jatkakaa! Teillä kun ei muuta poliittista johtoajatusta näytä olevan kuin PerSujen mustamaalaaminen ja vastustaminen.

Sieltä se tuli. Eli eli alkuperäisväestön on alettava elämään tulokkaiden ehdoilla. Siihen suuntaanhan tässä on kovasti menty. Vaan miten on käynyt. On menty ojasta allikkoon.

Kokeilepa vastaavaa asennemuutosta jossakin näistä maista, joista pakolaisia tänne tulee. Eipä tulisi kuuloonkaan, että siellä alettaisiin nöyristellä länsimaalaisten edessä. Siinä on silti ideaa. Sinun kannattaisi mennä paasaamaan vaikkapa näihin muslimivaltioihin asennemuutosta.

Mä luulen, että esim. sun kaltaisten törppöjen takia mulla riittää työnsarkaa ihan täällä Suomessakin.

Ja ei, mä en tarkoita yhteiskunnan asennemuutoksella sitä, että täällä pitäisi alkaa elää kenenkään ehdoilla tai nöyristellä yhtään ketään. Musta maassa maan tavalla -periaate on hyvä, tietenkin niin, ettei loukkaa esim. maahanmuuttajien uskontoa.

1. SDP ja Vasemmistoliitto
2. SDP
3. Arvot: Kaikilla on oltava oikeus terveydenhoitoon, koulutukseen, kotiin ja turvallisuuteen. Demareilla on vasemmistoa paremmat mahdollisuudet vaikuttaa kuin vasemmistolla, siksi äänestän heitä.
4. -

Emme puhu kotona politiikasta.

Mä luulen, että esim. sun kaltaisten törppöjen takia mulla riittää työnsarkaa ihan täällä Suomessakin.

Ja ei, mä en tarkoita yhteiskunnan asennemuutoksella sitä, että täällä pitäisi alkaa elää kenenkään ehdoilla tai nöyristellä yhtään ketään. Musta maassa maan tavalla -periaate on hyvä, tietenkin niin, ettei loukkaa esim. maahanmuuttajien uskontoa.

Onko Suomessa mielestäsi Yhteiskunnan Asenne sellainen että täällä on luokattu mamujen uskontoa? Sasi (Kokoomus) meni jopa niin pitkälle mielistelyssä että ehdotti Suomeen islamilaista sharia-lakia! Oliskohan tuo loukkaus jotakuta tai jotain kohtaan? Esimerkiksi loukkaus IHMISOIKEUKSIA kohtaan?

Ai niin, mutta tämähän oli vaali GALLUP!!!! Ei mikään laajemman purkautumisen areena :D

Siis mitä te uskotte Timo Soinin pystyvän tälle asialle tekemään? Hänen kuvansa lienee sanakirjassa populismin vieressä. Jotenkin mua inhottaa kun ihmiset ei osaa nimetä PerusSuomalaisten äänestämiselle mitään muita syitä kuin maahanmuuttopolitiikan. Hekään kun eivät läpeensä pahoja olisi, mutta kun kaikki äänet jotka he saavat tulevat nimenomaan maahanmuuttovastaisille kommenteille, ei se järin innosta puolustamaan tai äänestämään nuoria PerusSuomalaisia, joiden arvot yms. ovat kohdallaan.

Sinun kaltaisten törppöjen takia pelkään tosiaan lasteni ja tulevien jälkipolvieni puolesta. Maahanmuuttajien uskontoa loukkaavat possupatsaat, kesäisesti pukeutuvat ihmiset, vääräuskoiset, naissukupuoli ja muut mitä ihmeellisimmät asiat.

Maahanmuuttajaa loukkaa, kun hänen poikansa joutuu päiväkodissa nukkumaan tyttöjen kanssa samassa tilassa. Siispä pojalle järjestetään oma erillinen nukkumapaikka. Minua tässä häiritsee se, että Suomessa ihan normaaleina pidettyjä asioita pidetään loukkaavina. Ollaan siis pattitilanteessa. Joitain uskovaisia loukkaa naisen ranteenkin näkyminen. Pitäisikö siis kaikkien suomalaisten tämän takia alkaa käyttää burkhaa tai vastaavaa?

Siis mitä te uskotte Timo Soinin pystyvän tälle asialle tekemään? Hänen kuvansa lienee sanakirjassa populismin vieressä. Jotenkin mua inhottaa kun ihmiset ei osaa nimetä PerusSuomalaisten äänestämiselle mitään muita syitä kuin maahanmuuttopolitiikan. Hekään kun eivät läpeensä pahoja olisi, mutta kun kaikki äänet jotka he saavat tulevat nimenomaan maahanmuuttovastaisille kommenteille, ei se järin innosta puolustamaan tai äänestämään nuoria PerusSuomalaisia, joiden arvot yms. ovat kohdallaan.

Mitä nyyhkit? Minäkin mainitsin useamman syyn äänestää PerSuja kuin vain mamupolitiikan! Oletko näkörajoitteinen vai eikö viesti kulje silmän ja ajatteluun tarvittavan aivokuoren osan välillä?

Minusta oli huvittavaa katsoa AamuTV:stä kun Lauri Karhuvaara haastatteli Timo Soinia ja kun Soini kertoi näkemylsiään Suomen ylivelkaantumisesta niin Karhuvaara hönkäisi kuin opetettu papukaija "Mutta eikös tämä ole populismia!?" :laugh:

Joo, POPULISMIAHAN se on, jos joku ajattelee niin että helvetinison valtionvelan otto ei ole pitkällä aikavälillä Suomelle edullista :D Ja sitten näillä velkarahoilla vielä tuemme itsensä konkurssin partaalle keinotelleita EU-maita kuten Kreikkaa... Populismia nimenomaan :D

Sinun kaltaisten törppöjen takia pelkään tosiaan lasteni ja tulevien jälkipolvieni puolesta. Maahanmuuttajien uskontoa loukkaavat possupatsaat, kesäisesti pukeutuvat ihmiset, vääräuskoiset, naissukupuoli ja muut mitä ihmeellisimmät asiat.

Maahanmuuttajaa loukkaa, kun hänen poikansa joutuu päiväkodissa nukkumaan tyttöjen kanssa samassa tilassa. Siispä pojalle järjestetään oma erillinen nukkumapaikka. Minua tässä häiritsee se, että Suomessa ihan normaaleina pidettyjä asioita pidetään loukkaavina. Ollaan siis pattitilanteessa. Joitain uskovaisia loukkaa naisen ranteenkin näkyminen. Pitäisikö siis kaikkien suomalaisten tämän takia alkaa käyttää burkhaa tai vastaavaa?

Ei tuo noin mene :D.

Tietysti Suomessa saa kulkea vastedeskin minihameessa ja tytöt ja pojat nukkuvat tulevaisuudessakin samassa tilassa jne. Suomi on länsimainen, moderni ja tasa-arvoinen yhteiskunta. Loukkaamisella tarkoitan lähinnä sitä, että suomalaisen ei pidä pakottaa myöskään tänne muuttavaa muslimia luopumaan vastentahtoisesti burkhastaan, sillä se on loukkaus kantajansa kulttuuria/uskontoa kohtaan. Näinkin sivistyneeseen valtioon pitää mahtua monenlaisia maailmankatsomuksia. Länsimainen, kristitty maaailmankuva ei ole mikään absoluuttinen totuus, jolle kaikki vieras on uhkaavaa.

Olet käsittänyt aivan väärin. Kuka on leimannut KAIKKI maahanmuuttajat?

Minulla, eikä kenelläkään muullakaan mamu-kriitikolla ole mitään vastaan näitä yhteiskuntaan sopeutuneita työtätekeviä ulkomaalaistaustaisia henkilöitä. Minulla on paljon erittäin fiksuja ja mukavia ulkomaalaisia työtovereita. Heitä en kritisoi lainkaan.

Ainoastaan juuri näitä rikollisiksi, sopeutumattomiksi, sossupummeiksi tänne pyrkiviä mamuja kritisoin. Heidän hallitsemattomalle maahantulolleen on tehtävä jotain. Koeta ymmärtää, että tässä on kyseessä kaksi ihan eri asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22935912:
Mitä nyyhkit? Minäkin mainitsin useamman syyn äänestää PerSuja kuin vain mamupolitiikan! Oletko näkörajoitteinen vai eikö viesti kulje silmän ja ajatteluun tarvittavan aivokuoren osan välillä?

Minusta oli huvittavaa katsoa AamuTV:stä kun Lauri Karhuvaara haastatteli Timo Soinia ja kun Soini kertoi näkemylsiään Suomen ylivelkaantumisesta niin Karhuvaara hönkäisi kuin opetettu papukaija "Mutta eikös tämä ole populismia!?" :laugh:

Joo, POPULISMIAHAN se on, jos joku ajattelee niin että helvetinison valtionvelan otto ei ole pitkällä aikavälillä Suomelle edullista :D Ja sitten näillä velkarahoilla vielä tuemme itsensä konkurssin partaalle keinotelleita EU-maita kuten Kreikkaa... Populismia nimenomaan :D

Tässä keskustelussa on muitakin ihmisiä kuin sinä, useat heistä mainitsivat nimenomaan ja ainoastaan maahanmuuttopolitiikan syyksi PerSujen äänestämiselle. Sitä paitsi korkealla se näkyy olevan sinunkin listassasi - ja mikäs eurossa on vikana?

Timo Soini on sitä paitsi tunnustautunut populistiksi, jos en ihan väärin muista. Ja jos kukaan ei tue Kreikkaa, niin loppupeleissä se on EU:lle paljon huonompi asia kuin se, että sitä tuetaan. Tietysti se, miksi tähän tilanteeseen on ylipäätään jouduttu, on ihan eri asia, josta varmaan riittäisi puhetta ketjullisen verran.

Ei tuo noin mene :D.

Tietysti Suomessa saa kulkea vastedeskin minihameessa ja tytöt ja pojat nukkuvat tulevaisuudessakin samassa tilassa jne. Suomi on länsimainen, moderni ja tasa-arvoinen yhteiskunta. Loukkaamisella tarkoitan lähinnä sitä, että suomalaisen ei pidä pakottaa myöskään tänne muuttavaa muslimia luopumaan vastentahtoisesti burkhastaan, sillä se on loukkaus kantajansa kulttuuria/uskontoa kohtaan. Näinkin sivistyneeseen valtioon pitää mahtua monenlaisia maailmankatsomuksia. Länsimainen, kristitty maaailmankuva ei ole mikään absoluuttinen totuus, jolle kaikki vieras on uhkaavaa.

Näinhän se juuri menee, valitettavasti. Avaa silmäsi, jos et ole sitä vielä huomannut. Nämä olivat vain muutamia esimerkkejä tosielämästä.

Juuri sitä minäkin haluan. Ohjattaisiin rahoja mielummin vuodeosastoilla kituville vanhuksillemme kuin työtävieroksuville elintasopakolaisille.

Kuka vaihtaa vuodeosastolla kituville vanhuksille tulevaisuudessa vaipat, ellei maahanmuuttaja? Suomalaisille ei ainakaan tuollaiset paskahommat tunnu kelpaavan, mieluummin ollaan kortistossa tai loisitaan muuten vain kotona.

Heti nämä suvaitsevaiset ihmiset on hyökkäämässä tavallisten ihmisten kimppuun, kun mainitsevat että äänestävät perussuomalaisia. ?!

Aika ristiriitasta ideologianne kanssa.

[QUOTE="vieras";22936238]Tehtiin työpaikalla samanmoinen galluppi, tulos oli odotettavissa. Vastaajista 97% aikoi äänestää perussuomalaista ehdokasta.[/QUOTE]

Sama juttu meidän työpaikalla.

Uusimmat

Yhteistyössä