Paljonko ottaisit rahaa jos hoitaisit toisen lasta 9päivää+yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupeltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en kyllä pyytäis ku max 100e ruuasta. Jos nyt tolle lapselle menisi 1 ltr maitoa päivässä niin ei se tekisi vielä kuin 20e, plus sitten tietty mahdolliset jugurtit sun muut...Ei nyt ihan kauheasti mene rahaa. Mulla oli kaverin kouluikäiset lapset hoidossa 2 viikkoa, en pyytänyt kuin sen verran ett saivat bussiliput ja kännykkään saldoa, ruuista en pyytänyt mitään.

Musta kohtuullista on ainakin 200 e, eikä 300 ei musta liikaa. 300 ei ole kuin vajaa 35 e/vuorokausi. 200 = 22,2 vrk. 25 e/vrk = 225 e. Sun kannattaa määritellä mikä on vuorokausihintasi nyt ja jatkossa.

Mitä jos sattuu jotain, tarvii lääkärin hoitoa, lääkettä tms.? Muista pyytää kela-kortti.

Älä vieroita vielä pullosta, jollain seuraavalla kerralla sitten. Ja selitä omallesi, että x tarvii sitä nyt, kun ikävöi äitiä ja isää.

Minä kehtaisin kyllä kieltäytyä. Ja perustelisin sen lapsen edulla: onko lapsen etu parkua 9 vrk vanhempiensa perään? Ei ole! Ei ole myöskään kummin velvollisuus olla ikävöivän lapsen hoitajana noin pitkää aikaa, kun on lisäksi omiakin hoidettavia.

Hoitakoot parisuhdettaan joku viikonloppu, 1-2 yötä on tuonikäiselle lapselle vielä inhimillinen aika, 9 vrk on jo oikeasti liikaa. Tai odottakoon kunnes lapsi on isompi ja reippaampi yövierailujen suhteen. Ja kyllä, kehtaisin sanoa asian ihan kummilapsen vanhemmillekin. Jos he eivät sitä kerran itse ymmärrä.

Täysi peesi. Mä en ottaisi edes kummilastani hoitoon (ja vaikka olisin lapseton) 9 vrk:n ajaksi, sillä tuollainen on vanhemmilta todella järkyttävän itsekästä käytöstä. Kuka ajattelee lapsen parasta? Yrittäisin kaikin mahdollisin tavoin saada vanhempia järkiinsä. Jos matkalle täytyy päästä, niin 2,5-vuotiaan kanssa on jo mukava matkustaa. Ja jos ihan välttämättä pitää päästä kaksistaan, niin sitten kyseeseen tulevat esim. kylpylälomat tai risteilyt, max 1-2 yötä poissa.

40€/päivä on vielä kohtuullinen.
jos pystyy lähtemään ulkomaille, pystyy varmasti tuon summan maksamaan lapsen hoidosta.

Sääliks käy poikaa, saman ikäinen kuin meidän tytsy :.(
(jota yritettiin totuttaa 2 yön kyläilyyn että oltais menty kahdestaan laivalle vuosipäivän kunniaksi, hemmotteluun. mutta reissu peruuntui kun piti hakee tyttö seuraavana iltana kotiin kun ei millään rauhottunu anoppilassa.. matkataan mielummin sitten kun lapsi on valmis siihen :) )

150€ ehkä. Ruuista tulee jo useampi kymppi.

Todellisuudessa tuskin ottaisin pientä lasta noin pitkäksi aikaa. Meillä on ollut 6-7-vuotiaita hoidossa päivisin, heistä olen ottanu vain ruokakulut. Se on niin eri asia, tulee samalla kertaa kaveriseuraa omalle lapselle, pääsee helpommalla kuin normaalisti.

Pyydä että tuovat paljon tuttuja tavaroita kotoa ja vaikka valokuvia vanhemmista. Pitkä aika, en pystyisi itse jättämään. Olin pienenä mummin luona hoidossa samanlaisia aikoja ja ikävä oli raastava vaikka mummi tosi läheinen ihminen.

ap: määrittele jo tässä vaiheessa vuorokausihintasi, sisältäen ruokakulut. ei ole ollenkaan kohtuutonta pyytää 50€/vrk sis. ruoat, tuntihinnaksi jää pari euroa. on helpompi sopia kiinteä vuorokausihinta, jos perhe jatkossakin lomailee ilman lapsia.

ja vaikka tässä ei sitä kysyttykään, mielestäni tuon ikäistä lasta ei pitäisi ikinä jättää kuin pakosta noin pitkäksi aikaa hoitoon. ymmärtäisin jos äiti olisi synnyttämässä, sairaalassa ym. mutta lomailua en ymmärrä. 2 yön viikonloppuloman pitäisi riittää, tai sitten vanhemmat voisivat palkata lastenhoitajan mukaan reissuun jos niin pitkiä lomia haluavat tehdä.

meillä myös 1 lapsi, ja aina lomaillaan koko perheen voimin. lapsi on tottunut jo pienestä pitäen matkusteluun. ekan kerran lapsi oli mummulassa yökylässä 3-vuotiaana OMASTA tahdostaan. 5-vuotiaana oli 2 yötä mummulla, kun kävimme miehen kanssa risteilyllä, eikä lapsi halunnut mukaan. oli mieluummin mummilla sen ajan :)

[QUOTE="vieras";22833541]Taidan olla huono äiti, kun ymmärrän jos vanhemmat haluaa käydä kahdestaan lomalla, itsekkin haluan. [/QUOTE]

Joo, mutta miksi noin pitkäksi aikaa, noin pieni? Kai sitä pärjäis vaiks viikonlopulla pari kertaa vuodessa esim siihen että lapsi on vaikka viiden ettei tartte taaperoo yli viikoksi jättää??? Aika kovapäiset vanhemmat että pystyy jättään itkuisen ja ikävöivän lapsen noin kauaksi aikaa ja ihan itsekkäistä syistä ei pakosta...

[QUOTE="näin meillä";22834328]Pitkä aika olla hoidossa, mutta jos ottaisin, en ottaisi rahaa. Eihän tuon ikäinen vielä niin paljoa syö, aina on sen verran ylimääräistä ruokaa. Noloa alkaa laskemaan tuon ikäisen syömisiä ja arvioimaan hintaa sille.[/QUOTE]

En minäkään ottaisi rahaa, tietenkään.
Läheisimpien ystävieni lapset on saaneet olla meillä hoidossa aina niin paljon kun on ollut tarvetta.
Kamalaa, miten ihmiset hinnoittelee lapsen hoidon :O.

Itse en jättäisi niin pientä niin pitkäksi aikaa hoitoon, mutta kaikki ei olekaan niinkuin minä.

Pian se lapsi on ap:n luona aina. Jos vanhemmat eivät kestä yhtään arkea yhden pienen kanssa, ja jos ovat jo sanoneet että tarkoitus on tehdä tuosta lapsen vakkari-hoitopaikka. Eikä tietenkään vastavuoroisuusperiaatteella.

No, kukin lupautuu sellaiseen mihin haluaa ja mihin voimavarat riittävät. Toivon, että ap:kin on miettinyt mihin voimavarat riittävät.

[QUOTE="Noo";22834017]50 euroa/vuorokausi, siitä jää tuntipalkkaa vajaa 2 euroa (ruokakulut vähennettynä)

Maksaisihan sekin jos lähtevät lasta Viroon viemään.[/QUOTE]

Jotain tällaista minäkin laskisin hinnaksi. Päivähoitopaikka maksaa noin 20euora päivä. Sulla olisi myös illat ja yöt ja ruokakulut päälle.

Eikö ne vanhemmat tosiaan ole tarjoamassa sulle mitään, että sun pitää itse pyytää jotain?
A) mä en ottaisi noin pitkäksi aikaa hoitoon, olkoon veljenlapsi tai mikä vaan mut 9vrk on liikaa pyydetty
B) Mua ei naurattais jos näkisin tilanteen niin et tän jälkeen te ootte aina se varahoitopaikka mihin lapsi laitetaan kun vanhemmat haluaa reissata kahdestaan
C) Mä en haluaisi olla pyytämässä itse korvauksia vaan odottaisin että jos mulle tarjottais lasta hoidettavaksi 9vuorokaudeks niin oltais myöskin korvaamassa se rahallisesti niin että tuntuu
D) En ymmärrä miten vanhemmat haluavat jättää lapsen (joka ei selvästikään siihen ole valmis!) noin pitkäksi aikaa hoitoon, -mä pystyisin omalle veljelleni kertomaan ajatukseni suoraan ja vetoamaan tähän syyhyn kertoessani miksi en ainakaan jatkossa enää ole se jonka luo tuodaan lapsi hoitoon pidemmäksi aikaa jos tän yhden kerran saisivat mut siihen taipumaan

[QUOTE="remppa";22836330]Eikö ne vanhemmat tosiaan ole tarjoamassa sulle mitään, että sun pitää itse pyytää jotain?
A) mä en ottaisi noin pitkäksi aikaa hoitoon, olkoon veljenlapsi tai mikä vaan mut 9vrk on liikaa pyydetty
B) Mua ei naurattais jos näkisin tilanteen niin et tän jälkeen te ootte aina se varahoitopaikka mihin lapsi laitetaan kun vanhemmat haluaa reissata kahdestaan
C) Mä en haluaisi olla pyytämässä itse korvauksia vaan odottaisin että jos mulle tarjottais lasta hoidettavaksi 9vuorokaudeks niin oltais myöskin korvaamassa se rahallisesti niin että tuntuu
D) En ymmärrä miten vanhemmat haluavat jättää lapsen (joka ei selvästikään siihen ole valmis!) noin pitkäksi aikaa hoitoon, -mä pystyisin omalle veljelleni kertomaan ajatukseni suoraan ja vetoamaan tähän syyhyn kertoessani miksi en ainakaan jatkossa enää ole se jonka luo tuodaan lapsi hoitoon pidemmäksi aikaa jos tän yhden kerran saisivat mut siihen taipumaan[/QUOTE]

siis kun niillä nyt on sitä rahaa, niin sanoi että hinnoittele mikä on mielestäs sopiva summa.
eivät elä todellakaan kädestä suuhun periaatteella, eivätkä ole joutuneet säästämään euroakaan tohon matkaan.

ja lapsi voi jatkossakin tulla meille kun meille sopii, eli ei ne sitä voi meille milloin tahansa lykätä, meil on omiakin menoja aika paljon ja oon enään jotain puoltoist vuotta kotona ja sit meen opiskelemaan lisää kun kolmonen on hoitoikäinen. niin eihän tietenkään sit enää voi tuoda sitä meille pitkiks ajoiks milloin tahansa, ehkä kerran vuodessa jos sattuu niiden matka sillei et meil ei tosiaan ole mitään silloin. mut siis nyt tän ajan ku kotona omia hoidan niin kyl se mun puolesta meille voi tulla, ei siitä niin paljo ylimäärästä vaivaa ole, sitten enään kun tottuu siihen et on meillä hoidossa.. siihen asti pyydän korvausta, koska mä en tykkää heräillä öisin. eriasia oman vauvan kanssa, joka yöllä herätessään tarvitsee mua tai maitoa, kun se et vieras laps joka tarvii omaa äitiä, jota mä en pysty tarjoamaan..
se on se syy, minkä takia tästä jotain korvausta haluan.

ja siis mulla ajatuksena on se, et musta on kiva saada viettää aikaa kummipojan kanssa, sitten kun se on siihen valmis, nyt se on enemmänkin taakka jos koko aika menee siihen et en voi tehdä muuta kun lohduttaa sitä kun se kaipaa äitiä. :< eli sit ku on isompi niin en kyllä vaadi enää mitään korvausta vaan luultavasti pyydän itse et hän voi tulla meille. meidän lapset on melkein samanikäset. siis mun isompi ja se.

ja tiettykin jos mulla on sit hankalaa ku kolmas laps syntyy niin tottakai sanon et ettei voi nyt tuoda kun mä en jaksa. mut tällähetkellä mulla ei ole mitään sellasta tunnetta, ettenkö jaksais sitä hoitaa. ainoa mikä mietityttää on ne yöt kun just saanu omat niin etteivät herää öisin.. ja tietenkin kun ylimäärästä rahaa ei ole ja se juo sitä maitoa kuitenkin paljon. niin ei niistä ruuistakaan niin tarvi maksaa, ei se meinaan syö paljon mitään. tosin ku mun lapset, jotka syö samanverran ku minä. niil on isänsä aineenvaihdunta ja ovat silti ihan laihoja. esikoinen oli painoseurannassakin ku liian laiha, vaikka syö ku hevonen.. mut kuitenkin, sei syö paljoa mut se maito mitä sit menee niin ainakin siihen haluan sen parikymppiä..
äsh. hankalaa hinnotella tällasta.

Itse olin koti-ikävöivä lapsi ja 7-vuotiaana jouduin leirille viikoksi jossa itkin lähes kokoajan koti-ikävää. Näin leiristä painajaisia vielä vuosia sen jälkeen. En ymmärrä miksei lasta olla voitu pienestä pitäen opettaa yökyläilemään, lisäksi kyllä siihen suhteen hoitamiseen riittää vähempikin aika kuin 9 päivää. Suututtaa lapsen puolesta.

siis lapsi on ollu ennenkin viikon hoidossa. ja oli kuulema ekojen öiden jälkeen lopettanut itkemisen ja ollut ihan nätisti ja nukkunut ihan ooko.

mut siitä on reilusti yli vuosi aikaa. lapsi oli silloin 8kk ikäinen.. siitä ei siis paljoa ole apua.

minä olin kans koti-ikävöivä lapsi ain silloin jos paikka oli sellainen mis ei ollut turvallinen olo, eli jos sielä aikuiset ryyppäsivät. kotona kun ei koskaan kukaan juonut.
leireillä ja muilla meni ihan hyvin ja sukulaisilla olin kans viikon pätkiä ja joskus kaksikin viikkoa hoitamassa pienempiä serkkuja jne.. ja vieläkin mulla on välillä koti-ikävä, mut yleensä se nykyään kohdistuu mieheen, eli mulla on kaamee ikävä miestä jos olen eripaikassa. koska mulla on epäturvallinen olo ilman mun miestä jos olen jossain pidemmällä.

Liian pitkä aika noin pienelle. Olisi parempi kieltäytyä, jos vanhemmat eivät itse ymmärrä lapsensa parasta. Ainakaan rahan takia en suostuisi, vaikka olisin kuinka rahapulassa.

ja siis en ole valittanut, tai sei ole ollut ainakaan se tarkoitus, ainoastaan miettinyt sitä korvaust kun ite kysyivät et mitä haluun korvaukseks ja et mun pitää se päättää. niin ei ole kokemusta tällaisesta aiemmin. sehän tässä oli se kysymys. korvausta haluan siis sen takia tästä tulevasta vierailusta koska sitä ruokaa menee ja nyt on heikko rahatilanne ja toiseks jos lapsi valvottaa yöt mua. muuten kaikki oko. ei mua haittaa jos meillä on vieraita. :D

En todellakaaan ottaisi senttiäkään rahaa kummilapsen ruokailusta. Ois musta hyvin törkeää pyytää ruokarahaa. Korvaukseksi sanoisin jotain "meidänkin lapset tulee sitten joskus teille" tms. Ja tietenkin olettaisin hyvät tuliaiset matkalta ja kukkapaketin. :)

Ruokaraha ois ok, jos ootte jo muutenkin jotain sossuelättejä.

no se vähän riippuu, ehkä tosissaan ruokarahat ottaisin ja mahdollisesti extraa jos suunnitelmissa olis tehdä jotain erikoista retkeä jne.
mie en ole ikinä mitään maksanut hoidosta, tosin lapsi on ollut pidemmät putket mun äidillä joten ehkä joku 100€ olis kohtuu summa?

[QUOTE="näin meillä";22834328]Pitkä aika olla hoidossa, mutta jos ottaisin, en ottaisi rahaa. Eihän tuon ikäinen vielä niin paljoa syö, aina on sen verran ylimääräistä ruokaa. Noloa alkaa laskemaan tuon ikäisen syömisiä ja arvioimaan hintaa sille.[/QUOTE]

Samaa mieltä, jos olisin hoitoon luvannut ottaa, niin vaivanpalkkaa en ottaisi, vaivanhan on tiennyt jo luvatessaan. Ja ruuat tuon ikäiselle maksaa kyllä niin vähän, että minusta olisi turhaa ruveta sitä laskimella laskemaan.

Vinkkaa vaikka vaan, että apu toisinkin päin kelpaa, ties vaikka joskus itsekin apua tarvitsisit.

Toinen juttu on sitten se, jos olisin sen hoidettavan vanhemmat, en kyllä kehtaisi ilmaiseksi hoidattaa, vaan hankkisin reissusta jonkun kunnon tuliaisen! Ei mitään normi t-paitaa, vaan jonkun ihan kunnollisen jutun, josta tietäisin saajan tykkäävän.

Uusimmat

Yhteistyössä