Kerron miehelle, että lopetan ehkäisyn (turhis....)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reaktio?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reaktio?!

Vieras
Siinähän se tuli. Jännittää niin pirusti miten ottaa sen. Toki hänellä mahdollisuus jatkaa ehkäisyä itse, mutta mä en pillereitä enää aio syödä. Kuumeilu on jatkunut pitkään ja asiasta puhuttu. Mies on ns. hyväksyny asian että vauvaa toivon :D Joten joko on asian kanssa ihan ok, tai sitten jarruttelee vielä. Kerrankin pitkän yhdessäolon jälkeen mä en tiedä mitä mies sanoo :D

Onko muita jotka joutuneet pyytämään lupaa, suostuttelemaan? Vieläkin ärsyttää ystäväni, joka sanoi minulle vauvakuumesta puhuttaessa, että hän ja hänen mies tekevät lapsen sitten hetken huumassa, että niin sen KUULUU mennä. No kivat hälle, että omaa tossumiehen joka tekee mitä vaan mitä nainen sanoo...kaikilla se ei mene niin.

Kyllä mun mieheni on tehny harvinaisen selväksi, ettei halua enempää. Meillä on 3 lasta 4v on vanhin. Minuun se kuume ajoittain iskee. Kunnioitan miehen päätöstä, enkä edes viitsi alkaa asiasta jauhamaan. Mä oon aina antanu 6kk harkinta ajan jonka jälkeen on vauva alulle saatu. Tai no, keskimmäinen oli kyllä ihana yllätys.
Mutta siis meillä ei mies suostuisi. Joko meille riittää 3 tai sitten siihen iskee vielä kuume, ollaan vielä niin nuoriakin, että ei sitä koskaan tiedä. :)

Esikoista aloin kuumeilla reilusti ennen miestä ja varmaan puoli vuotta sen jälkeen kun sanoin hänelle suoraan että haluan lapsen hän yksi kaunis päivä vaan ilmoitti olevansa valmis perheellistymään :)

Tuossa jokunen kuukausi sitten ilmoitin hänelle kun oltiin hommiin alkamassa että sopii sitten kaivaa kumi kaapista tai keksiä jotain muuta, mutta mä olen lopettanut pillerit viikko sitten. Naureskeli vaan että sillä sitten mennään :D Ei yritetä siis mutta vahinko on ihan tervetullut, hormoniehkäisy vaan ei sovi mulle, kokeiltu on tarpeeksi.

Itse ajattelen, että lapsen tekeminen on niin iso asia, ja olisi parempi että kumpikin olisi siihen halukas ilman suostutteluja. Suostuttelut kuuluu enemmänkin sohvan yms. ostoihin.

Heh, heh :D Arvasin, että viimeisen lauseen loppu kuumottaa tunteita. Pahasti sanottu, syön sanani. Mutta kiukutti vain niin paljon ystäväni asenne, jonka naamasta paistoi että halveksui minua/parisuhdettani, koska olen "joutunut" lämmittelemään miestäni vauvahaaveisiin.

Mutta ei siitä enempää. Kiitti vieras ja Chala vastauksista! Katsotaan miten meidän käy :)

[QUOTE="Kenguru";22850945]Itse ajattelen, että lapsen tekeminen on niin iso asia, ja olisi parempi että kumpikin olisi siihen halukas ilman suostutteluja. Suostuttelut kuuluu enemmänkin sohvan yms. ostoihin.[/QUOTE]

Juuri näin! Sitten tullaan tänne marisemaan kuinka parisuhde voi huonosti ja mies ei osallistu lapsen hoitoon ja eikun uusioperhettä perustamaan.....hieno homma.

Juuri näin! Sitten tullaan tänne marisemaan kuinka parisuhde voi huonosti ja mies ei osallistu lapsen hoitoon ja eikun uusioperhettä perustamaan.....hieno homma.

No kyllä minä jouduin kummankin lapsen kohdalla miestä suostuttelemaan pari vuotta. On vaan niin harkitsevainen, että asiaa kun asiaa pitää pohtia niin perusteellisesti. Minulta jouduttiin poistamaan kohtu suht nuorena, eli jos olisin miehen varaan lastenhankinnan jättänyt, lapsettomaksi olisin jäänyt.

Hyvä isä tuosta lapsille tuli kaikesta suostuttelusta huolimatta. Varsinkin näin aikuisuuden kynnyksellä isästä on tainnut tulla lapsille tärkeämpi kuin minusta.

Jos jokainen pari voisi hankkia lapsia vasta kun siihen on spontaanisti yhtenevä halu, olisi suomalaiset kuolleet jo sukupuuttoon. Ja väännän vielä rautalangasta ettei tarvitse tähän tarttua, eli ei "suostuttelu" tarkoita pakottamista, vaan vihjausta siitä että mä olisin nyt valmis, mites sinä. Siinä sopii toisen miettiä asiaa kun se on tullut ajankohtaiseksi, kun vaihtoehtoisesti sitä voisi lykätä 10v tai loputtomiin. Kyllä se halu useimmille silti ihan itsestä lähtee vaikka päätöksentekoon vähän sysättäisiin :)

Jos jokainen pari voisi hankkia lapsia vasta kun siihen on spontaanisti yhtenevä halu, olisi suomalaiset kuolleet jo sukupuuttoon. Ja väännän vielä rautalangasta ettei tarvitse tähän tarttua, eli ei "suostuttelu" tarkoita pakottamista, vaan vihjausta siitä että mä olisin nyt valmis, mites sinä. Siinä sopii toisen miettiä asiaa kun se on tullut ajankohtaiseksi, kun vaihtoehtoisesti sitä voisi lykätä 10v tai loputtomiin. Kyllä se halu useimmille silti ihan itsestä lähtee vaikka päätöksentekoon vähän sysättäisiin :)

Kiitos Chala taas! Juurikin näin meille :) Eli miestä en ole pakottamassa mihinkään, enkä ole koskaan painostanut, enkä aio nytkään. Mies haluaa lapsia kanssasi, mutta luultavasti haluaa odottaa vielä ainakin kesän yli ennen yritystä. Tai tiedä siitä sitten :) Mutta minä olen nyt jahkailuni lopettanut ja 'jätän' ehkäisyn miehen vastuulle, pallo on siis hänellä ;)

Minustakin tuo on asia jossa ei saisi toista noin suostutella. Että olette sopineet (?) ehkäisystä joka on pillerit, ja sitten nainen vaan ilmoittaa etten syö niitä ollenkaan, tavoitteena saada mies haluamaan lasta.

Mitä vaihtoehtoja miehellä on? Käyttää kumia, ok mutta ei kovin kiva vaihtoehto. Vasektomia, ok sekin muttei aina ihan helposti saatavilla, tai ainakaan heti. Tai sitten mies kieltäytyy seksistä. Ja luultavammin ainoa asia mikä naiselle sopii, on raskaus :D

"En halua painostaa miestä, mutta jätän oman ehkäisyn pois. Pallo on hänellä". Tiedossa siis riitoja, hampaiden kiristystä ja valitusta, kuinka paska mies on kun ei halua lasta. Hahahaha.

No mun mielestä on vähän outoa sanoa että "jätän ehkäisyn miehelle". Ei sillä että sun olisi pakko pillereitä syödä jos et niitä halua syödä, mutta käsitin että sä jätät ne pois vaan siksi että tulisit raskaaksi. Kyllä se ehkäisy on mielestäni molempien asia niin kauan kun toinen ei lapsia halua. Fiksumpaa olisi ottaa asia puheeksi miehen kanssa, että haluat lapsia ja olet miettinyt voisitteko jättää ehkäisyn pois sen vuoksi. Eri asia tietysti jos et halua syödä pillereitä sen vuoksi että niistä on sulle jonkinlaista haittaa, sivuvaikutuksia.

Olen miehelle puhunut pillerien lopettamisesta ja olemme jo aiemmin sopineetkin asiasta, eli että kun lopetan käytämme (jos mies ei vielä valmis) kondomia. Tämä oli miehelle ok. Ja nyt on tullut se hetki, että haluan pillereistä luopua.

Ei näköjään kannattaisi netissä aloittaa mitään keskusteluja kun teksteistä saa niin väärän kuvan. Hyvä että edes joku ymmärtää mitä yritän kirjoittaa.
Ja teille, joiden mielestä tälläinen suunnittelu on jotenkin väärin, niin onnea vaan että olette suhteessa jossa kaikki suunnitelmat osuvat yksiin. Aina niin ei ole :p

[QUOTE="aloittaja";22852573]Olen miehelle puhunut pillerien lopettamisesta ja olemme jo aiemmin sopineetkin asiasta, eli että kun lopetan käytämme (jos mies ei vielä valmis) kondomia. Tämä oli miehelle ok. Ja nyt on tullut se hetki, että haluan pillereistä luopua.

Ei näköjään kannattaisi netissä aloittaa mitään keskusteluja kun teksteistä saa niin väärän kuvan. Hyvä että edes joku ymmärtää mitä yritän kirjoittaa.
Ja teille, joiden mielestä tälläinen suunnittelu on jotenkin väärin, niin onnea vaan että olette suhteessa jossa kaikki suunnitelmat osuvat yksiin. Aina niin ei ole :p[/QUOTE]

No mikäs ongelma siinä sitten on? mies ei ole valmis ja sinä et halua syödä pillereitä joten siirrytte kortsuihin. Pointti on että se tuskin saa miestä haluamaan lasta yhtään sen enempää vaikka sä pilsut jätät.

Omasta kokemuksesta voin ainakin sanoa että tuo on silti ihan hyvä tapa "huomaamatta" sysätä miestä siihen suuntaan että se alkaa ajatella lapsen hankkimista. Joskus tulee se kerta kun kumit jää käyttämättä, ja se kerta vaikkei lasta saisikaan alulle, saa ehkä miehen päässä ajatukset liikkeelle. Meilä ainakin tuo sellaisella kerralla vähän hätkähti ja oli sitten päässään pohtinut ja asennoitunut että "tulee jos on tullaksee, olen valmis". Ei tullut raskautta, ja kortsut on käytössä edelleen, mutta hieman eri sävyyn ollaan vauvahommista puhuttu ja ehkä se loppupeleissä vaikutti siihen että lapsia tullaan tekemään kuukausia, jos ei vuosia aiemmin kuin mikä olisi ollut aikataulu jos oisin jatkanut pillereiden popsimista ja jäänyt odottamaan kun tuo ilmaisee kuumeilua.

Yhteistyössä