Relaatiot 19!! :)

• Viestiketjun aloittaja relaatio
  • Ensimmäinen viesti
meini
[QUOTE="ellu";22801626]Kirjailija-ruudukon vasen laita on ihan tyhjänä.
[/QUOTE]

8 on "ulkopuolinen" ja pidemmän saa sen pohjalta :D
4+5 edesmennyt ruotsalainen tutkimusmatkaaja
6+5 suomalainen nainen, sukunimi tuttu llintu
7+4 kauhua kirjoittaa hän
9+9 lastenkirjailija, suomalainen
3+6 englantilainen mies

Vieraileva täthi
? 26 16 19 19
23 ? 21 4 15
22 18 22 14 16
? 16 10 15 ?
? ? 17 14 20
Ruuduthan saa auki etsimällä. :D Aseen alla oleva ruutu aukee aika helposti aseen kautta, kunhan vaan vähä wikittää, vasen ala aukee sitten kyllä ihan helposti maaseudun kautta kun harrastaa ahkeraa wikitystä. Puuruutu aukasee sen ylemmän, kunhan keksii mihin sitä puuta käytetään. Wikipedia on oikeesti kiva kaveri, kannattaa vaan yrittää.:)

auttakaa muakin
[QUOTE="Lelle";22801657]"auttakaa muokin" - mitä sanoja sinulla on niin, että kaksi ruutua yhdistyy noista puuttuvista?
Yläkulman ruutu on 1970-luku ja ruuasta menevä sana (10 + 5) menee keskussanaan -> löytyy 1970-luvun wikistä.

Itseltänikin uupuu esim. Tiibetin ja Laakson yhdistävä ......-...... (13)[/QUOTE]

Aika paljon puuttuu, mutta esim. just tälläiset vihjeet auttavat eteen päin kun keksii, että mitä hakee. Tosin tuo 70-lukua ja ruokaa yhdistävä ei ihan vielä ainakaan aukee.. :D

auttakaa muakin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraileva täthi;22801672:
Ruuduthan saa auki etsimällä. :D Aseen alla oleva ruutu aukee aika helposti aseen kautta, kunhan vaan vähä wikittää, vasen ala aukee sitten kyllä ihan helposti maaseudun kautta kun harrastaa ahkeraa wikitystä. Puuruutu aukasee sen ylemmän, kunhan keksii mihin sitä puuta käytetään. Wikipedia on oikeesti kiva kaveri, kannattaa vaan yrittää.:)
Wiki mulla on koko ajan auki, samoin google :D Ei vaan aina keksi mitä pitäis etsiä..:D

"Vieraileva tähti"
[QUOTE="Vieraileva tähti";22801582]Aukeshan se viimmeinenkin ruutu.

Onko tonne tv-ruutuun heittää kellään lisää vinkkejä?
Uupuu seuraavia
4 (ylöspäin)
13 (TTK &SE välissä)
Loput vasemmalle:
2+3+5+5
7+6
6+5+2+3
11
4+8
11+7
Voin yrittää antaa vinkkejä muihin tai muualle, jos vaan on jotain mikä iteltä jo löytyy.[/QUOTE]

Onko kellään antaa vinkkejä?

"Vieraileva tähti"
[QUOTE="Vieraileva tähti";22801750]Löytyy 1970-luvun wikistä, kun vaan lukee sitä tekstiä. Siellä se on tekstin seassa.:D[/QUOTE]

Tuohon puuruutuun voin vinkata vielä, jos ei oo jo löytyny, että sellanen puilla lämpiävä paikka, mikä lämpenee ainakin lauantaisin (yleensä). Sen kautta saa sitten johdateltua ton lappi-ruudun auki.:)

meini
[QUOTE="ellu";22801964]Ei nää vaan aukea :S Tuota "ulkopuolista" ihmettelin jo aiemmin, mutta mikään mitä keksin ei ole 8-kirjaiminen.

Ei pysty antamaan tv-vinkkejä, kun niitä ei oo itselläkään.[/QUOTE]

viännä se lontoon kiälelle..

ja noiden vihjeiden perusteella löytyy oikeat listat wikistä.. siellä on kirjailijat maittain ja genreittäin ja vaikka ja mitä..

8 on "ulkopuolinen" ja pidemmän saa sen pohjalta :D
4+5 edesmennyt ruotsalainen tutkimusmatkaaja
6+5 suomalainen nainen, sukunimi tuttu llintu
7+4 kauhua kirjoittaa hän
9+9 lastenkirjailija, suomalainen
3+6 englantilainen mies
Mulla loppu kirjailijat kesken listoja selatessa, nuo 9+9 ja 6+5 kaipais lisävihjettä. Samoin mun kirjailijoista puuttuu vielä nää:
ylös 4+7
ylös 7+6
oikea 2+2+4
alavasen 5+7
alaoikea 5+5

meini
aseruutu:
Aseesta lähtevät:
ylöspäin 7 ja 8
vasemmalle 6
alaspäin 8 ja 8 ja 10

saisiko noihin jotain vinkkiä että pääsisin edes jostain johonkin suuntaan.. nyt on taas juminut kohta tunnin kaikki

17 25 18 13 20
22 24 10 ok 13
21 15 19 5 18
24 21 16 18 20
18 8 20 18 2
mun tilanne ny tää kaiki jummissa oon lukenut koko ketjun läpi mut ku ei hoksaa ninn ei hoksaa

tv ohjelmat on ihan jummissa ei mtään tuu

"jii"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;22802196:
voisko joku vinkata tuohon tiibettiin jotain : / ruutu on melkeen tyhjä, plaah... siel on yks koirarotu, maa, kirja, kaupunki ja vuoristo
siellä on toinenkin koirarotu, löytyy wikipediasta. kolmaskin pitäisi olla koirarotu mutta en oo löytänyt.

lisäksi on buddhalaisuuteen liittyvä timanttipolku, hyötyeläin, tiibetin status Kiinassa

aseruutu:
Aseesta lähtevät:
ylöspäin 7 ja 8 7 on semmonen mitä esi. merirosvolaivoissa
vasemmalle 6 terävä ase
alaspäin 8 ja 8 ja 10 ase wikistä löytyy kaikki semmosesta listasta

saisiko noihin jotain vinkkiä että pääsisin edes jostain johonkin suuntaan.. nyt on taas juminut kohta tunnin kaikki
olisko sulla se pis... 13 tai pys.. 10

meini
17 25 18 13 20
22 24 10 ok 13
21 15 19 5 18
24 21 16 18 20
18 8 20 18 2
mun tilanne ny tää kaiki jummissa oon lukenut koko ketjun läpi mut ku ei hoksaa ninn ei hoksaa

tv ohjelmat on ihan jummissa ei mtään tuu
saanko vinkkejä puihin, voin vinkata matelijoita - ja junnusta puuttuu iteltä 2 enää eli ehkä sitäkin

puusta puuttuu mulla ainakin nämä (muitakin paljon, mutta näistä ehkä pääsis etiäpäin)
5 suoraan ylös
13 siitä inan vasemmalle
10 vasemmalle
13 ja 8 alaspäin

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;22802284:
mie sain nuo 9+9 ja 6+5 toista kautta helposti, en osaa kyl ite vinkata niitä mitenkään : /
4+7 kirjottanut mm. kirjan puhelintyttömurhat
Kiitos tuosta, sai edes muutaman sanan lisää. :) Pitänee ootella josko saisin Talvi-ruutua enemmän auki että nuo kirjailijatkin sitten putkahtaisivat esiin.

Yhteistyössä