Mies sitten löi, 8 vuoden yhdessäolon jälkeen :(

  • Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Pettynyt"
Eilen riita, olen paha suustani ja mäkätin. Mies sitten räjähti ja rupesi lyömään. Meidän 2 vuotias kapusi syliini mutta siltikin mies löi minua käsivarteen ja kylkeen kun makasin sohvalla. Pieni itki, mutta lapseen ei osunu. Mulla käsivarressa iso kämmenen kokoinen paha mustelma, muualla ei mitään paitsi aristavia kohtia. Lähti kotoa ja kun tuli ei sanonut mitään. Tänään sanoi ettei kadu lyömistään, että ansaitsin sen. En tiedä nyt miten tästä eteenpäin, meille talo rakenteilla jne. Miksi elämän pitääkin mennä näin :(
 
"vieras"
Mä ottaisin ja lähtisin. Kerran väkivaltaisessa suhteessa eläneenä voin sanoa, ettei tuollaisen miehen kanssa kannata jatkaa. Kynnys lyödä on nyt madaltunut, ja jos sallit lyömisen ensi kerralla voi lyödä kovempaa. Varsinkin kun ei edes kadu yhtään. En katselisi enää hetkeäkään miten homma etenisi.
 
Lääkäriin menisin tuossa tilanteessa ja rikosilmoitus heti pahoinpitelystä.
En yksinkertaisesti uskaltaisi jatkaa tuollaisessa suhteessa.

Tiedän, helppo se on ulkopuolisen sanoa. Mutta tuossa tilanteessa ei oikeastaan kannata ajatella pätkääkään tunteella.
 
Pettynyt (alkuper.))
On todella vaikeaa lähteäkin tästä liitosta. Lapseni ja minä muuttaisimme silloin toiseen maahan, eli tulisimme takaisin suomeen. On niin vaikeaa kun ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta. En kehtaa. Asia tosi vaikea ja itkettää. Ehkä mun pitkällinen mäkätys tosiaankin aiheutti tuon, vaikka lyödä ei saa koskaan on aina ollut mun mielipiteeni. Kerran ollut sellaisessa suhteessa nuorena ja päätin ettei kukaan enää lyö. Nyt sitten tämä :(
 
Varsinkin kun ei kadu ja on sitä mieltä että ansaitsit sen, kannattaa lähteä ennen ku käy pahemmin. Seuraavalla kerralla varmaan "ansaitset" vähän isomman mukiloinnin...

Tee rikosilmoitus pahoinpitelystä.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
On todella vaikeaa lähteäkin tästä liitosta. Lapseni ja minä muuttaisimme silloin toiseen maahan, eli tulisimme takaisin suomeen. On niin vaikeaa kun ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta. En kehtaa. Asia tosi vaikea ja itkettää. Ehkä mun pitkällinen mäkätys tosiaankin aiheutti tuon, vaikka lyödä ei saa koskaan on aina ollut mun mielipiteeni. Kerran ollut sellaisessa suhteessa nuorena ja päätin ettei kukaan enää lyö. Nyt sitten tämä :(
Otapas mahdollisuudet selville? Onko sinulla edes lupaa lähteä maasta lapsen kanssa?
Millaisessa maassa elät? Saatat joutua jäämään sinne.
 
"vieras"
On todella vaikeaa lähteäkin tästä liitosta. Lapseni ja minä muuttaisimme silloin toiseen maahan, eli tulisimme takaisin suomeen. On niin vaikeaa kun ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta. En kehtaa. Asia tosi vaikea ja itkettää. Ehkä mun pitkällinen mäkätys tosiaankin aiheutti tuon, vaikka lyödä ei saa koskaan on aina ollut mun mielipiteeni. Kerran ollut sellaisessa suhteessa nuorena ja päätin ettei kukaan enää lyö. Nyt sitten tämä :(
Näinhän se homma etenee, nyt säkin jo kuvittelet että lyöminen oli omaa syytäsi. Kun jo kerran olet väkivaltaisesta miehestä eroon, niin älä nyt hyvä nainen jää tuohon parkumaan. Sitten muutat jos on pakko. Miksi et kehtaa kertoa kenellekään? Mieshän se väärin teki. Nyt näytät miehelle, ettei sua kohdella noin.
 
Hiilis
Minä voin puhua myös omasta kokemuksesta, meillä mies löi ekan kerran n.6v sitten. Aina ne vaan paheni ja minä en tehnyt asialle mitään. Muutaman lyönnin jälkeen kerroin miehen vanhemmille sekä omille vanhemmille, sen jälkeen myös parhaalle kaverilleni. Kaikki käskivät erota, mutta minä vain roikuin mukana. Loppujen lopuksi tilanne tuli niin pahaksi, että soitin poliisit kun mies kävi kimppuun ja heitti minut peiliin jonka seurauksena päästäni lähti palanen pois. Siitä alkoi terapia ja poliisikäynnit.
Nyt tapahtuneesta 2v ja edelleen olen saman miehen kanssa, mutta terapiakäynnit ja puhuminen on auttaneet ja viime kuussa uskalsin suuttua ensimmäisen kerran ja riehua kunnolla miehen edessä, ilman lyöntiä. Hän on luvannut olla lyömättä, hankkinut apua. En tiedä jatkosta, mutta sen olen kaikille yhteistyötahoille luvannut,että seuraavan kerran jos nyrkki heiluu niin ero tulee. Niin ja itsekkin käyn terapiassa ja meidän koko perheestä huolehditaan.
 
ainakin hakisin sen lääkäritodistuksen ja keskustelisin vakavasti miehen kanssa että vaikka teillä on talo tekeillä ja miehesikin on ehkä lujilla monella tapaa ei teidän tulevat riidat voi noin mennä koska ethän sä enää uskalla olla oma itses ja sanoa (mäkättää tai ei ) mistää mikä ei ole sun mielestä ok. kun saat pelätä lyömistä. Eli sen ensimmäisen lyönnin myötä teidän liiton tasa-arvo mitätöitiin ja sinä olet alistettu. Puhu tästä miehesi kanssa ja mieti tarkkaan itseksesi oletko valmis elämään tällaista elämää teidän uudessa kodissanne....minkälaisen kumppanin miehesi tahtoo sellaisenko joka pelosta tekee aina kuten hän sanoo??? haluatko sinä olla sellainen kumppani?
 
kamat kasaan ja takasi. ensin toki lääkärin ja polisiaseman kautta. kuvautat mustelmat teet pahoinpitely ilmon. (huoltajuus yms asiat) ostat lentolipun ja takas suomeen. helppoa? tee se lapse ntakia, älä anna sen nähä yhtään enempää, vaikak ei näkis lapsi aistii sinun pelon. onnea matkaan, pärjäät paremmin ilman pieksävää miestä.
 
vier4s
On todella vaikeaa lähteäkin tästä liitosta. Lapseni ja minä muuttaisimme silloin toiseen maahan, eli tulisimme takaisin suomeen. On niin vaikeaa kun ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta. En kehtaa. Asia tosi vaikea ja itkettää. Ehkä mun pitkällinen mäkätys tosiaankin aiheutti tuon, vaikka lyödä ei saa koskaan on aina ollut mun mielipiteeni. Kerran ollut sellaisessa suhteessa nuorena ja päätin ettei kukaan enää lyö. Nyt sitten tämä :(
Nimittäin mäkätys voi/saa aiheuttaa mäkätystä takaisin, huutoa, muuta sanallista vastustusta, mUTTA EI KOSKAAN LYÖMISTÄ. Ja sinänsä ymmärrettävää, että sua nolottaa, se on tosi tavallinen reaktio, MUTTA sä kannat nyt sitä häpeää joka kuuluisi miehesi kantaa. Hän on tehnyt väärin. Sinä et.

Pidä päätöksesi. Ei koskaan enää.
Tosi hälyttävää, jos ei edes kadu.. tarkoittaa siis, että voisi mielestään töysin OIKEUTETUSTI lyödä uudestaankin? Haloo? Jos olet jo kerran onnistunut lähtemään tuollaisesta tilanteesta, tiedät mitä tehdä. Onnistut kyllä.

Ja eihän sun suorilla tarvitse muuttaa maasta toiseen.. ihan varmasti voit hetken vetää henkeä sielläkin missä satut nyt olemaan (missä?) ja miettiä, mikä on paras vaihtoehto.
 
"vieras"
Minä voin puhua myös omasta kokemuksesta, meillä mies löi ekan kerran n.6v sitten. Aina ne vaan paheni ja minä en tehnyt asialle mitään. Muutaman lyönnin jälkeen kerroin miehen vanhemmille sekä omille vanhemmille, sen jälkeen myös parhaalle kaverilleni. Kaikki käskivät erota, mutta minä vain roikuin mukana. Loppujen lopuksi tilanne tuli niin pahaksi, että soitin poliisit kun mies kävi kimppuun ja heitti minut peiliin jonka seurauksena päästäni lähti palanen pois. Siitä alkoi terapia ja poliisikäynnit.
Nyt tapahtuneesta 2v ja edelleen olen saman miehen kanssa, mutta terapiakäynnit ja puhuminen on auttaneet ja viime kuussa uskalsin suuttua ensimmäisen kerran ja riehua kunnolla miehen edessä, ilman lyöntiä. Hän on luvannut olla lyömättä, hankkinut apua. En tiedä jatkosta, mutta sen olen kaikille yhteistyötahoille luvannut,että seuraavan kerran jos nyrkki heiluu niin ero tulee. Niin ja itsekkin käyn terapiassa ja meidän koko perheestä huolehditaan.
Toivon todella, ettei seuraavaa kertaa tule. Koska voi olla, ettet enää sen jälkeen pysty ottamaan eroa, vaan miehesi on leski...
Mutta hienoa jos olette saaneet apua, itse en kyllä olisi tuollaiseen suhteeseen jäänyt.
 
lapsi nyrkin ja äidin välissä
On todella vaikeaa lähteäkin tästä liitosta. Lapseni ja minä muuttaisimme silloin toiseen maahan, eli tulisimme takaisin suomeen. On niin vaikeaa kun ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta. En kehtaa. Asia tosi vaikea ja itkettää. Ehkä mun pitkällinen mäkätys tosiaankin aiheutti tuon, vaikka lyödä ei saa koskaan on aina ollut mun mielipiteeni. Kerran ollut sellaisessa suhteessa nuorena ja päätin ettei kukaan enää lyö. Nyt sitten tämä :(
Ihan ensin: :hug:

Mies ei kadu tekoaan, joten on ilmeistä, että hän aikoo käyttää ko. keinoa myös jatkossakin. 2-vuotias pääsee tuosta vielä yli, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että isommalle lapselle "pehmusteena" oleminen isän nyrkin ja äidin välissä on kohtuuton vastuu ja taakka. Siitä ei pääse välttämättä yli koskaan.
 

Yhteistyössä