"vieras"
Ei ole totta, kun oma lapsuutta muistelee. 90-alkupuolella alkanut kirpputorien nousu koko kansan huviksi ja halpavaateketjut tekivät siitä lopun.
Surullista on jos äidit puhuvat lastensa kuullen merkkivaatteista, niin että samaiset piltit sitten arvioivat kavereitaan näillä perusteilla. Surullista on myös se jos joiden on "pakko" ostaa merkkivaatteita, vaikka varaa niihin ei olisi.En neä niinkään surullista tuossa lastenvaatetrendissä ts. siinä miten lapset puetaan (jos ei ole kysymys siitä että lapsi puetaan täysin väärin, liian pieniin, likaisiin ja säähän sopimattomiin vaatteisiin joissa joutuu kastumaan ja palelemaan). Mutta se tietty on surullista jos äidit ottaa siitä noin paineita, jää kyttäämään toisten lasten vaatteita ja tuntee alemmuudentunnetta, kateutta tai ihan ärtymystä sen pohjalta minkä merkkinen haalari naapurin Nico-Petterillä sattuu olemaan. Tuo on jotain sellaista mikä helposti heijastuu jo omiin lapsiin, jos nämä huomaavat äidin tunteet ja kenties jopa kuulevat äidin arvostelevan Nico-Petteriä ja tämän perhettä noiden "liian kalliiden" haalareiden takia joiden merkkiä Nico-Petteri ei ehkä itse edes tunne.
Mistä tulikin mieleeni tapaus tyttäreni päiväkodista useamman vuoden takaa.Mutta se tietty on surullista jos äidit ottaa siitä noin paineita, jää kyttäämään toisten lasten vaatteita ja tuntee alemmuudentunnetta, kateutta tai ihan ärtymystä sen pohjalta minkä merkkinen haalari naapurin Nico-Petterillä sattuu olemaan. Tuo on jotain sellaista mikä helposti heijastuu jo omiin lapsiin, jos nämä huomaavat äidin tunteet ja kenties jopa kuulevat äidin arvostelevan Nico-Petteriä ja tämän perhettä noiden "liian kalliiden" haalareiden takia joiden merkkiä Nico-Petteri ei ehkä itse edes tunne.
Mutta ehkä lapsi välittää? Ei ole varmaan kivaa olla koulussa tai tarhassakaan, jos on ainoa, jolla markettivaatteet ja muilla kallista merkkituotetta."Paineita pukea lapsensa kalliisti"? Miksi mennä mukaan tuollaiseen "kilpavarusteluun" ? Varsinkin jos siihen ei ole varaa...
Mä voin kyllä ostaa lapsilleni kaupasta vaatteet kuin vaatteet, mutta en osta mitään siksi että sitten KAIKKI huomaa kuinka hyvätuloisia me ollaan kun meidän martalla onkin T2H haalari ja petterillä reiman joku hipo malli .... tms... Mä ostan lapsilleni sitä vaatetta mistä tykkään ja mistä lapset tykkää. En välitä kakan vertaa muiden mielipiteistä.
No tuota on kyllä ollut aina. Mun nuoruudessa oli kaikilla pakko olla levikset. Jos ei ollut niin sitä sitten ihmeteltiin ihan joukolla....Mutta ehkä lapsi välittää? Ei ole varmaan kivaa olla koulussa tai tarhassakaan, jos on ainoa, jolla markettivaatteet ja muilla kallista merkkituotetta.