apua, mitä nyt tapahtuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenisa

Vieras
mitä tapahtuu tässä tilanteessa? elikkä olemme toimeentulotuki asiakkaita, tänään huomasin edellistä päätöstä selaillessani että sosiaalivirasto on huoamnnut miehelläni olevan toinenkin tili kuin minkä tiliotteet sossulle on mennyt kokoajan, koska miehen veronpalautukset olivat menneet sinne. nyt he pyytävät tuon toisen tilin tiliotteita vuoden 2010 alusta alkaen. ja voi helvetti, mies on saanut yhden "pimeän" palkan sinne joka oli yli 1000euroa ja lisäksi sinne on meidön vanhemmat laittaneet rahaa useaan otteeseen viimevuoden aikana. mitä helvettiä me nyt tehään? just on lapsi syntyny, eikö me saada enää mistään rahaa? oon ihan paniikissa. eli tuonne toiselle pimennossa olleelle tilille on varmaan tullut vuoden aikana ainakin 2000e rahaa josta sossu ei ole ollut tietoinen. auttakaa :( en kaipaa mitään saarnoja kiitos, itkettää jo muutenkin

Luulen vailla parempaa tietoa, että toimeentulotukea teiltä ei voi lakkauttaa, koska sehän on se viimeinen tukimuoto. Jos teidän kaikki tilit on nyt tyhjiä, eli saadut rahat on jo käytetty, tekevät varmaan niin, että jatkavat toimeentulotuen myöntämistä entiseen malliin, mutta alkavat samalla "periä" takaisin liikamaksuja. Eli perivät vasta sitten kun oikeasti pystytte maksamaan.

mistä ne sen ovat saaneet tietää?
pistäkää tili kiinni ja sanotte ettei mitään tiliä ole ollutkaan "vihellys"

Kun ne veronpalautukset, joista ei myöskään oltu infottu sossua, olivat menneet sinne. Tekeehän sossu tarkistuksia vähän väliä ettei vaan mitään pimitetä.

Ja näin ei voi toimia. Lakkauttavat pian kokonaan toimeentulotuen jos ei toimiteta tarvittavia asiakirjoja.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Saatte pahimmassa tapauksessa merkinnän rikosrekisteriin eli petossyytteen saatte. Veronpalautus on tyhmää jättää kertomatta, koska sen sossu saa helposti selville.

[QUOTE="vieras";22931702]Sanotte, että ne vanhemmilta tulleet rahat ovat olleet velan maksua.[/QUOTE]

Ei auta. Pitää esittää velkakirja ja velat ja saatavat olisi pitänyt kertoa jo aiemmin sossussa. Mun kaveri maksoi mulle OIKEASTI velkojaan ja sossu peri nuo rahat multa pois (piti niitä tuloina). Ei se ollut kuin pari sataa euroa, mutta v*tutti ihan törkeästi.

[QUOTE="vieras";22931702]Sanotte, että ne vanhemmilta tulleet rahat ovat olleet velan maksua.[/QUOTE]

...mutta silti perheen tuloa. Jos olisitte vaikka ostaneet näillä vanhempien rahoilla vauvan tarvikkeita ja teidän "täytyisi " maksaa ne rahat takaisin esim. loppuvuodesta??

[QUOTE="joo";22931757]veronpalatukset jotka on alle 200euroa, niin niitä ei ole otettu joulukuun tuloiksi ainakaan täällä.[/QUOTE]

Vaikka oliskin näin niin sen avulla sossu on kuitenkin saanut tietää että on pimitetty tili ja nyt haluavat tarkistaa ettei sinne ole mennyt muutakin rahaa joka on pimitetty sossulta. Ja näinhän siinä juuri oli käynyt. Eli välttämättä veronpalautuksista ei tule mitään mutta niistä muista rahoista kylläkin.

joo veronpalautuksista ne sai selville ton, ja tosiaan niitä ei ole montaa kymppiä sinne tullut. mutta siis siitä on tili niille selvinnyt, tais lukea tossa verotuspäätöksessä mitkä toimitettiin sinne viimehakemuksen mukana. :/ toivon vaan että rahaa tulis ees sen verran että saa vauva syötyä, mulle on ihan sama vaikka me syötäis kengännauhoja loppuvuos. ja mies hakee töitä kokoajan, ei vaan mistään mitään kuulu. :( kokemusta sunmuuta löytyy kyllä, en tajuu miks ei saa mistään mitään.

Törkeästä petoksesta saa linnaa. Lievästä sakkoja.

Törkeä petos. Jos petoksessa

1. tavoitellaan huomattavaa hyötyä,
2. aiheutetaan huomattavaa tai erityisen tuntuvaa vahinkoa,
3. rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
4. rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa

ja petos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä petoksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

[QUOTE="sivusta seuraaja";22931852]Älä viitsi pelotella. Tiedän ettei lasta huostaanoteta, koska se vasta kallista olisi! Mutta rikosrekisteriin tulee kyllä merkintä.[/QUOTE]

Hei,en pelotellut.vaan ihan yleisesti saako vanhemmat olla vanhempia edelleen täyspäiväisesti vaikka olisivat tehneet tälläistä toimintaa???lievän petoksen?

Me itse ollaan saatu myös toimeentulotukea ja pimitetty toinen tili jossa oli 3000€, rikos on jo vanhentunut emmekä todella ees tienneet tätä rikosta tehtäessä,että se olisi ollut kovin vakavaa...olin tällöin 18v.

Yhteistyössä