aargh,kun en tykkää yhestä lapseni kaverista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niiskunen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niiskunen"

Vieras
Jos lasta voisi "vihata" niin vihaisin,tai ehkä se on liian vahva sana,mutta kun en tykkää yhdestä lapseni kaverista yhtään ja mua ärsyttää se niin suuresti.Sellainen valehteleva ja taitaa olla tyhmäkin kuin saapas,jos sanoo että poika ei ole kotona niin käy muutaman minuutin välillä oven takana,jos sanoo että tulee vasta sunnuntaina niin sen se ehkä ymmärtää joskus ja tulee silloin vasta sunnuntaina aamulla aikasin oven taakse ja sen jälkeen taukoamatta kyselemässä,vaikka sanoo että poika tulee sitten hakemaan kun tulee kotiin niin ei siltikään ymmärrä.

Tulee aina norkoomaan viereen kun lapset syövät ja vaikka sanoo että antaa lasten syödä siinä rauhassa niin ei mene perille,jos sanoo että meille ei nyt pääse niin ei mene jakeluun.valehtelee pojalle vaikka mitä juttuja ja poikahan uskoo mitä vaan,en ees ymmärrä miksi lähes 9v valehtelee ja sepustelee juttuja kun pitäisi olla niin iso jo että ymmärtää valehtelun olevan väärin.

En ole varma onko tämä poika jäänyt kertaalleen luokalle,mutta jos pahasti sanon niin taitaa olla joku jälkeenjääny tapaus joka ei ymmärrä suoraa suomen kieltä.

kiitos ja anteeksi ja helpotti tämä purkaus.

Kuullostaa tutulta. Oli veljen yks kaveri tommoinen aikanaan ja selvishän se, ettei siellä kotona kauheasti välitetty eikä tainnut saada ruokaakaan (tai ainakaan niin hyvää kun meil kotona). Ei viihtynyt kotonaan yhtään joten sen takia aina halus tulla kylään.

Enempi mullekin tuli empatian kun vihan tunteita, mut ei tietysti tarvitse katellakaan koko ajan. Ole sinä järkevä aikuinen, äläkä itse käyttäydy kuin jälkeenjäänyt pissis.

Pissiksestä olen kaukana,vaiko tarkottaako pissis sitä jos en tykkääkkään jostain lapsesta? on tuo kyllä todella rasittavaa kun on ovella juoksemassa koko ajan eikä ymmärrä puhetta,toissapäivänä se oli jo meillä kun vielä nukuttiin miehen ja vauvan kanssa (tämä tietysti oli meidän isompien lasten vika kun päästivät sisään)

Ja ei,minulle ei tule yhtään empatian tunteita kun ei mene perille millään.En tiedä hänen vanhemmistaan muuta kuin että on eronnut ja asuu molempien vanhempien luona vuorotellen,onneksi sentään on välillä täältä pois,mutta on kyllä käynyt tämä kulunut viikon joululoma jo rasittavaksi hänen kannaltaan.

Meillä on joitakin kertoja käynyt poika joka esim. viimeksi tullessa (tuli n. 11 aikaan) ilmoitti että hän saa olla 21 asti pois kotoa : /. Ilmoitin kyllä saman tien että meillä ei niin pitkään voi olla.
Leikkiessään kaatoi tytön päin sänkyä ja tyttö itki kun sattui, ei vaivautun poika pyytämään anteeksi. Asiasta hälle kyllä sanoin.
Leikin lopuksi piti huone siivota niin poika siirtyi istumaan olohuoneeseen odottelemaan että muut saavat siivottua. Käytös tavat siis hallussa.
Tämä kaveri tulee meillä käymään erittäin vähän ja voisin kuvitella että ei hetken päästä edes halua tulla koska hänelle kyllä teen joka kerta selväksi mitenkä kuuluu käyttäytyä ja toimia.

Juu ja ärsyttää sekin että aina kuiskaa isommille lapsille,käykää kysymässä saanko minäkin tai kuiskaa että otetaan pihalle mukaan noita,vaikka on pyydetty poikaa pysymässä lasten huoneessa niin ei mene perille ei.

[QUOTE="niiskunen";22769111]Jos lasta voisi "vihata" niin vihaisin,tai ehkä se on liian vahva sana,mutta kun en tykkää yhdestä lapseni kaverista yhtään ja mua ärsyttää se niin suuresti.Sellainen valehteleva ja taitaa olla tyhmäkin kuin saapas,jos sanoo että poika ei ole kotona niin käy muutaman minuutin välillä oven takana,jos sanoo että tulee vasta sunnuntaina niin sen se ehkä ymmärtää joskus ja tulee silloin vasta sunnuntaina aamulla aikasin oven taakse ja sen jälkeen taukoamatta kyselemässä,vaikka sanoo että poika tulee sitten hakemaan kun tulee kotiin niin ei siltikään ymmärrä.

Tulee aina norkoomaan viereen kun lapset syövät ja vaikka sanoo että antaa lasten syödä siinä rauhassa niin ei mene perille,jos sanoo että meille ei nyt pääse niin ei mene jakeluun.valehtelee pojalle vaikka mitä juttuja ja poikahan uskoo mitä vaan,en ees ymmärrä miksi lähes 9v valehtelee ja sepustelee juttuja kun pitäisi olla niin iso jo että ymmärtää valehtelun olevan väärin.

En ole varma onko tämä poika jäänyt kertaalleen luokalle,mutta jos pahasti sanon niin taitaa olla joku jälkeenjääny tapaus joka ei ymmärrä suoraa suomen kieltä.

kiitos ja anteeksi ja helpotti tämä purkaus.[/QUOTE]

Etkö tarjoa ruokaa jos tulee ruoka-aikana pöydän ääreen "norkoamaan"??

En todellakaan tarjoa hälle,kun se on joka päivä täällä norkoomassa ja pahimmoiten monta kertaa päivässä,asuu tässä samalla pihalla,menkööt kotiinsa syömään.

Ja sitäpaitsi meillä ei yleensä ruokaa jää yli vaan sitä on aina sen verran että kaikki saa syötyään,jos poika tulee koulun jälkeen kaverinsa kanssa meille niin kyllä sitten tarjoan toisellekkin välipalaa tms,mutta jos sama tyyppi joka valitettavasti ärsyttää mua on aina norkoomassa niin saa olla ilman.

[QUOTE="a.p";22769313]En todellakaan tarjoa hälle,kun se on joka päivä täällä norkoomassa ja pahimmoiten monta kertaa päivässä,asuu tässä samalla pihalla,menkööt kotiinsa syömään.

[/QUOTE]

Hui miten kylmää.... itse en pystyisi olemaan noin julma lapselle..

Kyllä kai tuo saa syödäkseen kotonakin,tai mistä sen nyt varmaksi voisin tietää,tottakai jos ei saisi niin silloin nostaisi sääli päätäni ja antaisin ruokaa.Luulen kyllä että että kotona (kai) kaikki hyvin vaikka vähän huonommissa vaatteissa kulkee (kaikki vanhemmathan ei niin välitä onko minkälaisia vaatteita päällä vaikka ehjiä onkin) tosin se ihmetettää usein kun saa juosta kotootansa tännekkin aina pelkkä t-paita päällänsä vaikka ulkona on pakkasta,minä en päästäisi ilman takkia ja pipoa vaikka menisi ihan vaan viereen.

[QUOTE="hui";22769351]Hui miten kylmää.... itse en pystyisi olemaan noin julma lapselle..[/QUOTE]

Kyllä sitä jokainen pystyy siinä vaiheessa, kun on tarpeeksi kauan sietänyt tuollaista tunkeilijaa.

No eikös monet merkit kerro, ettei kotona tosiaan ole kaikki hyvin, eihän se lapsi muuten haluaisi olla koko ajan kotoaan pois. Tai joku on hullusti, ehkä tosi yksinäinen, jos ei osaa olla kaveri tms. Mitä jos juttelisit hänen kanssaan joskus?

Ehkä olen sitten kylmä,mutta ei mun tarvi alkaa joka päivä sitä ruokkimaan.Kohta pitäisi alkaa laittamaan ruokaa niin on varmaan parempi sanoa ennen sitä tälle pojalle että menee kotiinsa koska ruokaa olen tekemässä juuri sen verran että riittää koko poppoolle ja haluan todellakin että miehelle on tarpeeksi ruokaa kun tulee töistä.

Ja niinkuin joku äsken tuossa sanoi,että kun tarpeeksi kauan kun kattoo tuollaista niin en paljoa sääliä tunne.

Juuri tuossa kehui että hitto kun sillä on enää tonni rahaa,kun osti jonkun jutun..tuskin tietystikkään on totta ja onhan hän vielä lapsi,mutta sen verran iso että tajuaa mikä on valehteleminen taikka jos on nälkä niin menee ostamaan sillä tonnilla sitä ruokaa.Myönnetään että aika lapselliseksi menee jo jutut itsellänikin,mutta en vaan pidä hänestä.

Lähetä lapsi kotiin ennen kuin panet ruoan pöytään. Ehkä se ei tule takaisin enää sen jälkeen...

Omille lapsille kannattaa puhua siitä, että ihan kaikkea kaverin kertomaa ei kannata uskoa ja aina voi kysyä äidiltä.

Niin eikai tuo olisi pahitteeksi joskus vaikka jutella hänen kanssaan niin pääsisi pintaa syvemmälle ja ehkä jopa oppisin melkein tykkäämään hänestä:D nyt saatte mut tuntemaan itteni tosi kylmäksi vaikka oikeasti olen siitä kaukana:)

[QUOTE="a.p";22769497]Niin eikai tuo olisi pahitteeksi joskus vaikka jutella hänen kanssaan niin pääsisi pintaa syvemmälle ja ehkä jopa oppisin melkein tykkäämään hänestä:D nyt saatte mut tuntemaan itteni tosi kylmäksi vaikka oikeasti olen siitä kaukana:)[/QUOTE]

Meillä oli tollainen naapurin kakara. En onneksi joutunut kovin paljoa olemaan tekemisissä, mutta ihan liikaa kuitenkin. Lapsi valehteli silmät päästään aina, kun yritti keskustella, peitteli köyhyyttään jne.

Ymmärrän ap miksi sinua ottaa päähän. Muistan itse kun minulla oli nuorena kaveri jota ei saanut pois meiltä kotoa. Itse olisin halunut olla huoneessani iltaisin rauhassa ja katsoa omasta telkkarista ohjelmia, ilman että joku on koko ajan ympärillä pyörimässä. Silloin taisin tajuta etten kaipaa ympärivuorokautista seuraa. :D En edes vieläkään. Oma perhe riittää. Muut vieraat, aikuisetkin, on tervetulleita ennakkoilmoituksella. Huolestuttavan usein saan ihan aikuisillekkin vihjata että nyt menee lapset nukkumaan, lähtekääpäs livettiin.

Elin innolla odottelen että lapset ovat niin vanhoja että niillä rupeaa kaverit käymään kylässä.

Mä ymmärrän kans.
Mulla on itelläni suht samankaltainen "ongelma" mutta, et poika on vasta 5v. Hänellä on enimmäkseen vain tyttöjä kavereina ja olisin ihan hirmu iloinen, et törmättäs muihinkin tän kylän pikkupoikiin. Yhden perheen kanssa tosiaan ollaan tuttuja.. Ja voi huhhuh, kun kadun sitä päivää kun on tavattu.
Koska nämä lapset on suoraan sanottuja ihan hirveitä kaikki ja syy on ihan vain vanhemmissa. Kaiken saavat periksi, lyödä ja tapella saa, saa tehdä ihan mitä vaan kunhan äiti pääsee mahdollisimman vähällä. Rajoja tai kuria ei ole tämä perhe nähnykkään. Perheen kuopus (tyttö) on äidin silmäterä, pojat saa kasvaa aivan pellossa. Kukaan ei välitä. Olen miettyny puhua tälle äidille, tai neuvolassa, et kaipaa apua. Mutta en tiedä kehtaanko edes.

onhan se vähän ikävää ajatella lapsesta näin,mutta ei kai kaikista voi aidosti tykätäkkään taikka edes tarvi,hänessä vaan sellaisia piirteitä mistä en pidä.koittaa vielä päteä monessa asiassa,poika äsken teki leego sukellusalusta tms niin jo tämä toinen kertoi olevansa sellaisessa,ei päätä eikä häntää jutuissa.en tietenkään näytä pojalle etten pidä siitä,mutta en myöskään turhia lässyttele.

Minä en myöskään tarjoa ruokaa lasten kavereille joita käy 3-7 kpl päivittäin. Yö- tai viikonloppukyläläisille tarjoan totta kai mutta omat ja muut lapset saavat syödä arkipäivinä kotonaan. Itse en anna lasteni myöskään syödä muitten luona.

jos asutte samassa pihapiirissä niin seurailepa vähän kyseistä perhettä. itsellä samanlaisia kavereita nuorempana ja sisaruksilla myös, yllättäen näiden perheissä löytyi alko-ongelmaa jne. ja nälkään sitä sitten vaikka kerjääkin :(
ja 9-vee on toisaalta vielä lapsi, vaikka yrittäisikin "isotella"..

tai onko lapsesi ikinä kyseisen lapsen luona leikkimässä, kertovatko he millaista ollut?

Otahan yhteyttä pojan vanhempiin. Tuollainen käytös ei ole varmastikkaan kivaa sinun mielestäni ja voiha se rassata poikaakin, mutta hän ei ehkä tohdi sanoa pojalle rumasti.

[QUOTE="a.p";22769466]Ehkä olen sitten kylmä,mutta ei mun tarvi alkaa joka päivä sitä ruokkimaan.Kohta pitäisi alkaa laittamaan ruokaa niin on varmaan parempi sanoa ennen sitä tälle pojalle että menee kotiinsa koska ruokaa olen tekemässä juuri sen verran että riittää koko poppoolle ja haluan todellakin että miehelle on tarpeeksi ruokaa kun tulee töistä.

Ja niinkuin joku äsken tuossa sanoi,että kun tarpeeksi kauan kun kattoo tuollaista niin en paljoa sääliä tunne.

Juuri tuossa kehui että hitto kun sillä on enää tonni rahaa,kun osti jonkun jutun..tuskin tietystikkään on totta ja onhan hän vielä lapsi,mutta sen verran iso että tajuaa mikä on valehteleminen taikka jos on nälkä niin menee ostamaan sillä tonnilla sitä ruokaa.Myönnetään että aika lapselliseksi menee jo jutut itsellänikin,mutta en vaan pidä hänestä.[/QUOTE]

kuulostaa nyt että olet kateellinen 9veelle rahoista, joita sillä ei edes ole! Kaikki merkit viittaa siihen, että lapsi on heitteillä ja nälissään. Ymmärrän että kutsumaton muukalainen huushollissa rassaa hermoja, mutta mieti mitä sen lapsen todellisuus on, jos teidän nihkeä seuranne on parempi kuin se mitä kotona olisi tarjolla. Valehteleminen on ikävä tapa, mutta tuon lapsen ongelmista nyt pienin. Totta kai hän haaveilee onnellisesta elämästä, se on ainoa tapa jaksaa sietää onnetonta elämää nyt. Lapsena hän myös puhuu haaveistaan ääneen, esim. kokeilee miltä tuntuisi, jos olisi oikeasti tonni rahaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä