Relaatiot 19!! :)

• Viestiketjun aloittaja relaatio
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Eva";22830194]ja unohtu edellisestä viestistä että puuttuisi 4 sanaa tällä hetkellä, eli nuo 3 johon pyysin vinkkiä ja sitten 1 sana joka vissiin on vielä piilossa..

nämä 3 viimestä sanaa on vaikeita,kun ei löydy mtn kautta :

Kirjailija:
kirjailija 5+7 (vasen alaviisto) Kirjoitti ilmeisesti tuon toisen puuttuvan (alla)
karkki 6+11 Kari karkinhimo

Uskonto:
uskonto 11 (ylös) uskonnollinen liike antiikin Kreikassa
[/QUOTE]

Tässä

Doddih, löytyhän se kirjaki viimein!

Kiitos kaikille ihan mielettömästi vinkeistä ja tekijälle hyvästä relaatiosta! Vaikka jotkut sanat oli vähän liian työn ja tuskan takana, tykkäsin tästä rellusta tosi paljon kun sanat todellakin yhdistyivät moninkertaisesti toisiinsa eikä ollu pelkkiä "yksinkertaisia" ketjuja. :) Ruutujen nopeasta aukomisesta myös plussaa!

[QUOTE="vieras";22831087]Täydempi Talo

Uskontoruudun vinkki tuli pari viestiä taaksepäin[/QUOTE]
:flower:

Valmista tuli, viimeinkin. Tää relaatio vaati paljon wikiä, googlea, pikkupränttien lukemista, apua muilta ja vähemmän oivaltamista ja sellasta vapaata assosiaatiota, joista ite enemmän tykkään - tai ehkä vaan omat intressit ei ihan kohdanneet laatijan kanssa. :) Kiitos joka tapauksessa laatijalle sekä kaikille avusta ja ratkontaseurasta, palaamme pian 20. relaation merkeissä!

"Noora"
Vielä jäi :

Patsas:
Havis amandat
Willend.. 12

Veikkaus:
Sleepy 8 6 -> Tais olla tämäki biisi -> tätä en löydä

Ase:
So..kir... 8 -> Kuuluisa SoKir, intiaanit käyttää -> eiku se, mikä menee aseeseen

1970
7 6 -> Lasten tv-ohjelma, tyypillä oli mm. robotti joka oli rakastunut häneen -> tasta ei mitään hajua, kun oon niin nuori :)
4 6 -> Jäniksestä kertoka kirjasarja -> nyt jumis tohon pulmaan
afro 9 -> Päässä on tämmönen -> tähän se limu

Eurooppa
Maked.... 15 -> Kun tää ano jäsenyyttä ni tää vois vaikka olla se "paperi" minkä se täytti -> jäsenmaahakemus ei osu kohilleen :/

Puutarha 5
Uskonto 12

Auttaisko joku?

Raymond
[QUOTE="Noora";22830856]Näitä etsin vieläkin
Vielä jäi :

Patsas:
Havis amandat 5+6 on tuolla toisesa ympäröivässä kaupungissa (ei Helsinki) järjestettävä kauneuskilpailu, toiseen 5+6 vaihtuu 1. sana valtioksi
Willend.. 12 Lisäät sen lopun toisesta suunnasta tulevaan sanaan

Veikkaus:
Sleepy 8 6 -> Tais olla tämäki biisi -> tätä en löydä LÖytyy TAkaisin KArjalaan-levyltä

Ase:
So..kir... 8 -> Kuuluisa SoKir, intiaanit käyttää -> eiku se, mikä menee aseeseen

"Sanalla on tarkoitettu toisaalta sotakirvestä, toisaalta vesakon raivaamiseen taikka suon tai ojan leikkaamiseen käytettyä kirvestä"

1970
7 6 -> Lasten tv-ohjelma, tyypillä oli mm. robotti joka oli rakastunut häneen -> tasta ei mitään hajua, kun oon niin nuori :)
4 6 -> Jäniksestä kertoka kirjasarja -> nyt jumis tohon pulmaan
afro 9 -> Päässä on tämmönen -> tähän se limu

Eurooppa
Maked.... 15 -> Kun tää ano jäsenyyttä ni tää vois vaikka olla se "paperi" minkä se täytti -> jäsenmaahakemus ei osu kohilleen :/

Tuo sana joka jota yriti on jo lähes oikein, vaihdat vain maan tilalle edeltävään sanaan sopivan päätteen
Puutarha 5
[/QUOTE]

Tuossa parit vinkit sellaisiin jotka osaisn tuosta vana sanoa kertomatt suoraan.

se ois sitte siinä
Pelin läpäisy:
1183 / 1183 (100.0%)

Vihjeet: 5 / 5
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
1 / 695

ja pääsee pitkästä aikaa ihmisten aikoihin nukkumaankin :D

kiitos tosiaan laatijalle tästä, vähän olin turhan paljon minunkin mielestäni googlea vaativaa hommaa - tosi vähän pystyi omilla tiedoilla tekemään - siiitäkin huolimatta että esim. Junnun biiseistä moni tuli ihan ulkomuistista, mutta ne sitten olikin aikalailla ainoat :D

ainoa varsinainen kritiikkini kuitenkin on kirjoitusvirheet ja väärät jutut.. siis nimiä jotka oli nettikirjastossa, wikissä ja googlen antamilla sivuilla (esim. kirjat) oli kirjoitettu yhteen vaikka ne oli oikeasti erikseen ja erikseen vaikka oli oikeasti yhteen ja sitten mua ikuisesti ketuttaa se ruokaruudun kookokseen liittyvä juttu näin ikusena kieliopin pilkunviilaajana mun malto on perusmuoto joka taipuu mallon, maltoa, maltoon, maltona jne. ja sitten tuolla oli väärin se :D

Tekijä
Doddih, löytyhän se kirjaki viimein!

Kiitos kaikille ihan mielettömästi vinkeistä ja tekijälle hyvästä relaatiosta! Vaikka jotkut sanat oli vähän liian työn ja tuskan takana, tykkäsin tästä rellusta tosi paljon kun sanat todellakin yhdistyivät moninkertaisesti toisiinsa eikä ollu pelkkiä "yksinkertaisia" ketjuja. :) Ruutujen nopeasta aukomisesta myös plussaa!
Tarkoitus oli, että "turhia sanoja" olisi mahdollisimman vähän, ja että suhteellisen helposti pääsisi eteenpäin. Toki muutamia vaikeampiakin piti joukkoon laittaa, ettei ihan hetkessä ratkota :D
Eli ihan hyvin onnistuttu :)

Virheitä oli turhan paljon, pahoittelut niistä! Ja kiitokset palautteesta :)

Jätän vihjeiden antamisen muille, kun tuntuu vähän hölmölle vihjailla omassa rellussa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22831059]Totaalinen jumi Veikkaus ruudun tippa...toim... 5 ylös menevän kanssa. Varmaan joku tosi helppo, mitä en vaan tajua.[/QUOTE]

Auttakaa joku, että pääsisi eteenpäin :wave:

"Noora"
Mul on viä 24 sanaa maaliin. Niistä suurin osa on viä ärsyttäviä, joita oon yrittäny jo monta kertaa, äh.

1970:
7 6 lastenohjelma
siitä se 14
afro ja limu
sitikka ja pääsana

uskonto 12
puut.... 5

steen 1 3+5
steen1 12

pilvenpiirtäjä 6 8
obeliski 6 (oon lukenu vihjeet, mut en pöljänä löydä.... :/ )

porsas 12

kota mak.... 6
aur.... 4
ku........ ti. 12

sauna 8
ru... 7
saksa 13

Yhteistyössä