miksi jotkut on kateellisia jos joku saa esim.toimeentulotukee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja visa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

visa

Vieras
Himskutti sentäs se on tuoki etuus kaikille joilla kriteerit täyttyy, lakisääteinen jutska, mutta jos sanallakaan mainitset asiasta niin märinä alkaa et pummit, loiset tai muuta skeidaa, te olette kyllä huvittavia.
mä olen hymyssä suin ottanut kaiken vastaan mitä meidän perheelle on kuulunut:)Ja ei siinä mittää, otan edelleenkin....

no ei se ole niinkään kateellisuutta, vaan joskus epäreilua. Kai se nyt vituttaa että sun työllä ja ahkeruudella keräämästä rahasta jaetaan sitten jollekkin joka ei vaan itse VIITSI käydä töissä. Toimeentulotukea pitäisi jakaa vain oikeasti hädässä oleville. Esim. elämäntapa työttömille ei tarttis antaa mitään. Mutta eiköhän tuohon joskus joku muutos tule.... oikeutta ootellessa-

Ne, joitka eivät ole tyytyväisiä omaan elämäänsä, keksivät lähes kaikesta narinan aihetta. Oli se sitten toimeentulotuki, lapsilisä, tai jopa oma palkka. Kannattaa sumplia asiat siten, että voi olla tyytyväinen. Toki aina näin ei voi tehdä, mutta hyvin pitkälti se oma toiminta tekee sen oman elämän ja miten menee, onko siihen tyytyväinen vai ei.

Himskutti sentäs se on tuoki etuus kaikille joilla kriteerit täyttyy, lakisääteinen jutska, mutta jos sanallakaan mainitset asiasta niin märinä alkaa et pummit, loiset tai muuta skeidaa, te olette kyllä huvittavia.
mä olen hymyssä suin ottanut kaiken vastaan mitä meidän perheelle on kuulunut:)Ja ei siinä mittää, otan edelleenkin....

ja miksi jotkut toimeentulotukea saavat kuvittelevat muiden olevan kateellisia? Se, että on köyhä, sairas tai laiska on lähinnä ikävää tai säälittävää, eikä mikään kateutta lietsova asia.

[QUOTE="vieras";22917982]no ei se ole niinkään kateellisuutta, vaan joskus epäreilua. Kai se nyt vituttaa että sun työllä ja ahkeruudella keräämästä rahasta jaetaan sitten jollekkin joka ei vaan itse VIITSI käydä töissä. Toimeentulotukea pitäisi jakaa vain oikeasti hädässä oleville. Esim. elämäntapa työttömille ei tarttis antaa mitään. Mutta eiköhän tuohon joskus joku muutos tule.... oikeutta ootellessa-[/QUOTE]

Jos sinulla nyt on töitä, ei se ole tae siitä, että niitä on myös tulevaisuudessa. Mielesi saattaa muuttua jos joskus itse joudut toimeentulotuen varaan. Useimmat toimeentulotuen saajat ovat suurimman osan elämästään töissä ja maksavat veroja. Myös työttömyyskorvauksesta maksetaan veroja.

[QUOTE="vieras";22917982]no ei se ole niinkään kateellisuutta, vaan joskus epäreilua. Kai se nyt vituttaa että sun työllä ja ahkeruudella keräämästä rahasta jaetaan sitten jollekkin joka ei vaan itse VIITSI käydä töissä. Toimeentulotukea pitäisi jakaa vain oikeasti hädässä oleville. Esim. elämäntapa työttömille ei tarttis antaa mitään. Mutta eiköhän tuohon joskus joku muutos tule.... oikeutta ootellessa-[/QUOTE]

Minä uskaltaisin väittää, että suurimman osan toimeentuloasiakkaista elämä ei ole mitään ruusunpunaista tanssia. Yleensä ihmiset ovat pahoin epäonnistuneet jos joutuvat elämään toimeentulotuella, kohdanneet kenties jonkun tragedian, syrjäytyneet jo nuorena jne. Ja sitten heille ollaan kateellisia, en ymmärrä. Todellisuussa uskon, että harva vaihtaisi paikkaa toimeentulotukiasiakkaan kanssa. Tuskinpa sinäkään. Pelkästään jo se, että joutuu joka kuukausi viemään omat tiliotteet sinne toisten tutkittavaksi on hyvin nöyryyttävää.

[QUOTE="jali";22918009]Jos sinulla nyt on töitä, ei se ole tae siitä, että niitä on myös tulevaisuudessa. Mielesi saattaa muuttua jos joskus itse joudut toimeentulotuen varaan. Useimmat toimeentulotuen saajat ovat suurimman osan elämästään töissä ja maksavat veroja. Myös työttömyyskorvauksesta maksetaan veroja.[/QUOTE]

Niin? mitenköhän tuo liittyy minun kirjoitukseen? jos olet koko elämäsi töissä ja joudut yllättäen työttömäksi etkä saa heti uusia töitä niin tod.näk. tarvitset sitä tukea oikeasti. Se ei ole elämäntapa työttömyyttä.

Niin, mutta mielelläsi maksat verorahoillasi vaikka kansanedustajille torkkupeitot?

Kyllä se aika pieni määrä on niitä, jotka ei VIITSI käydä töissä. On niin monenlaisia elämänkohtaloita, joita ei ulkopuoliset ymmärrä ja tiedä ja sitten kuvitellaan, että pummilla ne toiset elelee.

Kyllähän varmaan moni tuntee jonkun, joka ei viitsi mennä töihin, mutta peini osa se silti tuosta ryhmästä on.

Ihan samalla tavalla niistä verorahoista maksellaan esim. työttömyyskorvaukset, eläkkeet, opintotuet, lapsilisät ym.
Tukia nekin ovat ja kaikkien käytettävissä.

Minä uskaltaisin väittää, että suurimman osan toimeentuloasiakkaista elämä ei ole mitään ruusunpunaista tanssia. Yleensä ihmiset ovat pahoin epäonnistuneet jos joutuvat elämään toimeentulotuella, kohdanneet kenties jonkun tragedian, syrjäytyneet jo nuorena jne. Ja sitten heille ollaan kateellisia, en ymmärrä. Todellisuussa uskon, että harva vaihtaisi paikkaa toimeentulotukiasiakkaan kanssa. Tuskinpa sinäkään. Pelkästään jo se, että joutuu joka kuukausi viemään omat tiliotteet sinne toisten tutkittavaksi on hyvin nöyryyttävää.

Ja minä puhuin suurimmasta osasta? en.

Tukea käytetään myös väärin ja siihen otin kantaa.

Juuri tuo lause on pielessä: ... ''otan vastaan, mikä on kuulunut''.
Kyllä se niin on, että ihmisen kuuluu elättää itsensä ja lapsensa. Ei mikään yhteiskunnan elätys kuulu kenellekään, ei se oli mikään oikeus ja kohtuus, jota käsi ojossa ollaan vaatimassa. Se on apu äärimmäisessä hädässä, ja silloin paikallaan.

On vain niin huonosti, että nykyisin on liuta ihmisiä jotka totta tosiaan ovat, kuten sanoit, hymy huulillaan ottamassa kädet ojossa vastaan sitä, joka kuuluisi hädänalaislle ihmisille - ei niille, jotka katsovat oikeudekseen nautiskella eduista edes yrittämättä elättää kunniallisesti itsensä, niinkuin aikuisen ja vastuullisen ihmisen tulisi. Se tekee toimeentulotuen ym sosiaalitukien varassa elämisestä häpeän, jota nämä hymyhuulet eivät edes tajua kantavansa.

[QUOTE="vieras";22918039]Niin, mutta mielelläsi maksat verorahoillasi vaikka kansanedustajille torkkupeitot?

Kyllä se aika pieni määrä on niitä, jotka ei VIITSI käydä töissä. On niin monenlaisia elämänkohtaloita, joita ei ulkopuoliset ymmärrä ja tiedä ja sitten kuvitellaan, että pummilla ne toiset elelee.

Kyllähän varmaan moni tuntee jonkun, joka ei viitsi mennä töihin, mutta peini osa se silti tuosta ryhmästä on.

Ihan samalla tavalla niistä verorahoista maksellaan esim. työttömyyskorvaukset, eläkkeet, opintotuet, lapsilisät ym.
Tukia nekin ovat ja kaikkien käytettävissä.[/QUOTE]

En, mutta tässä ei kysytty mielipidettä torkkupeitoista.

Voisit sinäkin lukea kirjoitukset vähän tarkemmin.

Kyllä se niin on, että ihmisen kuuluu elättää itsensä ja lapsensa. Ei mikään yhteiskunnan elätys kuulu kenellekään, ei se oli mikään oikeus ja kohtuus, jota käsi ojossa ollaan vaatimassa. Se on apu äärimmäisessä hädässä, ja silloin paikallaan.

On vain niin huonosti, että nykyisin on liuta ihmisiä jotka totta tosiaan ovat, kuten sanoit, hymy huulillaan ottamassa kädet ojossa vastaan sitä, joka kuuluisi hädänalaislle ihmisille - ei niille, jotka katsovat oikeudekseen nautiskella eduista edes yrittämättä elättää kunniallisesti itsensä, niinkuin aikuisen ja vastuullisen ihmisen tulisi. Se tekee toimeentulotuen ym sosiaalitukien varassa elämisestä häpeän, jota nämä hymyhuulet eivät edes tajua kantavansa.

Iso peesi.

Ovatko opiskelijatkin "pahoin epäonnistuneita ja nuorena syjäytyneitä" kun suuri osa saa muutaman kympin tt-tukea joka kuukausi? :D

Voi elämänkevät sun tekstiäs :)

[QUOTE="mä";22918079]Ovatko opiskelijatkin "pahoin epäonnistuneita ja nuorena syjäytyneitä" kun suuri osa saa muutaman kympin tt-tukea joka kuukausi? :D[/QUOTE]

Ketkäs opiskelijat ne toimeentulotukea saa? Minä en ainakaan, eikä KUKAAN laajasta kaveripiiristäni... Osataan elättää itse itsemme.

Nykyään aika moni lapsiperhe elää aika niukilla rahoilla. Tuttuni hakivat toimeentulotukea. Mies käy töissä, nainen on opiskellut ja saanut lapsen sen jälkeen, lapsi on nyt 1,5v ja nyt on kaksoset tulossa. Nainen ei mitenkään selviä kotona kahden vauvan ja uhmaikäisen kanssa, joten miehen täytyy olla ainakin välillä kotona. Minusta tuossa tilanteessa toimeentulotuki on tarpeen ja oikeutettua.

Ihan eri asia ovat nämä "elämäntapatyöttömät", juopot jne. Mutta ymmärrän senkin, että sossulla on mahdoton tehtävä yrittää karsia ne oikeasti apua tarvitsevat hyvistä näyttelijöistä..

Peesi!

[QUOTE="vieras";22918040]Ja minä puhuin suurimmasta osasta? en.

Tukea käytetään myös väärin ja siihen otin kantaa.[/QUOTE]

Kertoisitko meille muillekkin miten tukea käytetään, uskoisin sen olevan äärimmäisen hankalaa ja harvinaista jos sitä on

[QUOTE="vieras";22918096]Ketkäs opiskelijat ne toimeentulotukea saa? Minä en ainakaan, eikä KUKAAN laajasta kaveripiiristäni... Osataan elättää itse itsemme.[/QUOTE]

Täällä ainakin saa todella moni, minä myös. Oletko nyt aivan varma, että JOKAINEN sun "laajasta kaveripiiristäsi" kehtaa sulle sanoa kasvotusten, jos joutuu turvautumaan tt-tukeen? Itse ainakin olen IRL hipi hiljaa asiasta, sen verran hävettävä asia tuo on. Onneksi ei tarvitse kauaa enää asioida ko. paikassa, noloa, hävettävää ja todella nöyryyttävää.

Yhteistyössä