Oisinko törkeä, jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava yh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihava yh-äiti

Vieras
Niin. Mulla siis jo koululaisia nuo lapset, nuorin ekalla. Käyn toisella paikkakunnalla töissä, käytännössä oon päivisin pois kotoa klo 7-17. Mä oon jo pitkään halunnut aloittaa jonkun kivan liikuntaharrastuksen, mutta työ ja lapset on rajoittaneet sitä haavetta todella paljon.
Nyt kun ei ole enää päiväkodista haettavia, oon herätellyt tuota haavetta uudelleen. Haluaisin alkaa käymään uimahallissa. Siis ihan kunnolla uimassa.
Lasten kanssa se on hiukan hankalaa, kun nuorimmainen varsinkaan ei osaa uida niin hyvin että uskaltaisin vahtimatta jättää. Eli sillon siis mun uinnista ei tulis yhtään mitään.
Mutta mitäpä jos oisinkin törkeä ja menisin suoraan töistä uimaan? Kotona oisin sitten joskus aikaisintaan 18.30 tai 19. Lapset oisivat siis yksin noin kauan. Voinko tehdä niin?
Nukkumaanmeno oiskin sitten melko heti kun mä kotiudun, luonnollisesti ruokailu ois mikrossa lämmitettäviä tähteitä tai vastaavaa..

Vai pitääkö mun edelleen lykätä tätä haavettani hamaan tulevaan? Ja varmaan pari kertaa viikossa toi uinti ois jees, jotta siitä ois edes jotain apua mulle.. ?

Lähin uimahalli on 40 kilsan päässä, kun tälle pikkukylälle vasta omaa rakennetaan.. joten sinänsä ois helpompaa työreissulla käydä uimassa. Mutta vaikka ajaisinkin viikonloppuisin tuon matkan hallille, niin ei mun uimisesta tulis mitään koska a) lapset on otettava mukaan ja b) mun pitäis vahtia vähintään nuorinta. Että ihan muuten ok, mutta oman kuntoilun kannalta ei mitään hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja lihava yh-äiti;22855956:
Mutta mitäpä jos oisinkin törkeä ja menisin suoraan töistä uimaan? Kotona oisin sitten joskus aikaisintaan 18.30 tai 19. Lapset oisivat siis yksin noin kauan. Voinko tehdä niin?

Kysypä lapsiltasi, he ovat ainoita, jotka pystyvät tuohon vastaamaan.

Mä ottaisin lapset mukaan uimahalliin ja opettaisin nuorimmaisenkin uimaan kunnolla. Sitten vähitellen sä itsekin voisit uida pidempiä matkoja.

mä en vois kuvitellakkaa et antaisin ekaluokkalaisen olla noin pitkään "yksikseen"..vaikka siinä olisikin siis isompi sisarus kotona,liian pitkä aika sanon minä!

Jooh..
näin mä aattelinkin. Lasten mielestä se ois varmasti törkeää, lähinnä siksi etteivät itse pääse mukaan. Joten saanpa unohtaa näemmä tämän asian ainakin vuodeksi eteenpäin :(
No. Kaikkea ei voi saada :(

Miten vanhoja sun koululaiset on? Ja onko kuinka järkeviä ja luotettavia? Kannattaa tosiaan jutella heidän kanssaan, että mitä he ovat mieltä asiasta. Vai oisko sulla ketään joka voisi pitää lapsia silmällä niinä iltapäivinä kun kävisit uimassa?

Onko uinti ainut mahdollinen harrastus? et voisi käydä vaikka lenkillä viikonloppuisin yksin? Tai sitten voisitko saada jonkun olemaan siellä iltapäivällä, kun menet uimaan, ettei olisi niin kauan yksinoloaikaa?

Lapset on 7-14. En mä tänne ketään iltapäiviksi saa.. ja uinti nyt ois sellainen joka mua innostais ja motivois. Ja ihan sama ongelma tulis vastaan muissakin ohjatuissa jutuissa, itseasiassa jumpissa jne vielä enemmän kun ne alkaa iltaisin vähän miten sattuu. Että oikeestaan mä voin harrastaa lenkkeilyä ja lapset mukaan tai sitten jotain kotijumppaa olkkarissa.

[QUOTE="siiri";22856273]eikös 14 vuotias jo vahdi pienempiä, jotta pääset edes lenkille yksin?[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kyllä se 14-vuotias voi pitää pienempiä silmällä pari kertaa viikossa, sille voi vaikka vähän maksaa siitä jos on muuten nihkeää. Jos ja kun siis lapset ovat ylipäätään sellaisia, että heidät voi jättää keskenään kotiin.

osta kuntopyörä tai pidät lapsille "liikuntakerhoa"jossa itse olet opena..me teemme joka toinen ilta niin ja kaikki osallistuu=) Kivaa!!Laitatte soimaan jotain railakasta musaa.Joskus vaan tanssitaankin ja lapset menee mitä erilaisempien liikkeiden kautta mun alta, tuolin alta , päältä, esterataa yms..

Ottaisin ekaluokkalaisen mukaan. Oma ekaluokkalaiseni ainakin tottelee hyvin, ja pysyy lastenaltaassa tai aikuisten altaan matalassa päässä kuin tatti. 5-vuotiaanikin pysyy. Ja pystyn siis itse uimaan oikein hyvin.

En jättäisi ekaluokkalaista yksin tuntikausiksi. Mutta joo, sulla on myös se 14 v joka minusta on todellakin jo sen ikäinen, että voi pari kertaa viikossa olla vastuussa pienimmästä kun äiti on uimassa :)

Minä käyn uimassa silloin, kun mun lapset ovat uimakoulussa tai vesiralleissa tai harrastuksissa. Olisiko siellä uimahallilla uimakoulua, johon voisit sen pienimmän laittaa, ja kävisit sen aikana uimassa, se olisi edes se kerta viikkoon. Toinen kerta liikuntaa sitten ulkoilemalla lasten kanssa pulkkamäessä, luistelemassa, hiihtämässä tai vaikka ihan kävelylenkillä. Lapset tykkää, kun äidillä on aikaa, ja kävellessä voi jutella kaikesta maan ja taivaan välillä.

täällä ei saa jättää lapsia valvomatta lastenaltaaseen, mutta eri uimahalleissa on eri säännöt.

rupeaisiko joku naapuri päivystäjäksi uintipäivinäsi tai voisivatko pienimmät mennä kaveriperheeseen ja saada siellä ruuan?

etkö voi käydä uimassa kun lapset isälään tai mummollaan tai jossain?
en henk.koht. pystyisi jättää lapsia keskenään aamusta iltaan. onhan tuo 14v tietysti jo "iso", mutta luulen, että hänkin kaipaa aikuista ja lämmintä ruokaa ja sitä että joku on kotona.

tiedän. tosi raskasta. meilläkään ei ole ketään ja mies on töissä pitkää päivää.

tuli mieleen, onko sulla niitä elätettäviä paljon? eli montako lasta? että olisiko sulla varaa lyhentää työpäivää. laillistahan se olisi ja kela vähän maksaisikin kun se nuorin on ekalla. sillä ajalla voisit sitten ylläpitää kuntoa.

Ottaisin ekaluokkalaisen mukaan. Oma ekaluokkalaiseni ainakin tottelee hyvin, ja pysyy lastenaltaassa tai aikuisten altaan matalassa päässä kuin tatti. 5-vuotiaanikin pysyy. Ja pystyn siis itse uimaan oikein hyvin.

En jättäisi ekaluokkalaista yksin tuntikausiksi. Mutta joo, sulla on myös se 14 v joka minusta on todellakin jo sen ikäinen, että voi pari kertaa viikossa olla vastuussa pienimmästä kun äiti on uimassa :)

Itse en uskaltaisi jättää ilman valvontaa.

Yhteistyössä