Kuinka pian raskausoireita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teoriassa voi tulla oireita jo ennen kuin kuukautiset on jääneet pois, mutta käytännössä niin tapahtuu tuskin koskaan. Ne joilla oireita on jo ennen kuin kuukautiset ovat jääneet pois yleensä ovat toivoneet raskautta jo pitkään ja yhdistävät oireet jotka eivät välttämättä kuulu juuri raskauteen, nimenomaan raskauteen kuuluviksi.

Esim. rintojen arkuus ja turpoaminen on myös hyvin yleinen kuukautisia edeltävä oire, samoin pahoinvointi ja tihentynyt virtsaamisen tarve.

Teoriassa voi tulla oireita jo ennen kuin kuukautiset on jääneet pois, mutta käytännössä niin tapahtuu tuskin koskaan. Ne joilla oireita on jo ennen kuin kuukautiset ovat jääneet pois yleensä ovat toivoneet raskautta jo pitkään ja yhdistävät oireet jotka eivät välttämättä kuulu juuri raskauteen, nimenomaan raskauteen kuuluviksi.

Esim. rintojen arkuus ja turpoaminen on myös hyvin yleinen kuukautisia edeltävä oire, samoin pahoinvointi ja tihentynyt virtsaamisen tarve.

Mulle raskaus oli yllätys enkä ollut edes miettinyt että olisin voinut olla raskaana. Kumminkin jälkeenpäin olen miettinyt että alavatsakivut ja rintojen kipeys olisivat olleet raskausoireita, jotka siis tulivat ennen kuin menkat olivat myöhässä. Ihmettelinkin silloin hieman että mitenkäs mulla nyt on "menkkakipuja" vaikkei vuosiin ollut ollut.

Mun tuttu on aina tiennyt olevansa raskaana ja oireita ei ole muulloin tullut. Eli kyllä ne oireet vaan voi tulla ennen plussausta! (yksi näistä oli yllätysraskaus ja teki testin kun oireita tuli ja haamuahan se näytti)

Kyllä mulla alkoi pahoinvointi jo tosi aikasin. Luulin, että olen vakavasti sairas. Tein myös raskaustestin, mutta eihän se mitään näyttänyt vielä viikkoa ennen kuukautisia. Pahoinvointi on ollutkin sitten sitä luokkaa, että tiputuksessa saakka olen ollut.