Karpit! Miks mä en saa protskuja tarpeeksi alas???

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
Jontriplets
Joo, aivan liikaa protskua! Sitä ei tartte kukaan normalii ihminen yli 1 g/painokilo (bodaajat sitten erikseen), ylimääräinen on vaaraksi munuaisille.

Mä syön n. 60 g protskua päivässä. Helposi saa vedettyä alas kun en oikeastaan käytä muita maitotuotteita kuin kermaa ja voita. Ja lihaakin käytän rajoitetusti, yhdestä 400 g paketista tulee 4 ateriaa (on myös edullista) Rasvaa laitan tosi paljon, isoja voiklönttejä ja kermaa... Vie myös nälän paremmin kun hiilarit korvataan rasvalla eikä proteiinilla. Helpottaa myös laihdutusta.
Mä olen kanssa jo vuoden karpannut nyt on menossa ketoosi ja hiilarit alle 20 ja proteiinit 70 rasva 120
Mä en ymmärrä miks vastaukset ei kelpaa? Esim. Tuo jossa Sanon että musta tossa on liikaakin prodea varsinkin jos tarkoitus on laihduttaa.
Muutenhan toi on ihan hyvä lista hyvä karpille. Karppaus info sivuilta löytyy hyvä ateriamatriisi.
 
No ensinnäkin Kiloklubissa olen huomannut, että sinne lasketut ravintoarvot eivät läheskään aina vastanneet niitä ravintoaneita, mitä käyttämässäni tuotteessa todellisuudessa oli. Esim. turkkilainen jogurtti antoi ihan eri hiilari- ja proteiinipitoisuudet kuin todellisuudessa ostamassani tuotteessa oli. En sitten tiedä mitä käyttävät siellä esimerkkinä. Mutta luulisin että sinulla proteiineja aika paljon nostaa nuo maitotuotteet.
Mäkin laskin itse ihan toisenlaisia arvoja kuin mitä kiloklubin laskuri sai aikaan. Kumpi lieneekään ollut väärässä.... ;)
 
"aloittaja"
Mutta proteiineja maitotuotteet kyllä käsittääkseni sisältää, eikö siitä tässä nyt ollut kyse, eikä hiilareista?
Joo, proteiineista oli kyse, mutta siis
maidossa protskuja 3,38g/100g,
kermassa 2g/100g,
juustossa n. 29g/100g

no ok, juustosta mulla kyllä varmaan tulee... Tosin en mä sitäkään nyt niin kauheesti päivässä syö... Jos ruokaan, josta tulee n. 8 annosta, käytän n.150g juustoa... Leivän päälle aamulla se pari siivua goudaa. :/
 
[QUOTE="aloittaja";22916020]Joo, proteiineista oli kyse, mutta siis
maidossa protskuja 3,38g/100g,
kermassa 2g/100g,
juustossa n. 29g/100g

no ok, juustosta mulla kyllä varmaan tulee... Tosin en mä sitäkään nyt niin kauheesti päivässä syö... Jos ruokaan, josta tulee n. 8 annosta, käytän n.150g juustoa... Leivän päälle aamulla se pari siivua goudaa. :/[/QUOTE]

Joo, sitä juustoa ajattelin, että se niitä varmaan nostaa. Ei pääse Finelliinkään nyt tarkistamaan. Mä en ole paljon noita proteiineja laskenut. :p Juustoa menee aika reippaasti, ja silti paino tippui.
 
"Simi"
[QUOTE="aloittaja";22915940]ja säkin tiedät karppauksesta ihan hirveesti?[/QUOTE]

Juu, aika äksyltä tapaukselta kuulostaa tämä AP... Kannattaisiko mennä karppaus.info-foorumille?
 
"aloittaja"
Olisko juusto / maitotuotteet ylipäätänsä mikä nostaa protsut ? Toisaalta kermassa ja maidossa ei ole mun mielestä kauheasti proteiinia/desi. Ketoosiin pääset kyllä vaikka söisitkin kasviksia. Marjoja ja hedelmiä ei kyllä hirveästi mahdu jos hiilarit tiputtaa alle 20g/vrk. Kasviksista kannattaa silloin tarkistaa ne hiilarimäärät. Esim parsa-kukka-ruusukaali sisältää vähemmän hiilareita kuin esim paprika, porkkana, sipuli... Ja pähkinöistäkin kannattaa syödä vain ne kaikkein vähähiilarisimmat eli hasselpähkinä ja manteli. Muistaakseni.

Luulisin kuitenkin että sulla proteiinit nousee noista juustoista. Ja tossa makkarassa 5g/100g hiilareita, no se on aika paljon jos haluaa ketoosiin. Olisko ollut noissa vatajan (?) nakeissa 0g hiilareita.
Joo, noista juustoista se taitaa nousta, Pexylle jo vastasinkin siitä. En vaan jotenkin oo ajatellut, että se ois juustojen takia, nyt vasta kun Pexy sitä sano :)
Ja makkara oli tollanen "hätävara", kaappi oli aikalailla tyhjä, ja lähikaupan antimista tuo oli paras, kun mies tahto uunimakkaraa :) Vatajaa tästälähin ;)
 
[QUOTE="aloittaja";22916020]Joo, proteiineista oli kyse, mutta siis
maidossa protskuja 3,38g/100g,
kermassa 2g/100g,
juustossa n. 29g/100g

no ok, juustosta mulla kyllä varmaan tulee... Tosin en mä sitäkään nyt niin kauheesti päivässä syö... Jos ruokaan, josta tulee n. 8 annosta, käytän n.150g juustoa... Leivän päälle aamulla se pari siivua goudaa. :/[/QUOTE]

No juustossa nostaa noita sun protskuja. Samaten noissa karppileivissä on korkeat protsku arvot.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22916047]Joo, noista juustoista se taitaa nousta, Pexylle jo vastasinkin siitä. En vaan jotenkin oo ajatellut, että se ois juustojen takia, nyt vasta kun Pexy sitä sano :)
Ja makkara oli tollanen "hätävara", kaappi oli aikalailla tyhjä, ja lähikaupan antimista tuo oli paras, kun mies tahto uunimakkaraa :) Vatajaa tästälähin ;)[/QUOTE]

Moni muukin sitä sulle sanoi, mutta et ottanut kuuleviis korviis "typeriä neuvoja"... Hohhoi.
 
"aloittaja"
Joo, sitä juustoa ajattelin, että se niitä varmaan nostaa. Ei pääse Finelliinkään nyt tarkistamaan. Mä en ole paljon noita proteiineja laskenut. :p Juustoa menee aika reippaasti, ja silti paino tippui.
Joo, Finelli nätti olevan katkolla :)
Mulla kyllä kanssa paino lähtenyt hyvin alas, viikon aikana lähtenyt 3kg... Mut nyt lähtee juustot vähennykseen :)
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";22915855]En karppaa, ni en tiedä. Musta ihan naurettavaa, että pitää protskuakin jo rajoittaa. Pelkkää rasvaako (yök) sitä pitäisi vaan syödä..[/QUOTE]

Niin, hiilarit, protskut ja maitotuotteet minimiin - rasva rulettaa :vampire:
 

Yhteistyössä