Ei kai kukaan enää laita boordia...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Nyt kun on omakotitalomme rakennuksessa sisustusvaihe menossa ja oon kierrellyt kauppoja, niin ihmettelen, että boordeja on edelleen melkoiset valikoimat! Aika so last season jo minusta. En edes lastenhuoneeseen niitä enää laittaisi. Jotenkin hirveen tyylitöntä... Toki jos jollain on boordit mitkä laitettu jo aikoja sitten, niin ok, mutta jos uutta laittaa.

Minä olen sisustusmyyjä. Boordit ovat olleet poissa muutaman vuoden, mutta nyt ne ovat tulossa uudelleen ainakin mallikirjoihin... Yksi uusi kirja vasta tuli, jossa pelkkiä boordeja..! Makuasiahan se on, mutta ainakaan itse en ole niitä vielä paljon myynyt

En edes lastenhuoneeseen niitä enää laittaisi. Jotenkin hirveen tyylitöntä... Toki jos jollain on boordit mitkä laitettu jo aikoja sitten, niin ok, mutta jos uutta laittaa.

Et ENÄÄ laittaisi... Sinä olet siis itsekin syyllistynyt tuohon ympäristörikokseen ja nyt kauhistelet muita, jotka tulevat vähän hitaammin sinun perässäsi:D Minä en ole koskaan ymmärtänyt boordeja, niitä ei meillä ole koskaan ollut eikä tule. Tiedän useampiakin huusholleja, joissa niitä vedellään edelleen seinille, joten ei niistä päästä ikinä...

Eikös boordi ole ollut alunperin tarkoitettu kahden eri tapetin välikohdan peittämiseen eli jos tapetti vaihtuu seinän puolivälissä, siitä tulee siistin näköinen. Se on minusta kaikista hulluimman näköistä, jos boordi vedetään ihan katonrajaan kiinni.

Koita ap koota itsesi vaikka luultavasti järkytyitkin kaupan oh sou lääst siisön kamasta. Minuakin järkyttää miten kansalaiset voivat vielä ajella autoilla jotka on tehty ennen vuotta 2000 ??? JA voitko kuvitella ettei kaikkien ihmisten taloissa ole hissejä vaan niistä löytyy portaat (Siis niitä palikoita joita pitkin kävellään) toiseen kerrokseen. Omassa talossani on älyseinät jotka ovat kuin suuret Ipadit joihin voi vaihtaa värit ja tekstiilit 24/7 päivittyvän muotisivuston avulla etten vahingossakaan ole epämuodikas tai taloni niin (yäk) vanhanaikainen.

p.s Talossani ei ole boordeja. Ärsyttää vain niin pirusti tuollainen "hyi miten joku voi olla noin mauton iik - blondiasenne.

Koita ap koota itsesi vaikka luultavasti järkytyitkin kaupan oh sou lääst siisön kamasta. Minuakin järkyttää miten kansalaiset voivat vielä ajella autoilla jotka on tehty ennen vuotta 2000 ??? JA voitko kuvitella ettei kaikkien ihmisten taloissa ole hissejä vaan niistä löytyy portaat (Siis niitä palikoita joita pitkin kävellään) toiseen kerrokseen. Omassa talossani on älyseinät jotka ovat kuin suuret Ipadit joihin voi vaihtaa värit ja tekstiilit 24/7 päivittyvän muotisivuston avulla etten vahingossakaan ole epämuodikas tai taloni niin (yäk) vanhanaikainen.

p.s Talossani ei ole boordeja. Ärsyttää vain niin pirusti tuollainen "hyi miten joku voi olla noin mauton iik - blondiasenne.

:D Miten joku voi kilahtaa noin pahasti tuosta aloituksesta? Mun mielipide asiasta ja tää oli kai jonkin sortin keskustelupalsta jossa voi mielipiteensä ilmaista, ihan niin kuin sinäkin sen teit. Mä nyt vaan ihmettelen niitä boordeja, ne vaan on niin sairaan hirveitä ja 90-lukumaista. Rauhoitu naikkonen vähän ;)

Boordejakin enemmän ihmettelen sitä, miten jotkut voivat maalata tai tapetoida pojan huoneen seinät tumman tai kirkkaan sinisiksi:O Tuo on minusta hirveä väri ihan missä huoneessa vain, niin synkkä ja ankea. Ja purjeveneboorditkin oli joku onneton vetänyt sinne sinisen huoneen katonrajaan yhdessä sisustusohjelmassa, hui hirvitys!

[QUOTE="aapee";22806379]:D Miten joku voi kilahtaa noin pahasti tuosta aloituksesta? Mun mielipide asiasta ja tää oli kai jonkin sortin keskustelupalsta jossa voi mielipiteensä ilmaista, ihan niin kuin sinäkin sen teit. Mä nyt vaan ihmettelen niitä boordeja, ne vaan on niin sairaan hirveitä ja 90-lukumaista. Rauhoitu naikkonen vähän ;)[/QUOTE]

Ehdin jo rauhoittua. Aloitusviestisi oli vain niin huonosti muotoiltu että oli pakko vähän päästellä höyryjä. Mm. "Mielestäni boordit ovat aika vanhanaikaisia ja ihmettelin miten niitä voi olla vielä kaupoissa niin paljon tarjolla ?" olisi ollut neutraali tapa aloittaa keskustelu. Sinun tapasi aloittaa oli sellainen tikulla silmään taktiikka ja mieleeni syttyi heti Bree Van De Camp- mainen nainen joka asuaa vitivalkoisessa talossa lapset muoviin käärittynä ja valitsee talon sisustukseksi kaikkea kallista/epäkäytännöllistä/tyylikästä ja nauraa ihmisille keillä on kotona kirjavia mattoja ja isoja pehmoisia lökösohvia. Ei toki ole totta (toivottavasti) mutta oli ihan pakko hurvitella kustannuksellasi. Toki mielipiteitä saa olla, itse inhoan ruskeaa ja keltaista väriä mutta en aloita keskustelua kiljaisemalla että "KUKa ihme muka voi käyttää ruskeita tai keltaisia vaatteita ? Ihan kuin olisi kierinyt P ...ssa ja K....ssa kun sellaisiin pukeutuu" Kiitos ja hyvää yötä. Ei muistella pahalla.

En ota kantaa muuten itse asiaan kuin, että trendit vaihtelevat ja makuasioista ei muutenkaan parane kiistellä - vaan miten liittyvät yhteen sanat "mauton", "iik", "blondi" ja "asenne"?
Kuulostaisi kovasti siltä kuin hiusten ja ihon värillä olisi merkitystä kirjoittajan mielestä asenteeseen, mauttomuuteen tai kenties älykkyyteen? Ei kai sentään. Tulkitsin karrikoidun tekstin varmasti väärin ;). Ja ymmärsin kyllä tekstin olennaisen pointin ja olen ydinsisällön osalta samaa mieltä.

[QUOTE="pale";22806433]Boordejakin enemmän ihmettelen sitä, miten jotkut voivat maalata tai tapetoida pojan huoneen seinät tumman tai kirkkaan sinisiksi:O Tuo on minusta hirveä väri ihan missä huoneessa vain, niin synkkä ja ankea. Ja purjeveneboorditkin oli joku onneton vetänyt sinne sinisen huoneen katonrajaan yhdessä sisustusohjelmassa, hui hirvitys![/QUOTE]

hehe:)

mut tuli tosta maalaamisesta mieleen, että mä en ylipäätään ymmärrä miksi ihmiset maalaa niitä seiniä. mun mielestä ne pitää olla valkoiset. mutta se on vain mun mielipide ja mun mielestä jokainen saa tehdä ihan niin kuin itse tahtoo. varsinkin koti on sellainen paikka, joka on mun mielestä tärkeä tehdä juuri sellaiseksi että siellä viihtyy ne ketkä siellä ASUVAT. en ymmärrä, kun jotkut tekevät kodistaan sellaisen että se näyttäisi MUIDEN silmissä hyvältä.

[QUOTE="Blondi";22806458]En ota kantaa muuten itse asiaan kuin, että trendit vaihtelevat ja makuasioista ei muutenkaan parane kiistellä - vaan miten liittyvät yhteen sanat "mauton", "iik", "blondi" ja "asenne"?
Kuulostaisi kovasti siltä kuin hiusten ja ihon värillä olisi merkitystä kirjoittajan mielestä asenteeseen, mauttomuuteen tai kenties älykkyyteen? Ei kai sentään. Tulkitsin karrikoidun tekstin varmasti väärin ;). Ja ymmärsin kyllä tekstin olennaisen pointin ja olen ydinsisällön osalta samaa mieltä.[/QUOTE]

Ihan yleistä stereotypiaa kyllä mielestäni karrikoin, sellaisia tyhjäpäisiä ruskettuneita manikyyri blondeja joita amerikkalaisissa komedioissa mm. voi nähdä. Sillä logiikalla nuo neljä sanaakin toisiinsa sidostin. Kirjoitin ilmeisesti huonosti jos ymmärsit että ihon tai hiustenvärillä on yhteys älykkyyteen ??? Mitä ihmettä. Ei ollut tarkoitus vaaleita ihmisiä loukata, mutta en sitä ajatellut kun satun itse olemaan vaalea että joku siitä pahaa ajattelisi. Kai olet joskus lukenut lehdestä blondivitsejä tai katsellut televisiota ? Halusin vain kärjistäen tuoda mielipiteeni ilmi siitä että vaikka joku on omasta mielestä "so last season" ei sitä tarvitse niin tahdittomasti ilmoittaa.

Ehdin jo rauhoittua. Aloitusviestisi oli vain niin huonosti muotoiltu että oli pakko vähän päästellä höyryjä. Mm. "Mielestäni boordit ovat aika vanhanaikaisia ja ihmettelin miten niitä voi olla vielä kaupoissa niin paljon tarjolla ?" olisi ollut neutraali tapa aloittaa keskustelu. Sinun tapasi aloittaa oli sellainen tikulla silmään taktiikka ja mieleeni syttyi heti Bree Van De Camp- mainen nainen joka asuaa vitivalkoisessa talossa lapset muoviin käärittynä ja valitsee talon sisustukseksi kaikkea kallista/epäkäytännöllistä/tyylikästä ja nauraa ihmisille keillä on kotona kirjavia mattoja ja isoja pehmoisia lökösohvia. Ei toki ole totta (toivottavasti) mutta oli ihan pakko hurvitella kustannuksellasi. Toki mielipiteitä saa olla, itse inhoan ruskeaa ja keltaista väriä mutta en aloita keskustelua kiljaisemalla että "KUKa ihme muka voi käyttää ruskeita tai keltaisia vaatteita ? Ihan kuin olisi kierinyt P ...ssa ja K....ssa kun sellaisiin pukeutuu" Kiitos ja hyvää yötä. Ei muistella pahalla.

Tykkään kyllä valkoisesta ja aijon käyttää sitä melko paljon sisustuksessani tehostevärejä käyttäen. Lapset ei ole käärittynä muoviin, vaikka välillä mieli tekisikin ;) Jokainen sisustakoot tavallaan, mutta eriläiset tyylitkin voivat olla tyylikkäitä. Boordit sen sijaan eivät mielestäni ole. Siskoni esimerkiksi käyttää mielettmästi värejä sisustuksessaan, vihaa valkoista ja tyylikästä. Tykkää kaikesta käytännöllisestä yms. En asuisi heidän talossaan, mutta sopii heidän tyyliinsä ja viihtyvät siellä. Ja vielä, mäkin inhoan ruskeaa ja keltaista. Öitä.

Mun mielestä boordit voivat olla kauniitakin. Aiemmassa asunnossamme oli ja itse tykkäsin, edellinen asukas (inkerinsuomalainen tuttavamme Venäjältä) oli ne laittanut. En mäkään lastenhuoneeseen nallekarhuboordeja laittaisi, mutta jotkut "koukerokuvioiset" voisin.

En minäkään tykkää boordeista! Vanhempani ostivat juuri ison kerrostaloneliön jossa oli joka huoneesas joku tökerö boordi. Ja makuuhuoneet siniset... Mutta kaikki muoti-ilmiöthän kiertävät ympyrää että kai ne boordit on kohta taas in.
Kaverini laittoi lastenhuoneeseen tosi ihanan tapetin jossa oli siis yksivärinen, hallittu kuviollinen ja boordi tapetti. Oli ollut valmis "idea" rautakaupassa ja näytti aivan ihanalta ja oli "unisex" eli sopis sekä tytölle että pojalle.
Puolipaneeli on kans toinen juttu mitä en voi sietää ... :)

Älä ny kun mä oon just aatellu että laitan yläkerran seinän ja vinokaton taitteeseen kun joku dorka on sorvannu noi saumat vähän sinnepäin. Erikoisvalmisteisia listoja en viitti pistää, joten jonkun helvatan soiron tohon vois liimata. Jos niitä nyt vaan löytyis hyvän näköisiä eikä mitään pubiruusupirjoyrjön rivarikämpästä repästyjä. Mistä siis löytää tyylikkäitä boordeja, vaikka jotakin Designers guildin? Vai onko niitä edes?

En minäkään tykkää boordeista! Vanhempani ostivat juuri ison kerrostaloneliön jossa oli joka huoneesas joku tökerö boordi. Ja makuuhuoneet siniset... Mutta kaikki muoti-ilmiöthän kiertävät ympyrää että kai ne boordit on kohta taas in.
Kaverini laittoi lastenhuoneeseen tosi ihanan tapetin jossa oli siis yksivärinen, hallittu kuviollinen ja boordi tapetti. Oli ollut valmis "idea" rautakaupassa ja näytti aivan ihanalta ja oli "unisex" eli sopis sekä tytölle että pojalle.
Puolipaneeli on kans toinen juttu mitä en voi sietää ... :)

Perinteinen puolipaneeli onkin melko kamala. Mutta nykyään on kauniita sisustuspaneeleita millä saa nykyaikaisen "puoli"paneloinnin.

Yhteistyössä