Antakaa kotirauha uudenvuodenaattona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauhassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rauhassa

Vieras
Vetoan: älkää ampuko raketteja asutusalueella, vaan antakaa naapureillenne kotirauha. Monet ihmiset (ja heidän kotieläimensä) haluavat nukkua rauhassa, myös ilman pelkoa, että putoilevat raketin kappaleet sytyttävät tulipalon.

Eihän toisten kotien nurkilla saa ampua aseillakaan, joten menkää ampumaan niitä raketteja jonnekin asumattomalle alueelle.

Samaa mieltä! Muutenkin rakettien ampuminen on aivan turhaa. Olen ihan perheellinen äiti ja meillä koirakin joka ei ole paukkuarka, mutta en ota mitään riskejä. Menen muutenkin uutena vuotena töihin enkä halua valvoa koko yötä miettien tuleeko raketti talon ikkunasta sisälle.

En mäkään siitä paukkeesta tykkää mutta mun mielestä toi on aika nillittämistä. Kyllä sen sallitun ampumisajan kestää jokainen kuunnella KERRAN VUODESSA. Laita kuulosuojaimet jos et muuten kestä.

Joo ja te koirien omistajat. Opettakaa ne koirat paskomaan metsään tai kerätkää kikkareet.
Ja älkää antako niiden kusta tien varsille penkkoihin RUMAN NÄKÖISTÄ !!!!!!!!
Niin, ja ois aika kiva jos ne ei myöskään haukkuis kämpissä!! hemmetti sentään!

pointti: Miksi niitä pitää ampua kun niistä ei ole kuin HARMIA! Tuskin kenellekään tuo iloa. ei edes meidän lapsille kun pelkäävät niitä, vaikka ovat jo 5v ja 4v. Ihan turhaa saastetta!

sinä, että mikä järki siinä koko touhussa on? anna joku vinkki, kun ei sitä oikein meinaa ymmärtää...

No jotkut kai siitä jotain iloa saavat, se heille suotakoon. Meidän perhe laittaa paukkuihin ja raketteihin rahaa tasan 0e tänäkin uutena vuotena ettei ole edes sinänsä oma lehmä ojassa. Kaikesta minäkin valitan ja nillitän mutta tuo nyt menee jo vähän yli... Eiköhän jokainen sen muutaman tunnin kerran vuodessa kestä vaikka päällään seisoen.

En mäkään siitä paukkeesta tykkää mutta mun mielestä toi on aika nillittämistä. Kyllä sen sallitun ampumisajan kestää jokainen kuunnella KERRAN VUODESSA. Laita kuulosuojaimet jos et muuten kestä.

On aika hirveää tosiaan seurata niitä putoilevia raketinkappaleita, että syttyykö talo tuleen tai tuleeko ne ikkunasta läpi. Eräänä vuonna raketinpalasia putoili koirien tarhaan, onneksi ei osuneet koiriin. Sen jälkeen ne ovatkin olleet aina sisällä.
Meidän uudenvuodenaatto on tällainen: Klo 19 koirat sisälle, tv isolle, ikkunoista sitten välillä kurkitaan mihin taas raketinpalaset lentelevät... tätä kestää sitten sinne klo 1 asti. Sitten vasta voi mennä rauhassa nukkumaan. Melkoista stressiä siis aina tuo uusivuosi. Ei puhettakaan että itse voisi siitä mitenkään nauttia...

No jotkut kai siitä jotain iloa saavat, se heille suotakoon. Meidän perhe laittaa paukkuihin ja raketteihin rahaa tasan 0e tänäkin uutena vuotena ettei ole edes sinänsä oma lehmä ojassa. Kaikesta minäkin valitan ja nillitän mutta tuo nyt menee jo vähän yli... Eiköhän jokainen sen muutaman tunnin kerran vuodessa kestä vaikka päällään seisoen.

se vasta harvinaisen tyhmä olet, kun et ymmärrä asian ydintä, jumalauta! etkö tajua, että jotkut asuu omakotitaloissa ja ihan oikeasti pelkää raketista alkavaa tulipaloa, toisten lapset pelkää sitä pauketta, samoin eläimet, mut hei: ei se mitään, kuhan ei turhasta NILLITETÄ! mikä vitun sana toikin on...

Mun edellinen koira ei kestänyt. Ei suostunut tulemaan sängyn alta sen jälkeen kun kuuli ekan raketin äänen iltapäivällä ennen seuraavaa aamua. Sääliksi kävi.

On aika hirveää tosiaan seurata niitä putoilevia raketinkappaleita, että syttyykö talo tuleen tai tuleeko ne ikkunasta läpi. Eräänä vuonna raketinpalasia putoili koirien tarhaan, onneksi ei osuneet koiriin. Sen jälkeen ne ovatkin olleet aina sisällä.
Meidän uudenvuodenaatto on tällainen: Klo 19 koirat sisälle, tv isolle, ikkunoista sitten välillä kurkitaan mihin taas raketinpalaset lentelevät... tätä kestää sitten sinne klo 1 asti. Sitten vasta voi mennä rauhassa nukkumaan. Melkoista stressiä siis aina tuo uusivuosi. Ei puhettakaan että itse voisi siitä mitenkään nauttia...

Miten musta tuntuu että ongelma ei nyt ole uudenvuoden ilotulitteissa vaan sun korvien välissä?

pointti: Miksi niitä pitää ampua kun niistä ei ole kuin HARMIA! Tuskin kenellekään tuo iloa. ei edes meidän lapsille kun pelkäävät niitä, vaikka ovat jo 5v ja 4v. Ihan turhaa saastetta!

Tuo se iloa monellekkin, tuskin niitä edes kukaan ostaisi jollei toisi. Täällä 5 vuotias poika ei millään malttaisi odottaa huomista että pääsee niitä näkemään. Oma ukko taitaa kyllä olla viellä innostuneempi kuin poika :D

Meillä koira käytetään 'kkiä ulkona vielä klo. 18, mutta sitten sitä ei enää ulos päästetä, vaikka paukkuarka ei olekaan. En ota enää yhtään riskiä. yksi vuosi olin lenkillä niin pikkupojat heittivät jotain papatteja suoraa minun ja koiran eteen. Onneksi nyt asutaan syrjässä ja lapsiperheitä ei muita tässä asukaan kuin me ja isoja peltoja ympärillä, joten jos joku haluaa raketteja ampua niin menevät tuonne syrjään. Rivitaloalueella nuo uudet vuodet oli TODELLA tuskaa!!!!

Mun edellinen koira ei kestänyt. Ei suostunut tulemaan sängyn alta sen jälkeen kun kuuli ekan raketin äänen iltapäivällä ennen seuraavaa aamua. Sääliksi kävi.

Jos koira on kovin paukkuarka niin eläinlääkäriltä hakemaan apua. Mulla on ollut sheltti ja collie (hyvin paukkuarkoja molemmat) ja ensimmäisestä uudestavuodesta viisastuneina eläinlääkäriltä saatiin seuraavaksi vuodeksi sellaiset tropit että uskalsi kyllä käydä ulkona tarpeillaankin.

Jos koira on kovin paukkuarka niin eläinlääkäriltä hakemaan apua. Mulla on ollut sheltti ja collie (hyvin paukkuarkoja molemmat) ja ensimmäisestä uudestavuodesta viisastuneina eläinlääkäriltä saatiin seuraavaksi vuodeksi sellaiset tropit että uskalsi kyllä käydä ulkona tarpeillaankin.

siinäköhän tropit auttaa, kun pennut heittää eläinten päälle paukkuja. voi tsiisus! pitääkö sulle kaikki rautalangasta vääntää, kyllä huomaa että kotiäitiys tyhmentää joitakin....

Uusimmat

Yhteistyössä