Varhennettu äitiyspäiväraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Kun haen äitiyspäivärahan varhennettuna, sen 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa, ni laskenko mä sen alkamisajankohdan ihan vaan nii että lasken päiviä lasketusta takapäin ja hyppään arkipyhien ja sunnuntaitten yli, etten laske niitä siihe 50 päivään mukaan?

On nää niin vaikeita... :attn:

Ok. Mua itteäni harmitti kun aloitin esikoisesta varhennettuna ja sitten se muksu vielä meni 2vkoa yli lasketun, ja vähän siitäkin vielä. Meni ihan hukkaan ne päivät kun sitten ne tietty vähenee sieltä toisesta päästä.

Mut ei kai sielä toisessa päässä ihan tyhjänpäälle jää, vaan saa kotihoidontukea? Vai tuleeko joku katkos tukien tulemiseen?
Kun äitiys- ja vanhempainrahakauden pituus ja saadun rahan määrä on kuitenki sama aloitti sen milloin tahansa...

Mut ei kai sielä toisessa päässä ihan tyhjänpäälle jää, vaan saa kotihoidontukea? Vai tuleeko joku katkos tukien tulemiseen?
Kun äitiys- ja vanhempainrahakauden pituus ja saadun rahan määrä on kuitenki sama aloitti sen milloin tahansa...

Joo, siis ei jää tyhjän päälle mutta mulle se kh-tuki on todella paljon pienempi kuin ä.päiväraha.