Ei vaan käsitä kuinka jotkut kehtaavat hankkiutua mieheltä salaa raskaaksi??!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä ihan ymmärrettävää. Itse en ole ko. keinoon turvautunut, mutta niin kun sanoin, ymmärrän kyllä, että jotkut sitä tekevät.
Moni mies jahkailee ja miettii ja ei uskalla tehdä päätöstä lapsen hankinnan ajankohdasta, joten kaikkien kannalta ihan hyvä ratkaisu, että nainen ohjaa tapahtumat oikeaan suuntaan. Tämä tietysti edellyttää, että parisuhde on kunnossa.

Toisaalta voisin kuvitella hyväksyväni myös tilanteen, jossa naisella esim. biologinen kello vetelee viimeisiään ja haluaa lapsen, jolloin hän miehen tietämättä tekee sen lapsen jonkun kanssa. Tämä taas edellyttää, että nainen myös itse huolehtii lapsen elatuksesta yksin.

Mun yksi kaveri hankkiutui raskaaksi mieheltä salaa. Miehelle selitti, että hups taisi ehkäisy pettää, mutta kavereille kertoi vihjaillen, että oli ihan suunnitelmallisesti antanut ehkäisyn pettää. Heillä aikaisemmin kaksi poikaa, mutta halusi vielä sen tytön. Mies oli ehdottomasti kahden lapsen kannalla eikä olisi halunnut enää enempää. Mies hyväksyi asian kuitenkin... Raskausaika meni kaveriltani niin, että lähinnä salaili raskauttansa eikä ollut yhtä onnellisen oloinen kuin aiemmissa raskauksissa. Vauva syntyi - kolmas poika, vaikea alku paljon murhetta ja huolta. Välillä olen miettinyt onko kaverini ollut koko ajan päätökseensä 100% tyytyväinen...
Mun mielestä oli todella väärin tehty miestä kohtaa. Itsekäs teko. Tekee varmasti särön parisuhteeseen ja luottamukseen. Itse en haluaisi sellaista tilannetta, että mies pääsisi missään vaiheessa riidan keskellä sanomaan, että hoida itse lapsesi, kun sellaisen kerran väkisin hommasit... Tähän maailmaan syntyy lapsia vaikka millaiseen tilanteeseen, mutta omat lapset haluan molempien vanhempien haluamiksi ja toivomiksi. En vain toisen...

mä esim haluan lapsia nuorena..(oon hyvin lapsirakas, ja oon sen päättänyt jo varmaan 7vuotta sit et jatkan sukujuuriani nuorena niinkuin mun vanhemmat,isovanhemmat ja niin edelleen), oon nyt 19v ja poikaystäväni täyttää piakkoin 19v myös.. mutta mun poikaystävä ei oo niin varma kuin mää,pikemminkin hyvin epävarma ja haluaa joskus yli10vuoden päästä miettiä vasta lapsia.. en mä pysty sellaiseen!!! tiedän,että poikkiksellani on traumoja perheestään(isä joka hylkäsi 4poikaansa pieninä, uusi isäpuoli joka hakkaa,on väkivaltainen,uhkaileva ja alkoholisoitunut,siksi pojalla takana raskas lapsuus ja nuoruus...eikä ole saanut ehjää kuvaa isän roolimallista, tai realistista kuvaa ehjästä ja onnellisesta perheestä) siksi hän on epävarma osin tulevaisuutemme kanssa.. ja toisaalta hän sanoo että lapset pilaavat nuoruuden ja elämän.. olen yrittänyt kertoa että eivät ne pilaa,elämä jatkuu silti mutta muuttuu suuresti ym :) joten,oon tehny aika paskan tempun, jättänyt pillerit pois, mies luulee että käytän niitä. harrastetaan ilman ehkäsyä seksiä kun harrastetaan.. lapsia on tullakseen jos on :)

[QUOTE="vieras";22524879]Että mua jotenkin ärsyttää toi lässytys lapsen oikeudesta molempiin vanhempiin. Et ap ilmeisesti sitten hyväksy yksinäisen naisen hedelmöityshoitoja? Kun kerran lapsella on oltava oikeus molempiin vanhempiin? Eli niiden naisten kohtalo on vaan jäädä lapsettomiksi?[/QUOTE]

Tässähän puhuttiin salaa raskaaksi hankkiutumisesta & sitten itketään kun lapsen isä ei osallistu lapsen elämään. Ei menty vielä ihan hedelmöityshoitoihin tai yksinäisten naisten kohtaloon, mikä sekään nyt ei varmaan ihan auvoinen tila ole.

mä esim haluan lapsia nuorena..(oon hyvin lapsirakas, ja oon sen päättänyt jo varmaan 7vuotta sit et jatkan sukujuuriani nuorena niinkuin mun vanhemmat,isovanhemmat ja niin edelleen), oon nyt 19v ja poikaystäväni täyttää piakkoin 19v myös.. mutta mun poikaystävä ei oo niin varma kuin mää,pikemminkin hyvin epävarma ja haluaa joskus yli10vuoden päästä miettiä vasta lapsia.. en mä pysty sellaiseen!!! tiedän,että poikkiksellani on traumoja perheestään(isä joka hylkäsi 4poikaansa pieninä, uusi isäpuoli joka hakkaa,on väkivaltainen,uhkaileva ja alkoholisoitunut,siksi pojalla takana raskas lapsuus ja nuoruus...eikä ole saanut ehjää kuvaa isän roolimallista, tai realistista kuvaa ehjästä ja onnellisesta perheestä) siksi hän on epävarma osin tulevaisuutemme kanssa.. ja toisaalta hän sanoo että lapset pilaavat nuoruuden ja elämän.. olen yrittänyt kertoa että eivät ne pilaa,elämä jatkuu silti mutta muuttuu suuresti ym :) joten,oon tehny aika paskan tempun, jättänyt pillerit pois, mies luulee että käytän niitä. harrastetaan ilman ehkäsyä seksiä kun harrastetaan.. lapsia on tullakseen jos on :)

Voi jumalauta. Menee oikein sanattomaks tällaisen typeryyden edessä. Hei te ootte selvästi ihan lapsia ite, hyi hitto ei teidän vielä pidä hankkia kersoja. Noin lapsellinen kun oot niin pilaat vaan monen ihmisen elämän siinä!

aika surullista se oikeasti on kun ihmisellä on kova kaipuu saada se oma lapsi mutta mies ei tahdo. miten muka valitset noitten välillä? mahdoton valinta... ja se mulla on edessä :(

Yhteistyössä