Minkä ikäisenä on lapsenne siirtyneet omaan huoneeseen nukkumaan?

Asun kaksin 4v. tyttöni kanssa, isällään lapsi on joka toinen vkonloppu. Nukumme vielä samassa makkarissa, olkkariin olen jakanut hyllyillä ns. leikkitilan missä on lelut, pikkukalusteet ym. tavarat ja makkarissa on osa lapsen tavaroista. Olen miettinyt että kokeilis siirtää oman sängyn olkkariin ja likka sais makkarista oman huoneen ja nukkuis myös yksin siellä. Missä vaiheessa ja miten muilla on sujunut vastaava operaatio? Olis vaan kiva kun lelut ym. pysyis jotenkuten sitte siel lapsen huonees eikä olkkari olis aina täynnä rojua, kuten nytkin näyttää olevan..vai kulkeutuuko ne kamat samanlailla sieltä omasta huoneesta olkkariin..

Tyttömme 6 vee alkoi nukkumaan yksinään omassa huoneessaan vasta tänä syksynä eskarin kunniaksi, siihen asti nukkui joko isin tai minun vieressä, koska meillä oli omat sängyt. Tyttö sanoi, että häntä pelottaa nukkua yksinään, mutta ihan hyvin on nyt mennyt sinne nukkumaan ja nukkunut hyvin yöt. Asuu nyt isänsä kanssa kahdestaan isossa talossa, minä asun pienessä yksiössä ja täälläkin on tytölle oma pikku sänky. Olen välillä siellä eksän luona tytön kaverina ja öitäkin, koska siellä mahtuu olemaan ja yritämme pitää välit ihan ystävällisinä just tytön takia. Aiemmin riideltiin paljon, nyt on helpompi olla meillä kaikilla ! Luulen, että tytöllä ei ollut turvallinen olo just tämän eromme takia ja se vaikutti tuohon omassa sängyssä nukkumiseenkin. Lelut ovat kyllä siellä ympäri taloa, kukaan ei jaksa niitä siivota ja tytön oma huonekin on täynnä leluja.. Pitäisi vaan viedä niitä vaikka kirpparille, mutta kun ei raaski, tyttö ei halua luopua niistä. Täällä yksiölläni ne onneksi ovat sängynaluslaatikossa ja kaapissa, koska ei niitä voi pitää ympäri lattioita. Eihän se enää vuosikausia leiki leluilla, kasvaa koko ajan vauhdilla !

Mulla oli sama tilanne kuin aloittajalla. Olin yh ja meillä oli kaksio. Lapsi sai makkarista oman huoneen 3 ja puoli-vuotiaana. Oli siinä mielessä suunniteltu juttu, että pari kuukautta tuon jälkeen uusi mieheni muutti meille. Halusin muuttaa huonejaon ennen miehen tuloa.

Nyt lapsi on melkein 5 ja omaan huoneeseen on hyvin sopeutunut. Aluksi, ehkä pari viikkoa oli vaikeampia, kun lapsi oli tottunut nukkumaan vieressäni.
Yhä edelleenkin tulee joka aamuyö meidän sänkyyn.

Poika siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen jo 2kuisena, mä en pystynyt nukkumaan ollenkaan kun hän nukkui vieressä (omassa sängyssään).. Kukuin aina hereillä, kun odotin et "jos se herää kuitenkin kohta" :D
Mulla oli sama, et kukuin ja varoin jokaista liikettäni ja odotin/pelkäsin et kuitenkin nherää kohta..

Esikoisen kanssa valvottiinkin öisin enemmän ja ainut asento mihin hän nukahti ja oli hieman aikaa edes tyytyväinen niin oli sylissä niin et minä istuin ja tuin kädet tyynyillä ja siinä me sit nukuttiin.. No sit tosiaan 7kk tienoilla kun vatsavaivat helpottivat niin siirsin omaan huoneeseen ja yötkin paranivat entisestään, kun kumpikaan ei "häirinnyt" toisen unia.

Tää toinen sai mennä omaan huoneeseen jo 2kk iässä, nukkui ihan hienosti yöt ja oli kuitenkin vain seinän takana.. Tää oli meille selkeästi paras ratkaisu.

Meillä poika siirtyi viikon vanhana ja neiti parin viikon ikäisenä. Molemmat olivat sellaisia tuhisijoita ettei mun hermoilla voinut nukkua samassa huoneessa. Kyllä sitä vaan kummasti herää siihen, että toisella on nälkä.

meillä lapsi siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen n. 1v8kk ikäisenä. Remontoimme huoneen jo valmiiksi häntä varten 1½-vuoden iässä ja tarkoitus ei ollut vielä häntä sinne laittaa, mutta itse kiinnostui huoneesta ja halusin sinne "isojen poikien sänkyyn" nukkumaan, eli täysin ongelmitta sujui kun annettiin hänen itse päättää missä haluaa nukkua =) Välillä aamuyöstä tepastelee meidän väliin nukkumaan ja saakin siihen tulla aina kun haluaa =) ja nyt siis lapsella ikää 2v2kk.

Meillä neiti ei oo koskaan osannut nukkua vieressä/samassa huoneessa... Ainoastaan ukonilman aikaan saattaa tulla torkkumaan samaan sänkyyn muttei nukahda viereen/samaan sänkyyn... Omassa huoneessa nukkunut 6kk asti ja nyt neidillä ikää 6v :)

omaan huoneeseen esikoinen siirtyi 10kk iässä, toinen tais olla 4kk ja tää nuorimmainen siirtyi 2kk iässä :)
tällä hetkellä esikoinen ( 6v ja keskimmäinen 3v ) nukkuvat omissa huoneissaan yläkerrassa ja me vanhemmat alakerrassa ja mein viereisessä huoneessa nukkuu tää mein nuorimmainen jolla nyt ikää 8kk ja hyvin on mennyt :)

kyllä meillä lelut raahataan sieltä yläkerrastakin olohuoneeseen mutta illan päätteeks kerätään lelut kassiin ja lapset vie ne huoneisiinsa ja järjestellään takas hyllyille..

Yhteistyössä