Kädet puutuu yöllä, päätä särkee, selkä ja niska jumissa ym. Onko muilla samoja ongelmia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miisu"

Vieras
Herään joka yö, kun käsivarsi on aivan puutunut. Usein on myös päänsärkyä, joka on yleensä semmoista pientä jomotusta, mutta pidemmän päälle tosi rasittavaa. Niska ja selkä jumissa. Nyt parina viikkona ollut myös semmoista poskessa outoa tunnetta, ihan kuin ois turta. Tulen kohta ihan sekopääksi näiden oireiden kanssa. Olen käynyt hierojalla ja fys.terapeutilla, mutta ei oikein tunnu olevan apua.Lääkärit ei oikein tunnu ottavan vakavasti, vaan kyselevät, että olenko syönyt särkylääkettä.

No mulla puutui kädet yöllä kun oli kädessä paha tulehdus... mutta sulla tuskin samanlaista on. Puutuminen voi olla oire MS-taudista, mutta en muista mitä muuta siihen liittyi, googlellahan tuo selvinnee. Surkeeta ettei lekurit ota tosissaan :/

Käsien puutuminen on suht normaalia jos niska ja selkä on jumissa. Ja jos heräät tuohon yöllä, niin sitten lähtee tyyny että patja vaihtoon. Huono tyyny -> niskan asento ihan pielessä ja jumitus kasvaa. Huono patja -> selkä kiittää just kipuilemalla. Ei ratkaise koko ongelmaa, mutta ison osan siitä kyllä. Loput pitää tehdä just fysioterapialla, hierojalla ja katsomalla millaisissa asennoissa työskentelee ja muutenkin päiviään viettää.

Käsien puutuminen on suht normaalia jos niska ja selkä on jumissa. Ja jos heräät tuohon yöllä, niin sitten lähtee tyyny että patja vaihtoon. Huono tyyny -> niskan asento ihan pielessä ja jumitus kasvaa. Huono patja -> selkä kiittää just kipuilemalla. Ei ratkaise koko ongelmaa, mutta ison osan siitä kyllä. Loput pitää tehdä just fysioterapialla, hierojalla ja katsomalla millaisissa asennoissa työskentelee ja muutenkin päiviään viettää.

Pikkumyn ohjeiden lisäksi keppijumppa aamuisin. Itse kärsin kuvatuista oireista vuosia, kunnes tajusin aloittaa keppijumpan. Vaivoista pääsin kokonaan eroon kohtuullisessa ajassa. Muutama minuutti aamuisin pitää em. vaivat poissa.

Osta hyvä ergonominen patja, mielellään se jossa NASA:n kehittämä materiaalia sisällä. Ja nuku villassa. Osta villaiset tyyny, peitto ja sijauspatja. Villa auttaa hyvin kipuihin selässä, niskassa, jsenissä jne. Ei paranna mutta helpottaa. Vanhustenhoidossa villaa käytetään makuuhaavojen ehkäisyssä jne.

Yhteistyössä