Mihinköhän kannattaisi laittaa ilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LH

Vieras
Olen parikymppinen lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelmasta vuosi sitten valmistunut lähihoitaja. Minulla on runsaasti työkokemusta lastenhoidosta, päiväkodeista, ala-asteilta ja kotihoidosta, paljon myös erityislapsista (sekä reilusti kokemusta myös vanhusten ja vammaisten hoidosta). Toivoisin pääseväni ensikesäksi töihin perheeseen hoitamaan lapsia, koska päiväkoteihin eikä kouluihin oteta kesäisin sijaisia, eikä vanhustyön kolmivuorot houkuta.

Osaatteko suositella erityisesti jotakin nettisivua tai lehteä, johon kannattaisi laittaa ilmoitus? :-)

[QUOTE="äityli";22895232]Just joo , reilusti kokemusta ja oot parikymppinen ....

Mietihän vähän ....[/QUOTE]

no ehkä hän on itse ollit päiväkodissa hoidossa ja ala-asteenkin suorittanut. Mummu on vanha ja hänestä myös runsas kokemus?

Luin tarkemmin , reilusti siis kokemusta joka saralta , päiväkoti, ala-aste , vanhuksista yms.....

Millainenkohan hänellä on ajanlasku ... vai unetkinko on laskenut mukaan työkokemukseen , jos on jo nähnyt tulevista työpaikoista ?

Ompas asiallisia kommentteja. Tarkoitin lähinnä, että ikääni nähden reilusti kokemusta. Olen 12-vuotiaasta asti hoitanut lapsia kotona, ja suvussamme on paljon lapsia joita näen usein ja jotka ovat usein luonani yökylässä. 14-vuotiaana tein ensimmäisen kahden viikon työharjoitteluni päiväkodissa, joka arvioitiin asteikolla 8-10, ja arvosanaksi sain 10. Seuraavana vuonna sama juttu. Ysiluokan jälkeen lähdinkin sitten jo opiskelemaan lähihoitajaksi, joissa päiväkotiharjoitteluja oli kolmen vuoden aikana kolme, pituudeltaan 2kk jokainen. Jokaisen harjoittelun jälkeen sain myös sijaisuuksia päiväkodeilta. Ensimmäisenä opiskeluvuotenani sain työpaikan vanhainkodilta, ja niitä hommia olen tehnyt tähän päivään asti, kehitysvammaisten lasten koulunkäyntiavustajan työn ohella, jonka aloitin elokuussa. Työni on vakituinen. Viime vuoden vietin eri päiväkodeissa minimissään 2 kuukautta kestäneitä sijaisuuksia tehden.. Kokemusta on siis monenlaisista paikoista, monenlaisista ihmisistä, lapsista ja vanhemmista, erilaisista toimintatavoista ja toivomuksista.

Ompas asiallisia kommentteja. Tarkoitin lähinnä, että ikääni nähden reilusti kokemusta. Olen 12-vuotiaasta asti hoitanut lapsia kotona, ja suvussamme on paljon lapsia joita näen usein ja jotka ovat usein luonani yökylässä. 14-vuotiaana tein ensimmäisen kahden viikon työharjoitteluni päiväkodissa, joka arvioitiin asteikolla 8-10, ja arvosanaksi sain 10. Seuraavana vuonna sama juttu. Ysiluokan jälkeen lähdinkin sitten jo opiskelemaan lähihoitajaksi, joissa päiväkotiharjoitteluja oli kolmen vuoden aikana kolme, pituudeltaan 2kk jokainen. Jokaisen harjoittelun jälkeen sain myös sijaisuuksia päiväkodeilta. Ensimmäisenä opiskeluvuotenani sain työpaikan vanhainkodilta, ja niitä hommia olen tehnyt tähän päivään asti, kehitysvammaisten lasten koulunkäyntiavustajan työn ohella, jonka aloitin elokuussa. Työni on vakituinen. Viime vuoden vietin eri päiväkodeissa minimissään 2 kuukautta kestäneitä sijaisuuksia tehden.. Kokemusta on siis monenlaisista paikoista, monenlaisista ihmisistä, lapsista ja vanhemmista, erilaisista toimintatavoista ja toivomuksista.

aika pienet on asteikot ollu ainakin.

Tarkoitin siis asteikolla 4-10.

Nämä kommentit kertovat kaiken vastaajien älykkyyden tasosta (joka ei siis ole kovin korkea...) Ei parikymppinen niin nuori ole, etteikö olisi ehtinyt lapsia hoitaa! Haloo!!

No sun työkokemus on kyllä ihan vaa perusharjoitteluista jotka jokainen joutuu käymään yläasteella ja amiksessa :D Ainoa mikä on ns. plussaa on toi työsi mitä teet opintojen ohella. Tarkoitan vain että älä luule että sulla ois jotenkin erityisen paljon tuota työ(harjoittelu)kokemusta :) Voi hiastaa työnhakua. Onhan tuolla mollin sivuilla jo valmiiksi paikkoja vapaana, miksi sun pitäis laittaa oma ilmoitus?

No sun työkokemus on kyllä ihan vaa perusharjoitteluista jotka jokainen joutuu käymään yläasteella ja amiksessa :D Ainoa mikä on ns. plussaa on toi työsi mitä teet opintojen ohella. Tarkoitan vain että älä luule että sulla ois jotenkin erityisen paljon tuota työ(harjoittelu)kokemusta :) Voi hiastaa työnhakua. Onhan tuolla mollin sivuilla jo valmiiksi paikkoja vapaana, miksi sun pitäis laittaa oma ilmoitus?

Niin? Kokemusta sekin on. Tottakai olen eritellyt työharjoittelut ja varsinaiset työpaikat CV:ssäni. Enkä muuten opiskele enää, olet ehkä ymmärtänyt jotakin väärin. No, ainakin aiemmissa työpaikoissani minua on kehuttu runsaasta työkokemuksestani.

Enkä kaipaa nyt teidän arvostelujanne, vaan vinkkejä, mistä voisin töitä hakea.

No, tarkoitin vain että jos sanot että sulla on runsaasti työkokemusta niin ihmiset ehkä olettaa jotain muuta kuin mitä kerroit. Ja mä sanoin tossa mun tekstin lopussa että mol.fi-sivuilla on perheitä jotka hakevat lasten/kodinhoitajaa, katso sieltä jos et ole jo katsonut ja mieti sitten, tarvitseeko sun laittaa erikseen omaa työnhakuilmoitusta jonnekin. Ja jos haluat sellaisen laittaa, niin ehkä sitten lähinnä toi mol.fi:n cv-netti ois se paikka. Eikös muuten täällä kaksplussan sivuillakin oo joku osio minne voi laittaa noita tuollaisia ilmoituksia?

Mäkin jäin nyt vähän ihmettelemään noita vastauksia, mitä olet saanut. Ihme mollaamista ja arvostelemista. Musta sulla on ikäiseksesi aika paljon kokemusta, moni saa ensimmäiset työkokemuksensa vasta harjoitteluissa ja valmistumisen jälkeen. Ja sulle on ehdottomasti plussaa se, että olet opintojen ohella jaksanut tehdä alan töitä. Kaikesta työstähän on tietysti etua, mutta enemmän sulle on tuosta vanhustyöstä hyötyä kuin esim. jos olisit ollut opiskeluajan kaupan kassalla.

Jos haluat ihan vakituista työpaikkaa, niin suosittelen kääntymään työkkärin puoleen. Voit myös myydä itseäsi esim. yksityisiin päiväkoteihin. Mutta jos haluat pelkästään kesäksi ja perheisiin, niin kauppojen ilmoitustaulut, sanomalehdet, puskaradio... Ne on aika hyviä konsteja :).

Kyllä sitä ehtii kokemusta kerryttämään kahdessa vuodessa työelämässä+ harjoittelut ja kesätyöt päälle.

Täällä näyttäis irvailevan taas kuuden lapsen yh:t jotka on ollu kotiäitinä suurimman osan aikuisiästään! Urvot.

mol.fi sieltä löytyy ainakin pk seudulla paljon tarvitsemaasi työtä.

Yhteistyössä