Mitä assistentin työtehtäviin kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelijamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelijamutsi

Vieras
Siis toimistotyötä, assistenttipalvelut, eikös se ole "avustaja" tms. kahvinkeittämistä pääasiassa? Mietin, että kehtaanko ees hakea työtä, jos en tiedä mitä se sisältää:) Opiskelen kieliä, eli varsinaista ammattiosaamista ei ole millekkään tietylle alalle, mut enköhän mä kehtaa hakemusken laittaa, mitämieltä olette?

Riippuu paikasta.
Mä oon ollu assistenttina ja mun työhön on kuulunu tiskaus, talonmiehen työt, kirjanpitoo, siivousta, vähän kaikenlaista.
Soita ja kysy lisätietoja työstä.

Assistentteja on joka lähtöön.. Sun täytyy kysyä sitä työnkuvaa. On hallinnollisia assistentteja, tai sellaisia jotka työskentelevät viestintä- tai markkinointitehtävissä, tai tuotannon puolella / projekteissa. Pelkkä assistentti sana ei kerro paljoa.

Assistentti useinkin hoitaa postit, jakaa/lajittelee ne oikeille ihmisille, hoitaa talon juoksevia asioita, vastailee puhelimeen, yhdistelee puheluita, kopio/mapittaa/faksaa/skannaa papereita. Jos on kokouksia assistentti saattaa hoitaa tarjoilut(siis kahvit/pullat), tekee jokaiselle kokoukseen osallistuvalle "kokousvihkon"(siis kokouksessa käsiteltävät aiheet yms tiedot) ja kaikkee muuta tollasta helppoo ja yksinkertaista :)

No MUN mielestä assistentti on OIKEASTI vähän niinkö sihteeri, MUTTA tietää enemmän eli just esim joku tutkimusassitentti jossain laitoksessa, vähän niinkö laborantti tai hallintoassistentti, joka on pomon alainen, mutta tekee omiakin päätöksiä.

Assistentti useinkin hoitaa postit, jakaa/lajittelee ne oikeille ihmisille, hoitaa talon juoksevia asioita, vastailee puhelimeen, yhdistelee puheluita, kopio/mapittaa/faksaa/skannaa papereita. Jos on kokouksia assistentti saattaa hoitaa tarjoilut(siis kahvit/pullat), tekee jokaiselle kokoukseen osallistuvalle "kokousvihkon"(siis kokouksessa käsiteltävät aiheet yms tiedot) ja kaikkee muuta tollasta helppoo ja yksinkertaista :)
Mun mielestä ton hoitaa sihteeri ;)

Monissa yrityksissä perinteinen sihteeri on korvattu assistentillä (ns johdonsihteeri on nykyisin johdon assari)
Itse olen markkinointi- ja myyntiassari, työhöni kuuluu mainos ja markkinointimateriaalien suunnittelu yhdessä mainostoimiston kanssa, sekä teen itse pienempiä juttuja, myynitkamppisten materiaalien suunnittelu ja kamppisten seuranta, myyntipäällikön sihteerin hommat, avustavat myyntityöt (olen monesti se ainoa myyntiporukasta jonka saa toimistolta kiinni), kaikenlaiset myyntiä avustavat paperityöt, lomakkeet, kilpailutus, myyntikokousten valmistelu, paikka ja matkavaraukset, asiakastapahtumiin samaten, messut jne..

itseasiassa ei siinä ilmoituksessa kerrota, siinä oli lista mihin kaikkiin työtehtäviin oli haut ja täytetään sopivien alojen opiskelijoilla (kesätyöt) sitten oli linkki firman rekryyn jossa voi täyttää hakemuksen ja rastita ne työpaikat joita hakee. Eipä siinä hakemuksen laittamisessa mitään tietty häviä ja jos haastatteluun pääsee ni selviihän siellä sitten enemmän. Kun puhelintiedusteluja eivät kerkee vastaanottamaan (mikä on melkeen kaikissa työpaikkailmoituksissa nykyyän :) )

[QUOTE="sama";22774264]Meillä ei ole enään sihteereitä ;) kaikki ovat assistenttejä, se on katsos nykyaikaa ;D[/QUOTE]

Onkohan assistenteilla ammattitutkintoa?
Mulla on toi sihteerin ammattitutkinto jo alla, jos sitte kävis sen assarin tutkinnon seuraavaks.
=)

Hallinnollisen assarin tehtävät on hyvin erilaisia, kun esim. johdon assistentin. Ensimmäinen vastaa sitä entistä sihteeriä tai konttoristia. Jälkimmäinen pystyy jopa tarvittaessa tuuraamaan johtajaa joissain asioissa.

Jos nimike on pelkkä assistentti, olettaisin, että kyseessä on hallinnollista hommaa, eli kokousjärjestelyjä, arkistointia, oikolukua ja sen sellaista, riippuen työnantajasta tietenkin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22774314]Mä suoritin sihteerin ammattitutkinnon ohessa markkinoitiassarin paperit[/QUOTE]

Ok, eli pitänee tutkia asiaa.
Markkinointimerkonimin paperitkin olis jo.

Onkohan assistenteilla ammattitutkintoa?
Mulla on toi sihteerin ammattitutkinto jo alla, jos sitte kävis sen assarin tutkinnon seuraavaks.
=)

Mä olen itse merkonomi niin veikkaa onks tohon joku erikoiskoulutus? :D oon aika isossa firmassa vielä töissäkin, suoraan koulusta tulin tänne 3vuotta sitten. Ja nyt oon toista vuotta johdon assistenttina enkä oo kouluttautunut yhtään lisää :)

Googlen kuvahaun perusteella työtehtävät ovat hienosti pukeutuminen, puhelimessa puhuminen, söpöltä näyttäminen ja keimailu.

36131-Clipart-Illustration-Of-A-Pretty-Brunette-Secretary-Assistant-Or-Receptionist-Holding-A-Phone-And-A-Pen-While-Taking-A-Call-In-An-Office.jpg

Itse tiedän assistentin tehtävissä olevia merkonomeja, tradenomeja ja jopa maistereita. Joten ei se koulutus ole kaiken a ja o, vaan omien taitojen kartuttaminen työssä ja työn ohella. Merkonomi voi päästä paremmille palkoille kuin tradenomi, jos osaaminen monipuolisempi.

Yhteistyössä