Kuinka moni täällä on koulukiusattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minua kiusattiin ala-asteen 3lk jonkin verran, pientähän se oli, lähinnä tyttöjen tyyliin ulos leikeistä jättämistä, jengiytymistä. Ei mitenkään systemaattista. 5lk kiusaaminen sai tummemman sävyn, huudettiin äpärää (minulla oli isäpuoli) ja töniskeltiinkin. 6lk kiusaaminen hieman lieveni, mutta 7-8lk oli aika kauheaa aikaa.. 9lk aloin seurustella pojan kanssa joka oli ns. cool, jolloin kiusaaminen loppui ja tajusin olevani ihan ok tyyppi - tuolloin tapahtui myös muodonmuutos rumasta ankanpojasta joutseneksi. Lukio oli sitten aikuisten ihmisten paikka, siellä ei kiusattu ketään.

Olisin voinut olla, jos musta olisi saatu sellainen ote. Jotain sinnepäin -yritystä oli joiltain tahoilta.
Kyllähän mä aloin oirehtia kaikenlaista yläasteelta alkaen, mutta on niin paljon kovempiakin kohtaloita, että en menis sanomaan olleeni mikään systemaattisen kiusaamisen uhri.

Viimeksi muokattu:
minä olin yläasteella..kyllähän se pahalta tuntui, mut selvisin ja se vahvisti mua tietyllä tavalla.
tosin nyt oman lapsen myötä oon huomannut et ei se kiusaaminen silloin niin pahaa ollutkaan, mut sattui se silti.

Kiusattu kouluissa ja jonkinmoista kiusaamista töissäkin.

Ei kai se ikinä muutu ja miksi muuttuisikaan.

Voi miten ikävä ajatus. Mua kiusattiin koko yläaste, lukio olikin sitten ihmisten paikka. Pahin kiusaaja lähti 10 luokalle + amikseen, eikä ketään enää kiinnostanutkaan koko juttu...

Yhdessä työpaikassa oli maailman surkein esimies. Sen toimintaa voisi kutsua kiusaamiseksi myös.

Muualla olen saanut olla ihan normisti porukan mukana, joten turha ajatella, että vika olisi aina kiusatussa.

Voi miten ikävä ajatus. Mua kiusattiin koko yläaste, lukio olikin sitten ihmisten paikka. Pahin kiusaaja lähti 10 luokalle + amikseen, eikä ketään enää kiinnostanutkaan koko juttu...

Yhdessä työpaikassa oli maailman surkein esimies. Sen toimintaa voisi kutsua kiusaamiseksi myös.

Muualla olen saanut olla ihan normisti porukan mukana, joten turha ajatella, että vika olisi aina kiusatussa.

Yhtälailla aikuisena kiusataan niitä jotka ei pyöri sen porukan mukana. Tai ainakin jää kunnolla ulkopuoliseksi.

Yläasteella kiusattiin, tosi julmaa henkistä väkivaltaa. Hankin vanhempia kavereita, joten en ollut yksinäinen, mutta koulussa käynti oli yhtä helvettiä. Jälkeenpäin olen tajunnut, että olin vain yksi monista kiusatuista sillä yläasteella. Kyseisessä koulussa oli huono ilmapiiri ja täysin saamaton rehtori, joka ei puuttunut mihinkään. Pahinta oli se, että kiusaajat olivat olleet ala-asteella parhaita kavereitani. Oli mukava törmätä heihin muutama vuosi sitten ja todeta, että heillä on mennyt elämä päin peetä, kun itse olen pärjännyt hyvin. Lapsellista, tiedän!

yläasteella kolme vuotta. ihan helvettiä. oman luokan pojat sekä pari mua ylemmällä ollutta tyttöä (etenkin, kun olin seiskalla). olin lihava. se riitti syyksi. vieläkin tulee paha mieli, kun en silloin alkuun tajunnut niiden tyttöjen ilkuntaa ja supattelua (siis että johtui minusta ja mun läskeistä). kamalaa aikaa... aivan hirveetä.
(ei asuntolan hoitajan tytärtä kiusattu, vaikka oli yhtä iso kuin minä! se asema :D)
lukiossa helpotti.

Yhteistyössä