Yh:ksi kolmen pienen lapsen kanssa.. onnistuuko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elina"

Vieras
Tilanne on nyt se että olen viimein päättänyt hakea avioeroa.

Tilanne on ollu huono jo pidemmän aikaa. Minua ei kuunnella,mielipiteitäni ei oteta huomioon jne.. Minut on myöskin eristetty kotiin. Asumme toisella paikkakunnalla kuin missä ovat keverit jne.. Olen todella yksinäinen ja päivät kotona vauvan kanssa.

Nyt mietin että pärjäänköhän kolmen alle kouluikäisen kanssa yksin. Tarkoitus olisi hakea asuntoa kotipaikkakunnaltani.

Miten tässä nyt sitten pitiäisi edetä? Hakea asuntoa,takuut varmaan pitää pyytää sossusta kun itselläni ei ole tuloina kuin äitiyspväraha+lapsilisä.

Olisi mukava saada vähän käytännön neuvoja muilta samassa tilanteessa olleilta.

Hienolta kuulostaa, että saan maksaa sinunkin elämisesi omien lasten elämisen lisäksi.
Mene töihin ja hanki rahat asuntoon itse.

[QUOTE="elina";22924236]Tilanne on nyt se että olen viimein päättänyt hakea avioeroa.

Tilanne on ollu huono jo pidemmän aikaa. Minua ei kuunnella,mielipiteitäni ei oteta huomioon jne.. Minut on myöskin eristetty kotiin. Asumme toisella paikkakunnalla kuin missä ovat keverit jne.. Olen todella yksinäinen ja päivät kotona vauvan kanssa.

Nyt mietin että pärjäänköhän kolmen alle kouluikäisen kanssa yksin. Tarkoitus olisi hakea asuntoa kotipaikkakunnaltani.

Miten tässä nyt sitten pitiäisi edetä? Hakea asuntoa,takuut varmaan pitää pyytää sossusta kun itselläni ei ole tuloina kuin äitiyspväraha+lapsilisä.

Olisi mukava saada vähän käytännön neuvoja muilta samassa tilanteessa olleilta.[/QUOTE]

Saat ihan hyvät tuet, yh korotukset lapsilisiin, asumistukea ja toki elatusmaksut lasten isältä. Kannattaa sopia elareista lastenvalvojan kanssa jotta niistä ei pääse luistamaan. Sossun kanssa en ole ollut tekemisissä joten en tiedä tuosta takuuvuokrasta. Voithan soittaa sinne ja kysyä mikä heillä on käytäntö.

Minä olen paljon onnellisempi nyt eron jälkeen. Huonoon liittoon ei kannata jäädä roikkumaan. Noiden vuokratakuiden saaminen ei vain ole ihan yksinkertaista, minä jouduin lopulta rahoittamaan ne opintolainalla, koska sossun logiikan mukaan exäni olisi ne pitänyt maksaa.

Minä olen paljon onnellisempi nyt eron jälkeen. Huonoon liittoon ei kannata jäädä roikkumaan. Noiden vuokratakuiden saaminen ei vain ole ihan yksinkertaista, minä jouduin lopulta rahoittamaan ne opintolainalla, koska sossun logiikan mukaan exäni olisi ne pitänyt maksaa.

Joissain kunnissa, esim. leppävirralla toimitaan niin, että takuuvuokran voi maksaa rahalla tai sitten voi ottaa takaajan. Vaikka omat vanhemmat :) Näin ei rahaa mene ja ainakin meidän vanhemmat suostui!

Enpä usko, että sossu maksaisi takuuvuokraa. Olin joskus eroamassa avopuolisostani ja täysin varaton. Sossu lupasi toimeentulotukea jos muuta pois, mutta ei mitään apua takuuvuokraan. Eikö sun vanhemmat voi auttaa asiassa??

Yhteistyössä