Saako pullapitkon postitettua maksikirjeenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Multa tilattiin ulkomaille kaupan pullapitko :) Itse en pullaa syö, joten ei ole tullut kaupassa pullapitkoja katsottua sillä silmällä. Sanokaa nyt mulle, kuinka pitkiä kokonaiset peruspitkot ovat? Saako sellaisen lähetettyä maksikirjeenä, vai pitääkö se laittaa pakettina? :)

Öö.. et oo tosissas. Tai siis lähetyksen pyytäjä ei oo tosissaan. Riippuu vähän minne lähettää, mutta jos se on viikonkin matkalla, niin aika kuivakkaa on pullapitko. Sano pyytäjälle, että leipoo itse pullansa kun luulisi aineksia saavan mistä vain, vaikkei kaupasta valmiina saisikaan.

[QUOTE="vieras";22900925]Öö.. et oo tosissas. Tai siis lähetyksen pyytäjä ei oo tosissaan. Riippuu vähän minne lähettää, mutta jos se on viikonkin matkalla, niin aika kuivakkaa on pullapitko. Sano pyytäjälle, että leipoo itse pullansa kun luulisi aineksia saavan mistä vain, vaikkei kaupasta valmiina saisikaan.[/QUOTE]

Kyllä se itse leipoisikin, jos voisi jauhoja käsitellä. Mutta kun ei voi :( Eikä se siis itse sitä pullaa syökään, vaan työkaverinsa vaativat saada maistaa.

Kannattaa lähettää pakettina niin saat enemmän pakattua sitä. Lähetä pakastettuna ja kääri runsaaseen sanomalehteen, se hidastaa sulamista ja on vielä suht tuore kun pääsee perille.

Exän äiti tykkäsi lähetellä meille aikoinaan ruokia ja kun ne oli tosiaan pakastettu ja sanomalehditetty, niin ne oli nippanapa sulia kun meille ehti.

[QUOTE="vieras";22900937]Moneen maahan ei saa edes ruokaa viedä, joten voi olla vähän kyseenalaista tuo postituskin... Ainakin se on muussia kun se perille saapuu...[/QUOTE]

Mitenkäs se laatikossa muusiksi menee? Ei maksikirjettä tarvitse kirjekuoressa lähettää.

Mullakin tuli mieleen, että kannattaa tarkistaa saako kyseiseen maahan postittaa mitään elintarvikkeita...? Ja jos saa, niin kyllä se jonkinmoisen laatikon tarvitsee suojakseen.

Saa varmasti maksikirjeeseen, mutta laittaisin jotain kovaa ympärille tai johonkin pahviputkeen, ettei taitu tai lyttäänny.
Miksei sitä voisi lähettää siinä missä monia muitakin juttuja??!!

kaupassahan on monenpituisia pitkoja...puolipitkokin nimellä löytyy. Ja sähän voit sen itsekin poikkasta jostain kohtaa jos ylittää mitat. Kannattaa tosiaan laatikkoon laittaa ja pakata vaikka sanomalehteen niin ei pääse heilumaan. Mutta maksikirjeessä taisi olla se 3 cm paksuusraja, postissa saattaa olla myynnissä sellaisia ohuita laatikoita jotka menee maksikirjeenä.

[QUOTE="pulla";22900992]kaupassahan on monenpituisia pitkoja...puolipitkokin nimellä löytyy. Ja sähän voit sen itsekin poikkasta jostain kohtaa jos ylittää mitat. Kannattaa tosiaan laatikkoon laittaa ja pakata vaikka sanomalehteen niin ei pääse heilumaan. Mutta maksikirjeessä taisi olla se 3 cm paksuusraja, postissa saattaa olla myynnissä sellaisia ohuita laatikoita jotka menee maksikirjeenä.[/QUOTE]

Eikös 3 cm ole ihan normikirjeen raja? Sitä paksumpia voi lähettää maksikirjeenä.

[QUOTE="pulla";22900992]kaupassahan on monenpituisia pitkoja...puolipitkokin nimellä löytyy. Ja sähän voit sen itsekin poikkasta jostain kohtaa jos ylittää mitat. Kannattaa tosiaan laatikkoon laittaa ja pakata vaikka sanomalehteen niin ei pääse heilumaan. Mutta maksikirjeessä taisi olla se 3 cm paksuusraja, postissa saattaa olla myynnissä sellaisia ohuita laatikoita jotka menee maksikirjeenä.[/QUOTE]

Se 3 cm koskee tavallisia kirjeitä, ei maksikirjeitä.

Nyt meni väärin sulla. Alle 3 cm on tavallinen kirje ja yli 3 cm maksikirje. :)

Yhteistyössä