Tunisia vai Egypti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Lasten kanssa olis ens kesänä tarkotus lähteä reissuun ja oon päätynyt egyptiin tai tunisiaan.
Oon luultavasti menossa kolmistaan 4v ja 12v poikien kanssa, miestä ei mukaan taida saada suostuteltua. Onkos kellään kokemusta näistä paikoista? All inclusive-hotelliin mennään, jos sopiva löytyy.

Tunisiassa oon käynyt ja se oli ihana paikka!! Hotelli oli meillä Hastrubal thalassa ja paikan nimi oli Port el kantaoui (miten lie kirjotetaan :D) se on pieni satama lähellä Soussea, hotlalta lyhyt polku rantsuun, joka on siisti. Ruoat oli erinomaset, lapsetkin tykkäs! ( 10 ja 12v) Ja hotellista lähetettiin vielä seuraavaksi jouluksi joulukortti :D Aika lähellä oli myös italialainen jätskibaari, jossa oli ihania jäätelöitä. Ja Soussessa käytiin opastetulla kierroksella siellä basaareissa, sinne kannattaa lähteä taksilla :) Tarkotus olisi lähteä uudestaan!

Tunisiassa olen käynyt enkä menisi uudelleen. Miehen kanssa oltiin kahdestaan ja siltikin miehet siellä huuteli perään ja oli todella ällöttäviä. Lisäksi se pakkokauppaaminen!! :/ Missään saanut mitään rauhassa katella eikä rauhassa olla missään kun kokoajan jollain oli jotain myydä ja se oli ahdistavaa.
Liikkeissäkin huijattiin ja pyydeltiin uskomattomia hintoja ties mistä.

Olen ollut Tunisiassa kesällä. Lämpöä riittää varmaan + 50 astetta. Miehet huutelee perään ja vatsatauti tulee kuten Egyptissäkin. Kannattaa mennä muualle. Kreikka on lapsiperheelle varmaan paras vaihtoehto.

Olen ollut Tunisiassa kesällä. Lämpöä riittää varmaan + 50 astetta. Miehet huutelee perään ja vatsatauti tulee kuten Egyptissäkin. Kannattaa mennä muualle. Kreikka on lapsiperheelle varmaan paras vaihtoehto.

Mä (eikä kukaan muukaan meidän 8 hengen porukasta) ole saanut vatsatautia kummassakaan maassa, eikä nipoiltu mitään kunhan käytettiin vähän järkeä että mitä kannattaa suuhunsa laittaa.
Jos miettii Tunisian ja Egyptin välillä niin taitaa hakea vähän erilaista lomakohdetta kuin Kreikka (missä ei siinäkään varmasti mitään vikaa ole) =)

[QUOTE="vieras";22846858]Tunisiassa olen käynyt enkä menisi uudelleen. Miehen kanssa oltiin kahdestaan ja siltikin miehet siellä huuteli perään ja oli todella ällöttäviä. Lisäksi se pakkokauppaaminen!! :/ Missään saanut mitään rauhassa katella eikä rauhassa olla missään kun kokoajan jollain oli jotain myydä ja se oli ahdistavaa.
Liikkeissäkin huijattiin ja pyydeltiin uskomattomia hintoja ties mistä.[/QUOTE]

Samanlaista se on Egyptissäkin. Itse olen käynyt molemmissa paikoissa ja Egyptiin en uudestaan lähtisi. Tunisiaan voisin mennä lastenkin kanssa, vaikutti turvallisemmalta...

Mä (eikä kukaan muukaan meidän 8 hengen porukasta) ole saanut vatsatautia kummassakaan maassa, eikä nipoiltu mitään kunhan käytettiin vähän järkeä että mitä kannattaa suuhunsa laittaa.
Jos miettii Tunisian ja Egyptin välillä niin taitaa hakea vähän erilaista lomakohdetta kuin Kreikka (missä ei siinäkään varmasti mitään vikaa ole) =)

Ollaan isomman pojan kanssa turkissa, italiassa, espanjassa, kreikassa ja bulgariassa ja nyt haluisin vähän erilaisempaan paikkaan. Tarkotus olis tosiaan mennä all inclusive hotelliin, sieltä ei vissiin niin helposti saa vatsatautia, kun jos käy omin päiten syömässä jossain ravintoloissa. Oon ehkä vähän enempi egyptiin kallellaan, pojat haluis sellaseen hotelliin missä olis vesipuisto ja niitä ainakin tjäreborilla enemmän egyptissä.
Onko sellanen 1500e aikuiselta ja kahdelta lapselta kallis hinta mielestänne neljän tähten hotelliin, jossa tosiaan olis toi all inclusiven ja lisäks vesipuisto muksuille?

Ihana maa siis tunisia.Ei miehet huutele perään niinku turkissa.se on normaalia,on tyytyväisiä turisteihin.iloisia ihmisiä ja todella ystävällisiä.kannatan sinne menoa.itsekin olemme menossa tunisiaa lasten 16,15,13 ja 4v kanssa.Vatsatautia ei tule,jos osaa olla tarkka ruuan suhteen kuten täytyy olla muissakin kaukaisissa maissa.Hyvää matkaa.

Me ollaan kaksi kertaa oltu Egyptissä lasten kanssa ja taas lähdössä. Terveenä aina pysytty. Hotellin tasoon varmaan molemmissa maissa kannattaa panostaa. Kaupustelijoista emme välitä niin basaareilla emme käy. Egyptin lomakohteissa on jo todella paljon länsimaisia kauppakeskuskia, joissa saa ihan rauhassa shoppailla, jos siitä tykkää. Kesällä en Egyptiin lähde..liian kuuma.

Ei ainakaan tällä hetkellä eikä lähiaikoinakaan kannata lähteä Tunisiaan. Siellä on poikkeustila ja Suomen ulkoministeriö on kehoittanut olemaan matkustamasta sinne.

Joo käytiin noin vuos sitte tunisiassa, täytyy sanoa että kokemus oli ihan perseestä ! Joka ikinen rättipää kusettaa siellä ! Taksiin mentäessä kannattaa sopia hinta etukäteen ja mihin on matkalla, koska yhtäkkiä 1 denari vaihtuukin 10 denariin. Alkoholia sieltä ei saa melkee mistää jos haluutte dokaa siellä ni ostakaa lentokentältä ennenku meette hotelliin, toisaalta alkoholia ei hirveesti myydä mut sit vastaan tulee huumekauppiaat kävelee ohi ja sanoo "Kokaine heroine ketamin marijuana" ja sit jos katot yhtää niihin päin ni sit ne kävelee sut kiinni ja kyselee uudestaa. että tämmönen maa se tunisia on.

Ihana maa siis tunisia.Ei miehet huutele perään niinku turkissa.se on normaalia,on tyytyväisiä turisteihin.iloisia ihmisiä ja todella ystävällisiä.kannatan sinne menoa.itsekin olemme menossa tunisiaa lasten 16,15,13 ja 4v kanssa.Vatsatautia ei tule,jos osaa olla tarkka ruuan suhteen kuten täytyy olla muissakin kaukaisissa maissa.Hyvää matkaa.

Sä taidatkin olla sellanen ihminen joka ei pienestä hymystä kusetusta erota :D ja todellakin huutelee miehet perään, iloisia ihmisiä varmaa ihan sen takia että pystyy kusettamaan rahat mammeleilta jotka ei erota kusettajaa hymypojasta. Vatsa tauti iski välittömästi heti ekana päivänä vaikka mitään erikoista ei syötykkää. EN SUOSITTELE TUNISIAA KENELLEKKÄÄN varsinkaan lapsiperheille.

myydäänkö sinne ees kesällä matkja? eikö ne oo ns talvilomakohteita? ite en lähtis saharan autiomaahan kesällä. varsinkun naapurimaassa libyassa on sotatila ja pakolaisia tulvii ka ainaki tunisian rajoille

Egyptiin. Tunisiasta ei ole kokemusta, eikä Egyptistä, mutta Egypti tuntuu houkuttelevammalta. Upeaa historiaa ja täysin kotioloista poikkeava kokemus varmasti. Niilin risteily voisi olla upea.

Yhteistyössä