Mä en jaksa tota mukulaa!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuun palanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuun palanut

Vieras
mä en jaksa, kaikesta on pelkkää huutoa ja ulinaa, 2v ei syö ruokaa kun heittelee ne pitkin lattioita jois vaan maitoa, taas tänään neljännet ruuat tossa lattialla ja mukula huutaa pallo punasena kun ei anneta muumia kattoa, koitin että jos syö ruokaa niin muumit pyörii mutta koska lautanen taas nurin lattialla loppui myös DVD katsominen.

On koitettu lahjoa ja kiristää, on syötetty ja annettu itse syödä, sama homma. Mä en jaksa, joka perkeleen ruokahippu menee hukkaan, suuhunsa tuo ei laita yhtään mitään ja jos sinne jotain vähänkin saa niin sylkee samantien pois. Johan siitä on 12pv kun viimeksi on syönyt yhden lautasellisen kerrallaan. Kuolkoot nälkäänsä tai huutakoot ittensä hengiltä.

Sitä se teettää tuo vapaa kasvatus, jos olisit suutuspäissäsi kerran tukistanut niin ihan varmasti söisi ruuan pois eikä inhoaisi sinua yhtään enempää.

En usko että yksikään lapsi tieten tahtoen itseään nälkään näännyttää. Pidennä ruokailuvälejä? Jaksamista sulle!

Koitettu on, tänään jäti aamupuuron pois, annoin vain jogurtin ja leivän palasen, sen jälkeen 4 kertaa tarjonnut ruokaa, joka kerta ne on tuolla lattialla ja yhtään lusikallista ei suuhun asti ole mennyt. Turhauttavaa!

Nyt vihellätte tuon pelin poikki tyystin ja rauhoitatte tilanteen!
Perusterve normaali lapsi ei teollisuusmaassa nälkään kuole. Pienet lapset syö kyllä silloin, kun niillä on nälkä. Jos lapsi ei syö tarjottua ruokaa, niin seuraavan kerran ruokaa on saatavana seuraavalla ruoka-ajalla ja piste.Syömisen suhteen ei uhkailua eikä lahjontaa, jotta suhde ruokaan pysyy normaalina. Ei makupaloja ja välipalat terveellistä sapuskaa (hedelmiä, leipää jne). Lapset syövät joskus tosi niukasti ja joskus sitten sapuskaa menee ihan uskomattomat määrät.
Voimia!

Koitettu on, tänään jäti aamupuuron pois, annoin vain jogurtin ja leivän palasen, sen jälkeen 4 kertaa tarjonnut ruokaa, joka kerta ne on tuolla lattialla ja yhtään lusikallista ei suuhun asti ole mennyt. Turhauttavaa!

siis aamulla ei syönyt puuroa ja sitten annoit leivän ja jogurtin? siinähän se syy jo tulikin, lapsi oppinut että kun ei syö saa jotain parempaa.
nyt teet niin että tarjoat lapselle ruokaa, jos ei syö tai viskaa lattialle et reagoi asiaan mitenkään, raivaat ruuan pois ja sanot lapselle että ruokailu päättynyt ja nostat lapsen pois pöydästä. ja ruokaa sitten seuraavalla aterialla. ei mitään välipala herkkuja

Ensin piilota ne muumit ym. dvd:t.
Sit tarjoot ruokaa; syötät ett anna lautasta niin lähelle että voi sen kipata.
Jos ei syö, pois pöydästä ja ruokaa tarjolla vasta seuraavana ruoka-aikana.

Täh? Miksi ihmeessä olet aamiaisen jälkeen tarjonnut ruokaa jo neljä kertaa? Älä tuputa sitä sapuskaa koko ajan, laitat vaan ruuan pöytään ruoka-aikoina (joita meillä ainakin on ollut vain kaksi ja välipala aamiaisen jälkeen). Lapsi syö jos syö. Jos ei niin sitten ei. Meillä tosin vasta 1v, mutta heti kun lakattiin houkuttelemasta ja maanittelemasta syömään, niin johan alkoi kummasti ruoka maistua. Toki joskus syö huonomminkin, mutta entä sitten, ei se lapsi nälkään kuole aterian äärellä.

:hug:

Itsellä on viimepäivinä alkanut tunteet lämmetä tuon 4v tytön kanssa, huomaan jo välillä odottavani että päiväkoti taas aukeaa. Tällä hetkellä ihana rauha ja hiljaisuus kun mies on isompien kanssa paikallisessa "hoplopissa"...

Ei lapsi itseään nälkään tapa. Lopetat sen maidon antamisen ja annat vettä, niin pakko sen jostain ne kalorit hankkia. Syötät maitopohjaista puuroa ja maitotuotteita, jotta saa kalsiumia. Ja kalkkitabletit vaikka lisänä.

Älä ala lapsen pelinappulaksi ja tarjoamaan mitään parempia herkkuja. jos ei syö niin ruoka pois ja seuraavaan ruoka-aikaan kyllä syö.

Minä myös suosittelen tuota, että ruokaa tarjotaan ruoka-aikana. Jos ei kelpaa, pistät lapsen pois pöydästä.

Ja maitoa antaisin minäkin vasta sitten, kun on syönyt. Muuten joutaa pärjätä vedellä.

Mä ymmärrän miten stressaavaa toi voi olla. Itellä 3 lasta ja ainoastaan keskimmäisen kanssa ei ole tarvinnu taistella syömisistä. Paineita ei olis ollu muuten, mutta neuvolasta niitä sitten annettiin. Kun ei pysytä siinä helkatin käyrällä vaan ihan sen alapuolella niin siitähän tulee nipotusta ja ohjeistusta ja uusintapunnituksia jnejne....Mulle siis ainakin neuvola asetti nää paineet tästä asiasta ja sen jälkeen on tuskailtu tosissaan jos ei ruoka maita. Meillä säännölliset ruoka-ajat eikä ylimääräsiä välipaloja, mut jos ei lapsi syö niin en mä sitä väkisinkään saa syömään.

Oletko varma ettei lapsella ole oikeesti ruokahaluja?
Joskus voi olla niinkin, että ruokahalun menettäminen on ainoa oire vakavasta sairaudesta.

Tosin teidän tapauksessa luulen, että kunnon ulkoilu saisi lapsenkin ruokahalut heräämään ja siis ulkoilu enen ruokailua :)

Mua inhottaa sellanen et kysytään lapselta mitä se haluaa ottaa vaikka pöydässä on ihan jotain muuta mitä lapsi haluaisi. Ja vaan siks annetaan se nami koska lapsi valitsi namin ja "no syö ees jotain kun ei ruoka kelpaa" Meillä ei paljoo kysellä että mitä otat vaan meillä annetaan nenän eteen annos ja that's it. Jos lapsi ei syö (mitä tapahtuu harvoin) lapsi on täynnä, kipeä tai ollaan käyty kylässä jossa syöty poikkeavasti. Voi kun ei ennen vanhaan ollut muumi DVD:tä jolla olis kakarat houkuteltu syömään, hulluks on menny kun pikkulapsille jo opetetaan kiristystekniikkaa ja muuta älytöntä että söis. Ei tule vastasuudessakaan syömään helpommin vaan te vanhemmat tanssitte lapsen pillin mukaan jatkossakin, siivoatte ruokaa lattialta niin kauan kun annatte lapsen päättää milloin hän syö ja mitä.

Meilllä oli myös huonosyömäri. Tarjosin aamupalan, lounaan ja iltapalan. En edes mitään välipalaa koska se kelpas aina ja ois halunnut lisää kun oli nälkä.
Aikansa ketkuili , en muista mutta meni pari päivää ja alko makaa lattialla kun ei enään jaksanut olla pystyssä.
Alkoi maistua ruoka kun oli tosiaan nälkä . Tarjosin vain kerran jos ei aamupala maistunut, pöydästä pois ja seuraavaksi lounas jos ei maistunut niin seuraavaksi iltapala.
Aaamu ja iltapalana oli aina puuroa ja kun sen söi sai leipää tai jugurttia päälle.

Ruokailujen välissä aina ulkoilua.

Ei lapsi siihen kuole jos on nälässä kunhan ei ala pompottaa vanhempiaan tuolla ruokaleikillä

Yhteistyössä