"Pakotin" lapsen ottamaan lukin käteensä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meiltä löytyi isojalkainen lukki(se hämis, jolla pitkät jalat) makkarista ja poika(5v) katteli sitä. Se kiinnosti paljon ja sanoin, että sen voi ohjata kädelle. Poika tietysti sanoi, että ei uskalla ja alkoi jännittää ja sitten meinasi mennä itkuksi kun sanoi, että hän haluaa sen kädelleen, mutta hän pelkää sitä. Selitin itsekin pitäneeni pienenä niitä kädessä(kuten muitakin mönkijöitä). Annoin sitten asian olla, mutta poikaa se lukki kiinnosti paljon. Lopulta se halusi sen kädelleen ja ohjasin sen sille paperin päältä. Kehuin lukkia nätiksi ja miten se tykkää pojasta. Lukki lähti juoksemana käsivartta pitkin päätä kohti ja kiersi kaulan kautta(kutitti) toiseen käteen ja poika laski sen maahan. Poika oli innoissaan eikä pelännyt yhtään. En minä olisi sitä itse uskaltanut kädelleni ottaa, vaikka pienenä niin teinkin. Sain vain pojan tottumaan siihen kun ajattelin miten kivaa itselläni oli pienenä kuljetella hämiksiä ja ties mitä mönkijäisiä käsissä.
Poika on tätä ennen vähän pelännyt hämiksiä ja halunnut ennemmin liiskata ne. Nyt ne on sen "ystäviä".
Ootteko tehnyt jotain vastaavia totutuksia lapselle?

[QUOTE="vieras";22858938]Meiltä löytyi isojalkainen lukki(se hämis, jolla pitkät jalat) makkarista ja poika(5v) katteli sitä. Se kiinnosti paljon ja sanoin, että sen voi ohjata kädelle. Poika tietysti sanoi, että ei uskalla ja alkoi jännittää ja sitten meinasi mennä itkuksi kun sanoi, että hän haluaa sen kädelleen, mutta hän pelkää sitä. Selitin itsekin pitäneeni pienenä niitä kädessä(kuten muitakin mönkijöitä). Annoin sitten asian olla, mutta poikaa se lukki kiinnosti paljon. Lopulta se halusi sen kädelleen ja ohjasin sen sille paperin päältä. Kehuin lukkia nätiksi ja miten se tykkää pojasta. Lukki lähti juoksemana käsivartta pitkin päätä kohti ja kiersi kaulan kautta(kutitti) toiseen käteen ja poika laski sen maahan. Poika oli innoissaan eikä pelännyt yhtään. En minä olisi sitä itse uskaltanut kädelleni ottaa, vaikka pienenä niin teinkin. Sain vain pojan tottumaan siihen kun ajattelin miten kivaa itselläni oli pienenä kuljetella hämiksiä ja ties mitä mönkijäisiä käsissä.
Poika on tätä ennen vähän pelännyt hämiksiä ja halunnut ennemmin liiskata ne. Nyt ne on sen "ystäviä".
Ootteko tehnyt jotain vastaavia totutuksia lapselle?[/QUOTE]

Tiina?

Mä oon aina inhonnut melkeen kaikkia ötököitä, mutta pienenä pelko hävis siinä kun keksin jollekin hämähäkille nimen tms. Silloin siitä tosiaan tuli "kaveri" eikä se ollut enää ollenkaan niin ällöttävä.

Vieläkö lukkeja on olemassa? En ole nähnyt vuosiin ainakaan kerros -tai rivitaloissa.

No on! Meillä kesällä aina parveke kuhisee niitä (no okei, kymmenen näkee ehkä kesän aikana mutta sekin on liikaa). Asutaan tiilitalossa 3krs. Kamalia otuksia. Vihaan hämähäkkejä enkä pysty peittelemään pelkoani lapsilta joten hekin ovat alkaneet pelkäämään :(

Yhteistyössä